porto als citytrip?
-
- Vakantieganger
porto als citytrip?
Is porto als citytrip aan te raden? Ik vind er niet heel veel over op internet...
-Is 4 dagen, waarvan 3 hele te veel/weinig/goed?
-is het met ov en te voet te doen?
-kan je een dagtrip naar lissabon met trein?
-Is 4 dagen, waarvan 3 hele te veel/weinig/goed?
-is het met ov en te voet te doen?
-kan je een dagtrip naar lissabon met trein?
Re: porto als citytrip?
Porto is echt heel leuk als stedentrip! Ik ben er zelf 4n/3d geweest.
Het centrum is lekker compact, dus prima te voet te doen. Je kan evt een rondje met de oude tram maken, ik heb dit zelf niet gedaan.
Een ritje met de funiculaire is grappig. Scheelt je een klim omhoog
Het centrum is lekker compact, dus prima te voet te doen. Je kan evt een rondje met de oude tram maken, ik heb dit zelf niet gedaan.
Een ritje met de funiculaire is grappig. Scheelt je een klim omhoog

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Porto is geweldig! Ik vond het veel leuker dan Lissabon eigenlijk. Het centrum is erg goed lopend te doen, ik heb maar één keer een ritje met de metro gemaakt.
Drie hele dagen is prima, als je tijd over hebt kun je makkelijk dagtrips in de omgeving maken.
Aveiro is dan erg de moeite waard, of Braga (beiden met de 'urbano' trein snel en goedkoop). Of de Douro vallei in, moet erg mooi zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest. Je kunt je echt makkelijk een week vermaken in en rond Porto.
Een dagtrip naar Lissabon zou ik niet doen, er is genoeg te zien rond om Porto. Het is met de hogesnelheidstrein naar Lissabon minimaal 2,5 uur enkele reis (ik had de gewone intercity, veel goedkoper, maar langer onderweg).
Drie hele dagen is prima, als je tijd over hebt kun je makkelijk dagtrips in de omgeving maken.
Aveiro is dan erg de moeite waard, of Braga (beiden met de 'urbano' trein snel en goedkoop). Of de Douro vallei in, moet erg mooi zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest. Je kunt je echt makkelijk een week vermaken in en rond Porto.
Een dagtrip naar Lissabon zou ik niet doen, er is genoeg te zien rond om Porto. Het is met de hogesnelheidstrein naar Lissabon minimaal 2,5 uur enkele reis (ik had de gewone intercity, veel goedkoper, maar langer onderweg).
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
-
- Vakantieganger
Het is geboekt, mochten jullie leuke reisverslagen of tips hebben ik hoor ze allemaal graag☺
Bij dezecelinesnijckers schreef:Het is geboekt, mochten jullie leuke reisverslagen of tips hebben ik hoor ze allemaal graag☺

http://www.ikreis.net/p-98/weekendje-porto-portugal
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie