Route Argentinië en Chili

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ketting
Reisexpert

Route Argentinië en Chili

Bericht door ketting »

Vanaf eind oktober tot half december ben ik 8 weken vrij. Mijn plan is om te gaan backpacken door Argentinië en Chili. Ik heb nog niets vastgelegd maar mijn idee is om per openbaar vervoer over land van BA naar Santiago te reizen (twee weken?) en vanaf daar door Chili zuidwaarts te gaan door het merengebied en Patagonië naar Ushuaia en dan vanaf daar terug te vliegen naar BA. Wat vinden jullie van deze route? Is dit goed te doen in zo'n 7 weken? En zijn de wegen etc. enigszins begaanbaar in het uiterste zuiden rond eind november? Waar moet ik verder nog aan denken?
Erik
Site Admin

Re: Route Argentinië en Chili

Bericht door Erik »

Wij hebben ongeveer vier weken rondgereisd in Chili en dat was goed te doen dankzij eigen vervoer en een redelijk strakke planning. Maar wij zijn niet zo heel zuidelijk geweest. Zoek eens op "backbacker steve" en het land. Dan zal je waarschijnlijk veel nuttige informatie vinden.
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Zelf ben ik vanaf BA naar het zuiden van Argentinië gereisd en daarna omhoog naar Santiago.
Vond ik op dat moment de meest logische route voor 4 weken
BA - Puerta Madryn - Ushuaia - El Calafate / El Chaltén - Pucon (in Chili) - Santiago

Scheelt weer dag (of meer) in BA ;-)

Aangezien je 8 weken hebt (ik ben jaloers), kun je dan ook overland via Punta Arenas omhoog naar Santiago.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Bedankt @Erik. Ik heb even op zijn website en youtube kanaal gekeken en ik krijg er steeds meer zin in. Ik ga zijn site nog verder doornemen om meer informatie te vergaren.

@flip72 Dat heb je snel gedaan. Welke maand in het jaar ben je daar geweest?
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Ben halverwege november gegaan. Dan is het lente.
Ik heb een reisverslag en foto's op mijn website staan.

http://www.dutchbackpacker.nl/2016/03/0 ... onie-2012/
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Zelf zou ik jouw route andersom doen. Beginnen in Buenos Aires en dan via Puerto Madryn richting Ushuaia (PM-Ushuaia is met de bus wel een rit van ca. 30 uur). Vanuit Ushuaia ga je naar El Calafate en neem je de bus naar El Chalten. Dan weer terug naar El Calafate om de bus naar Puerto Natales te nemen voor Torres del Paine om vervolgens naar het noorden te trekken door Chili (of je vanuit daar ook naar Bariloche gaat is aan jezelf natuurlijk). Eenmaal in Santiago zou ik Valparaiso nog wel bezoeken (en Paaseiland uiteraard) en doorgaan naar Mendoza, Salta, Cordoba en weer terug in Buenos aires.

Heb je dan nog je 7 weken niet vol? Uitstapje naar Uruguay voor een paar dagen is ook erg leuk!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

@ubiytsa Welke gedeelten zou ik dan per vliegtuig moeten doen? Of is dit allemaal goed te doen met de bus? Lijkt me vrij veel om dit allemaal in zo'n 7 weken te doen, maar ik kan kijken hoe ver ik kom. De route andersom is denk ik wel een goed idee.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Als je het wat te druk vindt, kun je overwegen om van BA te vliegen naar Ushuaia en Puerto Madryn over te slaan. De rest doe je dan met de bus. 7 weken is wat mij betreft genoeg voor Argentinië en Zuid-Chili.

Paaseiland is een fantastische toevoeging, maar ook aan de dure kant.

Bekijk het zo: als je merkt dat je niet alles kunt doen sla je Valparaiso, Paaseiland, Salta, Córdoba en of Uruguay over. Genoeg flexibiliteit in de regio. En je kunt eventueel altijd nog terugvliegen naar BA vanaf eerder genoemde steden in Argentinië.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb een ticket gekocht en vertrek 26 oktober voor 7 weken. Denk toch dat ik het zuidelijkste deel aan het einde van mijn reis doe zodat de sneeuw nog een beetje kan smelten daar zodat het wat makkelijker te bereizen is.
liefehhmii
Reiziger

Bericht door liefehhmii »

waar vlieg je op en vanuit waar weer terug? Welke steden wil je sowieso zien?
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

liefehhmii schreef:waar vlieg je op en vanuit waar weer terug? Welke steden wil je sowieso zien?
Ik heb een retourtje Amsterdam - Buenos Aires. Ik heb meer interesse in de natuur dan in de steden, maar zal er uiteraard wat bezoeken. Buenos Aires, Cordoba, Mendoza, Santiago en Valparaiso zal ik in ieder geval bezoeken. Verder voornamelijk de kleinere plaatsen in het zuiden.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

ketting schreef:Ik heb een ticket gekocht en vertrek 26 oktober voor 7 weken. Denk toch dat ik het zuidelijkste deel aan het einde van mijn reis doe zodat de sneeuw nog een beetje kan smelten daar zodat het wat makkelijker te bereizen is.
Nice!

Ik was er zelf begin eind september/begin oktober. Heerlijk temperatuurtje en relatief weinig mensen!
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb twee verschillende collegae gesproken die ook in Argentinië en Chili geweest zijn. Zij raadde aan om eerst naar Iguazu te gaan en dan via Salta en Atacama dessert helemaal naar het zuiden te gaan. Ze zeiden dan dit in 7 weken goed te doen zou zijn. Zelf heb ik hier mijn twijfels over. Wat denken jullie? Is dit goed te doen? Anders eventueel één of twee stukken vliegen? En welke stukken dan?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij zijn 3.5 weken in Chili geweest van de hoofdstad naar het zuiden gereisd (tot Puerto Varas) en daarna bijna rechtstreeks naar Atacama. De andere plaatsen ken ik niet, maar hopelijk helpt je dit toch een beetje voor je tijdsplanning in Chili.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Inmiddels ben ik alweer ruim een week thuis. Heb een fantastische reis gemaakt. Toch de route gedaan die ik zelf in gedachten had: Buenos Aires - Rosario - Cordoba - Mendoza - Santiago - Valparaiso - Pucon - Puerto Varas - Bariloche - El Chalten - El Calafate - Puerto Natales - Punta Arenas - Ushuaia en toen terug gevlogen naar Buenos Aires.
Heb gewoon mijn tijd genomen en een enkele keer een dag vertraging opgelopen vanwege bussen die volgeboekt waren of even gewacht op beter weer ivm een hike. Over het algemeen prachtig weer gehad en me meer dan goed vermaakt. Bolivia, Atacama, Iguazu en Salta e.o. moeten een andere reis maar:p
Plaats reactie