Slaapzak?
-
- Vakantieganger
Slaapzak?
Is het verstandig en/of nodig om een slaapzak mee te nemen naar Australie en Nieuwzeeland?
Groet Erwin
Groet Erwin
Re: Slaapzak?
Ligt eraan wat je wilt gaan doen. Als je van plan ben om alleen van hostel naar hostel te gaan dan heb je het in principe niet nodig. Maar mocht je offroad ook nog gaan doen of je mengen tussen de locals dan is het wel handig. 

Ook tijdens tourtjes kan het handig zijn. Bijvoorbeeld naar Fraser Island of als je op dek wil slapen op de WhitSunday Islands. Je kunt vaak wel wat huren, maar het hangt dus af van je plan en van de tijd dat je er naar toe gaat wat het beste is. In hostels heb je in ieder geval geen slaapzak nodig. Soms mag het ook niet om zo het verspreiden van bedbugs tegen te gaan.
-
- Vakantieganger
Ja, het is de bedoeling dat ik deels in hostels slaap en in mijn mooie tentje. Ga van oktober tot mei...
- bolletjeom
- Reisexpert
als je in een eigen tentje gaat slapen lijkt me de vraag een beetje overbodig. Natuurlijk neem je dan een slaapzak mee
ter plekke een tent en slaapzak kopen is trouwens ook een optie. vast goedkoper en je hoeft het niet mee te slepen in het vliegtuig
ter plekke een tent en slaapzak kopen is trouwens ook een optie. vast goedkoper en je hoeft het niet mee te slepen in het vliegtuig
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Waarom zou je moeilijk doen en deze meenemen terwijl ik ze daar bij vb Target voor 10 euro heb zien liggen in Australie.
gr van Moira
gr van Moira
Misschien omdat je een goede slaapzak wil als het maanden lang je bed is en dat dat meer kost dan 10 euro?
-
- Vakantieganger
Ja, als ik een slaapzak ga kopen, wil ik er zeker van zijn dat het een goede warme slaapzak is, met een lage comfortwaarde. Alleen ik heb ook verhalen gehoord dat je met alleen een lakenzak in de zomermaanden geen zorgen hoeft te maken dat je het koud krijgt. Maar ik denk dat ik er al uit ben... hier een lakenzak kopen, en als het dan toch te koud is daar 1 kopen of een hostel nemen:D
- bolletjeom
- Reisexpert
natuurlijk kun je er daar 1 kopen maar ik weet niet wie je verteld heeft dat je aan alleen een lakenzak genoeg hebt.
E zijn misschien een paar plekken in Australie waar je in de juiste periode bent om te slapen in een lakenzak maar er zijn ook grote delen van het land waar het overdag niet warmer is dan 15 graden en 's nachtsa koelt het natuurlijk af. Zeker ook in de bloedhete outback!
En nieuw-zeeland.... dat klimaat is 1 op 1 te vergelijken met Nederland. We hebben daar 6 weken regen gehad van de 8 weken dat we er waren en dat was hartje zomer ( die van hun)
Bestudeer eens klimaatstabellen van de gebieden waar je heen wil en let met name op de onderste waardes
E zijn misschien een paar plekken in Australie waar je in de juiste periode bent om te slapen in een lakenzak maar er zijn ook grote delen van het land waar het overdag niet warmer is dan 15 graden en 's nachtsa koelt het natuurlijk af. Zeker ook in de bloedhete outback!
En nieuw-zeeland.... dat klimaat is 1 op 1 te vergelijken met Nederland. We hebben daar 6 weken regen gehad van de 8 weken dat we er waren en dat was hartje zomer ( die van hun)
Bestudeer eens klimaatstabellen van de gebieden waar je heen wil en let met name op de onderste waardes
Nog een andere vraag. Ik heb net even mijn slaapzak in de backpack gepropt en dan zit deze al half vol!
Hoe doen jullie dat? Binden jullie de slaapzak aan de buitenkant van de tas vast? Hoe dan precies?
Hoe doen jullie dat? Binden jullie de slaapzak aan de buitenkant van de tas vast? Hoe dan precies?
Ik heb een slaapzak bij de Perry gekocht, en die is klein genoeg om in m'n backpack te doen. Met 't zakje eromheen gaan aansnoeren krijg ik hem aardig klein. Ik weet niet of het mogelijk is om 'm met goed aantrekken kleiner te krijgen? Maar een slaapzak erbuiten hangen lijkt me niet alles.
Ik heb mijn slaapzak, slaapmatje en lakenzaken in het onderste gedeelte zitten van mijn rugzak dat afgescheiden is van het grote gedeelte van de rugzak. Moet er wel bij zeggen dat het allemaal netjes in die zakjes zit die je aan kan trekken en (erg) lichtgewicht is allemaal. 

Ok, dan moet ik nog maar wat beter oefenen in compact maken!
Eenmaal in de lengte dubbelvouwen en daarna zo strak mogelijk oprollen, is dat de beste manier?
Eenmaal in de lengte dubbelvouwen en daarna zo strak mogelijk oprollen, is dat de beste manier?
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Zit er geen hoes omheen? Ik prop mijn slaapzak altijd gewoon in de (hele kleine) hoes die erbij zit. Kost enigszins moeite, maar wordt ie wel lekker compact
.

- bolletjeom
- Reisexpert
wat voor hoes heb je???
zitten er gespen aan die je aan kunt trekken waardoor je langwerpige rol een propje wordt?
Zo niet, koop er dan zo een. Die dingen heten compressie hoezen/zakken. Daarmee kan je de rugzak dus kleiner maken.
bij mij past ie dan ook in het ondervak van mijn rugzak.
zitten er gespen aan die je aan kunt trekken waardoor je langwerpige rol een propje wordt?
Zo niet, koop er dan zo een. Die dingen heten compressie hoezen/zakken. Daarmee kan je de rugzak dus kleiner maken.
bij mij past ie dan ook in het ondervak van mijn rugzak.