Wat is het verschil tussen Sri Lanka en India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
shaktienrosaentabita
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2016 08:57

Wat is het verschil tussen Sri Lanka en India

Bericht door shaktienrosaentabita »

wat is het verschil tussen Sri Lanka en India
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Wat is het verschil tussen Sri Lanka en India

Bericht door Kims »

Hi,

Het zijn 2 totaal verschillende landen. Een verschil is onder andere dat Sri Lanka een eiland is. India heeft 1,3 miljard inwoners en Sri Lanka maar 20 miljoen.

Zie voor meer info over India op: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/india/
en Sri Lanka: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/sri-lanka/

Verder is er veel te vinden op het internet qua verschillen. Ligt er dus aan wat je zoekt in een reisbestemming.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Wat is het verschil tussen Sri Lanka en India

Bericht door Erik »

Hoewel ik nooit naar Sri Lanka ben geweest verwacht ik daar meer groene natuur en mooie stranden. India (waar ik wel geweest ben) is vooral cultuur, mooie grote kastelen en met name in het noorden veel kleurrijk geklede mensen. Ook lijkt mij Sri Lanka iets gemakkelijker te bereizen dan India.
wim van brink
Wereldreiziger
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:33

Re: Wat is het verschil tussen Sri Lanka en India

Bericht door wim van brink »

Mijn vrouw en ik zijn vaak in India en eenmaal in Sri Lanka geweest. Is er een duidelijk verschil? Ja, maar niet eenvoudig uit te leggen. Sri Lanka komt wat gestructureerder over, het eten is totaal anders, religieus zijn er wel wat overeenkomsten maar een overheersende religie is er niet. Armoede is er wel maar niet zo duidelijk aanwezig als in India, waar je de kreupelen op elke hoek van de straat tegenkomt en waar bedelen tot de gewoonste zaak van de wereld behoort. Wat het strandleven betreft heeft Sri Lanka meer te bieden maar vlak Goa ook niet uit. Overigens als ik naar het strand wil dan weet ik nog wel wat andere bestemming op een paar uur vliegen. Na vier weken Sri Lanka ben ik tot de slotsom gekomen dat het land voor mij als India ganger niets had laten zien waarbij mij de mond openviel van verbijstering en dat laatste overkomt ons nog steeds in India waar wij een keer of vijf zijn geweest. Het straatleven is zo verschillend van de rest van de landen die wij bezocht hebben en dat maakt het juist zo boeiend. Wil je graag de natuur in ga naar Ladakh doe daar een trek tot 5000 meter. Enfin ik hou op want er valt zoveel te vertellen over het omzo boeiende India, een land waar je van gaat houden of waarvan je denkt, eens maar nooit weer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast