Sumatra of Maleisisch Borneo?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Elinet
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2017 21:02

Sumatra of Maleisisch Borneo?

Bericht door Elinet »

Hoi allemaal!

Ik vlieg eind mei naar Kuala Lumpur. Vanaf daar wil ik verder trekken naar Sumatra of Maleisisch Borneo. Ik kan maar geen keuze maken. Ben vooral op zoek naar een combi van mooie natuur, wildlife/ orang oetans (voorkeur echt in het wild) en een aantal dagen relaxen/snorkelen en eventueel m'n padi halen. Ik krijg de kriebels van luxe resorts maar af en toe een beetje (lokale) gezelligheid is niet verkeerd. Wat kunnen jullie mij aanraden? Wat zijn de grootste verschillen tussen Sumatra en Maleisisch Borneo?

Groeten Eline
Mriek32
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2017 12:17

Re: Sumatra of Maleisisch Borneo?

Bericht door Mriek32 »

Hoi Eline, wat leuk dat je op reis gaat!
Ik ben zelf op Sumatra geweest een paar jaar geleden. De jungle track rondom Bukit Lawang om daar de orang oetans in het wild te zien was geweldig! Je trekt door de jungle met locals en slaapt ook in de jungle! Naast de apen zie je ook varanen en ander wildlife. Heel erg de moeite waard! Je kunt er ook olifanten wassen in de rivier, waar dat precies was moet ik even nakijken. Sumatra is niet zo heel toeristisch wat het reizen erg de moeite waard maakt! Boven Sumatra ligt Weh Island, toevallig heb ik daar wat informatie over opgezocht deze week. Wellicht kun je daar duiken? Dat zul je even na moeten kijken. Succes!
Elinet
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2017 21:02

Re: Sumatra of Maleisisch Borneo?

Bericht door Elinet »

Hoi Mriek32, bedankt voor je reactie op mijn bericht. Heb ondertussen zelf ook het internet nog wat afgespeurd en neig toch steeds meer naar Sumatra in plaats van Borneo. Ik kwam toen ook wat tegen over Pulau Weh. Het is volgens mij nog niet zo bekend als bijvoorbeeld de gili's bij lombok (zijn we eerder geweest) en dat spreekt mij wel aan! :)
elsdolf
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2010 19:41

Re: Sumatra of Maleisisch Borneo?

Bericht door elsdolf »

Hoi Eline,

wij zijn op Sumatra geweest én Borneo. Onze voorkeur gaat naar Borneo uit (ik heb een reisverslag geschreven en dat staat op deze groep). Mooie natuur, niet -tot helemaal niet- toeristisch. Wil je meer authentieke plaatsen zien op Borneo dan raad ik je aan om een lokale gids te nemen.

Succes met het nemen van een beslissing
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten