interrailen in Maart

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Chiaar331

interrailen in Maart

Bericht door Chiaar331 »

Hallo iedereen,

Samen met een vriendin van mij willen wij onze eerste backpack avontuur maken.
We willen gaan interrailen in Maart 2017 door Europa.

Hiervoor willen we een global pass van 22 dagen aanschaffen. Dit is voor ons de eerste keer dan we met ze 2e gaan backpacken en alles met de trein gaan doen. We zijn dus totaal onbekend op het gebied van hostels, treinen (buiten NL), etc.

De route die we ingedachte hebben:
Amsterdam - Berlijn - Praag - Budapest - Wenen - Venetië - Milaan - Zürich - Parijs

In Venetië willen we maar 1 dag blijven, puur omdat het oo de route ligt en we het dan toch maar weer gezien hebben. We hebben wel al naar treinreizen gekeken van stad naar stad en hoelang we daarover doen.

We weten niet hoelang we overal willen blijven, dus als jullie een indicatie hebben reageer aub :-)

Als iemand ervaring met interrailen heeft, we horen graag naar ervaringen, tips, must see's!!
Brasov
Wereldreiziger
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 dec 2013 12:34

Re: interrailen in Maart

Bericht door Brasov »

Hoi Chiaar,

Je kan tijdens je reis je reisdagen invullen, dus je hoeft niet per se nu al te beslissen hoe lang je overal zal blijven.

Over treinreizen is het belangrijkste dat je weet dat je soms reserveringen moet kopen om een trein te mogen pakken. Dit lukt makkelijk op de stations, meestal spreken voldoende mensen Engels. Bahn.de is heel handig voor alle treintijden en om te checken of je een reservering nodig hebt.

Hostels kan je ver vantevoren boeken, dan heb je de beste/sociaalste/goedkoopste hostels voor het uitkiezen. Maar een dag van tevoren of bij aankomst kan je meestal ook nog wel wat vinden voor een redelijke prijs.

Verder is de route prima te doen. Leuke steden en 3 dagen is voldoende in de genoemde steden op zo'n reis. Wenen misschien iets minder, en je zou het kunnen combineren met het dichtbij gelegen Bratislava om kosten te besparen (bijv. 1 nacht/2 volle dagen in Wenen, 2 nachten/1 volle dag in Bratislava). Voor Milaan en Zürich zou ik minder tijd plannen. Milaan is nogal saai, lelijk en duur naar mijn mening. Tussen Venetië en Milaan liggen veel leukere steden, zoals het mooie Verona. In Zürich ben ik maar een paar uur geweest, maar het leek me ook vrij saai en niet de moeite en geld waard om er meer dan een dag te blijven. Wel is de Bernina Express een geweldige manier om van Milaan naar Zürich te reizen. Die gaat dwars door de Alpen en je kan uitstappen in hele mooie gebieden op hoogte om een stuk te wandelen. Zwitsers zeggen zelf vaak ook dat de steden niet de reden zijn om het land te bezoeken, maar de natuur.

Verder zou je tussendoor wat tijd kunnen plannen in iets anders dan steden. Ik hou zelf van steden, maar na een week beginnen al die Europese (hoofd)steden toch veel op elkaar te lijken en wil je even wat anders, om je weer op te laden voor meer steden. Ongeveer op je route liggen bijvoorbeeld de Adriatsiche stranden van Koper (Slovenië) en Istrië (Kroatië), de meren Balaton in Hongarije en Bled in Slovenië en de Sloveense grotten, bijv. Skocjan. Allemaal mooie plekken en best goedkoop.

Zoals ik al zei hoeft je route nog niet vast te staan, maar altijd mooi om in gedachte te hebben dat je ook de natuur in kan of naar het strand kan als je wil.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten