Welke landen in Midden/Zuid Amerika zijn veilig én een must see in 3/4 maanden reizen?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Chachacha

Welke landen in Midden/Zuid Amerika zijn veilig én een must see in 3/4 maanden reizen?

Bericht door Chachacha »

Hallo allemaal,
Ik wil begin volgend jaar graag gaan reizen door midden/zuid Amerika. Ik ben een meisje (24 jaar) en vraag me af welke landen veilig genoeg zijn om zelf doorheen te trekken. Daarnaast zat ik voornamelijk te denken aan midden Amerika, maar ik weet niet welke landen hiervan écht must sees zijn. Wat raden jullie aan?
Misschien kan ik ook een stukje zuid-Amerika meepakken? Of juist alleen Zuid-Amerika?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Erik
Site Admin

Re: Welke landen in Midden/Zuid Amerika zijn veilig én een must see in 3/4 maanden reizen?

Bericht door Erik »

Ik zou zeggen dat Nicaragua relatief veilig is voor die regio, het is daarnaast ook betaalbaar en er is enorm veel te zien. Of je er ook 3/4 maanden kunt vol maken weet ik niet, maar het is in ieder geval een mooi startpunt voor in ieder geval je eerste maand.

Mexico is (dan wel noord-amerika) maar ook misschien een leuke bestemming dat ook relatief veilig is. Ik weet niet hoe de situatie nu in Guatemala is maar daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Wel raad ik voor deze twee landen een goede voorbereiding aan.

Naar wat voor dingen ben je precies op zoek?
marjavdh
Vakantieganger

Re: Welke landen in Midden/Zuid Amerika zijn veilig én een must see in 3/4 maanden reizen?

Bericht door marjavdh »

Hoi!

Mijn vriend en ik hebben in 2014 ruim 5 maanden door Zuid Amerika gereisd. We hebben Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinië bezocht. Mits je je een beetje verdiept in de plekken waar je naar toe wilt en je rond vraagt bij mede reizigers zijn volgens mij alle landen veilig te bereizen. Wij hebben een enkele busreis vervangen door een vlucht omdat we ter plekke van veel mensen hoorden dat daar in die periode veel overvallen op bussen werden gepleegd. Zelf hebben we gelukkig geen gekke of vervelende dingen meegemaakt.
Tijdens onze reis hebben we van iedereen die ook Colombia bezocht had gehoord dat dat het mooiste land van Zuid-Amerika was. Zelf dus niet bezocht en daar hebben we achteraf wel een beetje spijt van.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Marja
Plaats reactie