Route sri lanka, 4 weken
Route sri lanka, 4 weken
Hoi allemaal,
In de zomer ga ik samen met mijn vriend 4 weken door Sri Lanka reizen. We hebben een planning gemaakt:
Dag 1: Amsterdam naar Colombo
Dag 2: Colombo (bijkomen van de vlucht, landen om 5 uur 's nachts)
Dag 3: Colombo - Hikkaduwa, per trein
Dag 4: Hikkaduwa (snorkelen/surfen)
Dag 5: Hikkaduwa - unawatuna, per trein
Dag 6: unawatuna & galle (snorkelen en plaatsje bekijken)
Dag 7: unawatuna - tangalle (in de ochtend en 's middags chillen op het strand), per bus ?
Dag 8: tangalle - yala NP, per bus?
Dag 9: yala NP (safari)
Dag 10: yala NP - udawalawe NP, per ?
Dag 11: udawalawe NP (safari)
Dag 12: udawalawe - Adam's Peak, per ?
Dag 13: Adam's Peak (beklimmen en overdag chillen)
Dag 14: Adam's Peak - sigiriya, per ?
Dag 15: sigiriya (lion rock)
Dag 16: sigiriya - trincomallee - nilaveli, per trein & bus
Dag 17: nilaveli - pigeon Island, per boot
Dag 18: pigeon Island (duiken & snorkelen)
Dag 19: pigeon Island
Dag 20: pigeon Island - trincomallee - Arugam bay, boot&bus
Dag 21: Arugam bay (chillen & surfen)
Dag 22: Arugam bay
Dag 23: Arugam bay - Ella, bus
Dag 24: Ella (rond rijden scooter & wandelen)
Dag 25: Ella
Dag 26: Ella - kandy (in de ochtend en 's middags Kandy bekijken), per trein
Dag 27: kandy - Colombo - negombo, trein&trein
Dag 28: negombo (dagje strand)
Dag 29: negombo - Colombo - Amsterdam, trein&vliegtuig
Is dit haalbaar of veel te snel? En ik weet niet hoe we van sommige plaatsen kunnen reizen naar de volgende plek.
Ik hoor het graag.
In de zomer ga ik samen met mijn vriend 4 weken door Sri Lanka reizen. We hebben een planning gemaakt:
Dag 1: Amsterdam naar Colombo
Dag 2: Colombo (bijkomen van de vlucht, landen om 5 uur 's nachts)
Dag 3: Colombo - Hikkaduwa, per trein
Dag 4: Hikkaduwa (snorkelen/surfen)
Dag 5: Hikkaduwa - unawatuna, per trein
Dag 6: unawatuna & galle (snorkelen en plaatsje bekijken)
Dag 7: unawatuna - tangalle (in de ochtend en 's middags chillen op het strand), per bus ?
Dag 8: tangalle - yala NP, per bus?
Dag 9: yala NP (safari)
Dag 10: yala NP - udawalawe NP, per ?
Dag 11: udawalawe NP (safari)
Dag 12: udawalawe - Adam's Peak, per ?
Dag 13: Adam's Peak (beklimmen en overdag chillen)
Dag 14: Adam's Peak - sigiriya, per ?
Dag 15: sigiriya (lion rock)
Dag 16: sigiriya - trincomallee - nilaveli, per trein & bus
Dag 17: nilaveli - pigeon Island, per boot
Dag 18: pigeon Island (duiken & snorkelen)
Dag 19: pigeon Island
Dag 20: pigeon Island - trincomallee - Arugam bay, boot&bus
Dag 21: Arugam bay (chillen & surfen)
Dag 22: Arugam bay
Dag 23: Arugam bay - Ella, bus
Dag 24: Ella (rond rijden scooter & wandelen)
Dag 25: Ella
Dag 26: Ella - kandy (in de ochtend en 's middags Kandy bekijken), per trein
Dag 27: kandy - Colombo - negombo, trein&trein
Dag 28: negombo (dagje strand)
Dag 29: negombo - Colombo - Amsterdam, trein&vliegtuig
Is dit haalbaar of veel te snel? En ik weet niet hoe we van sommige plaatsen kunnen reizen naar de volgende plek.
Ik hoor het graag.
Re: Route sri lanka, 4 weken
Hoi Jusselien,
Op het eerste zicht lijkt het ons dat je erg veel wil doen in een relatief korte periode en je route is ook niet altijd efficiënt.
Natuurlijk is alles subjectief en wij houden niet van drukke en vervuilde steden dus onze mening zal ook daar op gebaseerd zijn.
Ik zie dat je precies van het strand houd, maar je hebt er erg veel ingepland en er is zoveel meer te ontdekken in SL.
Om te beginnen zou ik wanneer je aankomt in CMB airport, naar Negombo gaan om te overnachten, dit is namelijk maar 20min rijden. Colombo is een uur.
Naar ons idee kan je mss beter het volgende doen:
Maak een keuze tussen Hikkaduwa (dit is bereikbaar met de trein vanuit Negombo en schijnbaar een mooie rit) en Unawatuna. Je kan een dag uitstap doen naar Galle met een scooter vanuit beide plaatsen. (buiten Galle fort is er weinig tot niets te zien).
Tangalle is een goede optie om nog zon en zee mee te pikken en een goede plaats om verder naar Udawalawe te gaan. Yala zou ik skippen wegens overtoerisme en om een file van safari jeeps te vermijden.
Dan lijkt het ons beter (qua vervoer en tijd) om vanuit Udawalawe naar Haputale te gaan (hier kennen we nog een heel goede plaats om te verblijven * ) en dan een daguitstap of verder te gaan naar Ella.
Haputale is een minder toeristische bestemming en hier kan je Lipton's seat bezichtigen, wandelingen doen en zwemmen bij watervallen. Ella is zeer toeristisch, het dorp is copy/paste met souvenirshops, restaurants en guesthouses maar heeft wel een mooie omgeving.
Vanuit Haputale/Ella(**) kan je doorreizen naar Arugam Bay en je ding doen. Hier heb je ook Kumana National Park. Om vervolgens je weg naar Trincomallee verder te zetten. Wij zijn hier niet geweest dus kan je geen tips geven qua vervoer. Wss met de bus.
Vanuit Trincomallee richting Sigiriya (bus)
Sigiriya (***) -> Kandy (bus)
Kandy (green woods is een goede plaats om te verblijven) -> Adam's Peak (Dalhousie) (Trein tot in hatton, bus naar Dalhousie)
Adam's Peak -> Negombo (bus) (Negombo heeft niet echt een uitnodigend strand)
* Dias rest, 3km van het dorp. rustige plek met prachtig uitzicht. Niet duur en een hartverwarmende familie.
** Haputa/Ella (hillcountry) Mooie treinritten.
*** Je kan Sigiriya rock beklimmen voor $30, de rots er naast, Pidurangala, Kan je op voor $4. Hetzelfde mooie uitzicht plus zicht op Sigiriya rock.
Een optie vanuit Trincomallee is om richting Anuradhapura (lake view om te verblijven is een goede optie) te gaan en daar wat te ontdekken om vanuit daar naar Sigiriya te gaan.
verdere aanraders zijn; Jaffna, Mihintale, Sinharaja rainforest, Horton Plains.
Vervoer in Sri Lanka is prachtig, je geraakt eigenlijk overal wel met de bus en de bussen rijden regelmatig en op tijd.
De trein, moet je bekijken waar je bent. De sporen lopen niet overal door het land. Maar is wel comfortabeler als je een zitje hebt.
Uiteraard, vragen aan de mensen. Ze helpen je graag verder.
Hoeveel dagen je per plek wil spenderen moet je zelf maar aanvoelen. Maar dag tot dag plannen lijkt me geen goed idee. The more you plan, the more things can go wrong, plus je neemt jezelf de vrijheid af om ergens iets langer te blijven wanneer de vibe goed zit.
Hoop dat je hier iets mee bent en als je nog vragen hebt... Shoot.
Op het eerste zicht lijkt het ons dat je erg veel wil doen in een relatief korte periode en je route is ook niet altijd efficiënt.
Natuurlijk is alles subjectief en wij houden niet van drukke en vervuilde steden dus onze mening zal ook daar op gebaseerd zijn.
Ik zie dat je precies van het strand houd, maar je hebt er erg veel ingepland en er is zoveel meer te ontdekken in SL.
Om te beginnen zou ik wanneer je aankomt in CMB airport, naar Negombo gaan om te overnachten, dit is namelijk maar 20min rijden. Colombo is een uur.
Naar ons idee kan je mss beter het volgende doen:
Maak een keuze tussen Hikkaduwa (dit is bereikbaar met de trein vanuit Negombo en schijnbaar een mooie rit) en Unawatuna. Je kan een dag uitstap doen naar Galle met een scooter vanuit beide plaatsen. (buiten Galle fort is er weinig tot niets te zien).
Tangalle is een goede optie om nog zon en zee mee te pikken en een goede plaats om verder naar Udawalawe te gaan. Yala zou ik skippen wegens overtoerisme en om een file van safari jeeps te vermijden.
Dan lijkt het ons beter (qua vervoer en tijd) om vanuit Udawalawe naar Haputale te gaan (hier kennen we nog een heel goede plaats om te verblijven * ) en dan een daguitstap of verder te gaan naar Ella.
Haputale is een minder toeristische bestemming en hier kan je Lipton's seat bezichtigen, wandelingen doen en zwemmen bij watervallen. Ella is zeer toeristisch, het dorp is copy/paste met souvenirshops, restaurants en guesthouses maar heeft wel een mooie omgeving.
Vanuit Haputale/Ella(**) kan je doorreizen naar Arugam Bay en je ding doen. Hier heb je ook Kumana National Park. Om vervolgens je weg naar Trincomallee verder te zetten. Wij zijn hier niet geweest dus kan je geen tips geven qua vervoer. Wss met de bus.
Vanuit Trincomallee richting Sigiriya (bus)
Sigiriya (***) -> Kandy (bus)
Kandy (green woods is een goede plaats om te verblijven) -> Adam's Peak (Dalhousie) (Trein tot in hatton, bus naar Dalhousie)
Adam's Peak -> Negombo (bus) (Negombo heeft niet echt een uitnodigend strand)
* Dias rest, 3km van het dorp. rustige plek met prachtig uitzicht. Niet duur en een hartverwarmende familie.
** Haputa/Ella (hillcountry) Mooie treinritten.
*** Je kan Sigiriya rock beklimmen voor $30, de rots er naast, Pidurangala, Kan je op voor $4. Hetzelfde mooie uitzicht plus zicht op Sigiriya rock.
Een optie vanuit Trincomallee is om richting Anuradhapura (lake view om te verblijven is een goede optie) te gaan en daar wat te ontdekken om vanuit daar naar Sigiriya te gaan.
verdere aanraders zijn; Jaffna, Mihintale, Sinharaja rainforest, Horton Plains.
Vervoer in Sri Lanka is prachtig, je geraakt eigenlijk overal wel met de bus en de bussen rijden regelmatig en op tijd.
De trein, moet je bekijken waar je bent. De sporen lopen niet overal door het land. Maar is wel comfortabeler als je een zitje hebt.
Uiteraard, vragen aan de mensen. Ze helpen je graag verder.
Hoeveel dagen je per plek wil spenderen moet je zelf maar aanvoelen. Maar dag tot dag plannen lijkt me geen goed idee. The more you plan, the more things can go wrong, plus je neemt jezelf de vrijheid af om ergens iets langer te blijven wanneer de vibe goed zit.
Hoop dat je hier iets mee bent en als je nog vragen hebt... Shoot.
-
- Vakantieganger
Hallo JOKI !
Zijn jullie al Terug ? Mijn route was : Negombo - Anuradhapura - Sigiriya- fietsend naar Dambulla weer terug fietsend naar Sigirya
- Kandy - Ella - Udawalawa - Tangalle - Mirissa - Unawatuna - Hikkaduwa- Airport.
Ik heb natuurlijk alle kleine plekjes die we bezocht hadden niet opgenoemd. We reisden met de trein , tuktuks( soms zlfs 90 km ver
2 keer taxi ( natuurlijk gedeeld met andere personen) en 2 keer per bus .
Groetjes
Mateusz
Zijn jullie al Terug ? Mijn route was : Negombo - Anuradhapura - Sigiriya- fietsend naar Dambulla weer terug fietsend naar Sigirya

Ik heb natuurlijk alle kleine plekjes die we bezocht hadden niet opgenoemd. We reisden met de trein , tuktuks( soms zlfs 90 km ver

Groetjes
Mateusz
Hey Mateusz,
We zijn nu in India. Sri Lanka hebben we 2 maanden bereisd en we Love It!!!
Jij hebt je precies ook goed vermaakt zo te lezen.
Ben jij aan het verder reizen of terug thuis?
Grtz
We zijn nu in India. Sri Lanka hebben we 2 maanden bereisd en we Love It!!!
Jij hebt je precies ook goed vermaakt zo te lezen.
Ben jij aan het verder reizen of terug thuis?
Grtz
-
- Vakantieganger
Yessss , het was zeker prachtitggggg. Heel veel leuke mensen ontmoet. Helaas had ik maar 3 weken vakantie dus ben al een tijdje terug in Nederland. Volgend jaar gaan we een land uitkiezen in Zuid Amerika
)

Ik wens je alvast veel plezier met het uitkijken naar je volgende reis. Mijn vriendin is in Ecuador geweest en is er zeer positief over, is ook makkelijk te doen in een 3-tal weken.Mateusz1992 schreef:Yessss , het was zeker prachtitggggg. Heel veel leuke mensen ontmoet. Helaas had ik maar 3 weken vakantie dus ben al een tijdje terug in Nederland. Volgend jaar gaan we een land uitkiezen in Zuid Amerika)