Zuid-Afrika reisroute

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Zuid-Afrika reisroute

Bericht door zaratoestra »

Dag allen,

Even onze Armenie/Georgie plannen in de koelkast gestoken en het roer helemaal omgegooid.
Van 21 mei tem 9 juni Noord-Oost Zuid-Afrika

Ik geef even onze route mee zodoende jullie 'mee zijn in mijn denkproces'.
Ik heb vnl. één grote vraag nog.
We hebben wat deze route betreft nog een extra dag te besteden. Wat zouden jullie doen? De laatste dag hebben we om 19u onze vlucht vanuit Johannesburg

Na Drakensbergen naar Golden Gate NP gaan - 1 nachtje slapen en dan in de voormiddag door naar vliegveld (+-4u rijden). Hoe is het Golden Gate? Ervaringen?
Na Drakensbergen naar Magaliesburg - 1 nachtje slapen - volgende namiddag slechts 1u of 1u30 max. naar luchthaven
Jullie ervaringen met Magaliesburg? To see and do's in de buurt?
1 nacht extra in het Krugerpark wat inhoudt dat we dan de laatste dag van Drakensbergen naar Jo'burg luchthaven moeten rijden.
Graag jullie meningen.

Onze route staat eigenlijk al vast.
1. Vlucht Brussel-Johannesburg
2. Aankomst Johannesburg 7u 's morgens–> Pretoria
3. Blyde River Canyon 1e overnachting Hazyview
4. Blyde River Canyon 2e overnachting Hazyview
5. Prive safari park, 1e nacht bushcamp
6. Prive safari park, 2e nacht bushcamp
7. Naar het Kruger park, rest camp
8. Kruger Park, Guesthouse Komatiepoot
9. Naar Swaziland
10. Swaziland, Mlulwane NP per fiets?
11. Swaziland, richting Sint Lucia
12. Sint-Lucia, nijlpaardboottocht
13. Sint-Lucia, safari in Hluhluwe
14. naar Umhlanga, kust
15. Richting Drakensbergen
16. vrije dag Drakensbergen
17. Extra vrije dag Drakensbergen
18. Naar Johannesburg, vlucht terug naar Belgie
19. Belgie

Tips zijn altijd welkom :-)
Erik
Site Admin

Re: Zuid-Afrika reisroute

Bericht door Erik »

Ik weet niet of je het toevallig al gezien hebt maar @menasil en ik zijn druk bezig met de Zuid-Afrika informatie te updaten. Er staan ook al wel een paar artikelen klaar die overlappen met jouw reis planning. Ik zal kijken of ik die artikelen wat naar voren kan schuiven in de planning.

Golden Gate national park ken ik niet. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Wat Drakensbergen betreft wel. Zeker een aanrader. Wij zijn er 3 dagen en twee nachten geweest. Ook op verschillende delen, maar wel vanaf één overnachtingsplek. Om niet in de herhaling te vallen straks zal ik kijken of ik jouw vragen meteen in het artikel kan beantwoorden.

Hluhlwe staat zeer uitgebreid op de site. Het is wat kort, maar je zal ergens je tijd moeten winnen.

Ook zal ik even kijken wat de reistijden waren. Deze heb ik ook nog wel ergens genoteerd (maar wel vanuit de andere richting).
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zit nu in Astana dus typ dit even vanaf mijn telefoon. Ik ben door Golden Gate National park heen gereden en heb daar even de benen gestrekt. Het zag er ontzettend mooi uit.

Mij viel de laatste dag naar vliegveld rijden tegen qua reistijd. Wij gingen vanaf vlak bij Kruger maar hebben er zeker langer over gedaan dan van te voren is aangegeven. Ik zou dus zeker op tijd vertrekken als je nog circa 4 uur moet volgens google maps oid zodat je er echt tijd bent. Persoonlijk zou ik dus je laatste plek ook niet langer verder weg kiezen dan dit maar dat is meer van wat je gewend bent. Ik vond daarnaast Royal Natal Park fantastisch.

Swaziland ben ik ook geweest. Ik zal als ik thuis ben nog eens kijken naar onze grensovergangen. We zijn andersom gegaan. Vanaf Drakensbergen naar St Lucia en toen naar Swaziland. Je kunt jn Swaziland met randen betalen. Ik zal later deze maand eea updaten van Swaziland.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Bedankt allemaal.
Ik had zuid afrika artikels al gezien. Bedankt erik. Doe vooral je eigen planning met artikels. Wij hebben nog wel even.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Persoonlijk zou ik Magaliesburg pakken, wij zijn net als Menasil door Golden Gate gereden, even de benen gestrekt voor een paar foto's en toen weer doorgegeaan. Het schijnt vooral mooi bij zonsondergang te zijn (onder de juiste condities uiteraard), maar wij zaten op ongeveer een uur rijden (Kestell), en vonden het niet echt waard.

To do in Magaliesburg: Wij vonden de Cradle of Humankind (Maropeng visitors center & Sterkfontein Caves)een zeer leuk uitstapje, daarnaast kan je prima lunchen bij The Cradle Restaurant @ The Cradle

Lodder
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Wij hebben één nacht gekampeerd in Golden Gate, maar in vergelijking met de Drakensbergen stelt het niet veel voor.
In Magaliesburg ben ik niet geweest, wel in Krugersdorp zo'n 30 km daar vandaan.
Maar over de omgeving kan ik niet veel vertellen omdat we daar in de eerste plaats op vriendenbezoek waren.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Magaliesberg is heerlijk, behalve in het weekend, dn is het druk met de mensen die vanuit de stad daar heen gaan. Er is een gondel waar je mee kan om op de berg te komen, is zeker een mooi uitzicht.
Daar in Magaliesberg heb je ook een monkey park, erg leuk om daar heen te gaan, of naar Ann de Wildt Chetah research park, zeker ook leuk om daar cheeta;s te zien, maar e hebben daar ook andere dieren.

Neem zeker 2,5 uur vanaf daar om bij het vliegveld te komen.

In ZA is de reistijd altijd langer dan je denk.

groet
Annemieke
Southafricapersonaltravel.webs.com
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie