80 dagen tussen heen- en terugvlucht een probleem?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
RobinP

80 dagen tussen heen- en terugvlucht een probleem?

Bericht door RobinP »

Hoi hoi!
Over anderhalve week vertrek ik voor onbepaalde tijd naar Hawaii. Voor de eerste 2 weken is er met een groepje een apartement geboekt. Na deze 2 weken zullen we met 3 overblijven en gaan backpacken vanaf daar. Echter zit ik nog met 1 vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:
Ik heb een Approved ESTA en een vlucht heen op 24-2 en terug op 20-5. Nu staat vaak centraal bij backpacken dat je ter plekke overnachtingsplekken gaat zoeken, wat bij mij dus ook het geval is. Is er een risico dat bij de duane gevraagd kan worden hoe ik mezelf ga onderhouden gezien ik pas over 80 dagen mijn terugvlucht heb? Dit kan ik dan onderbouwen met hostels zoeken of couchsurfing. Maar meer ook niet gezien ik na de eerste 2 weken geen vaste verblijfplaats heb. Ik ben nu eventueel nog in de gelegenheid mijn retour naar eerder te verplaatsen en eenmaal door de duane deze weer verder te verplaatsen. Echter zitten hier kosten aan en bespaar ik mij deze liever, haha.
Iemand hier ervaring mee??? Alvast bedankt:D!
Groetjes Robin
RobinP

Re: 80 dagen tussen heen- en terugvlucht een probleem?

Bericht door RobinP »

Heb ik overwogen, maar spreekt me niet aan. Ik ken veel mensen in de gebieden waar ik naar toe ga en waar ik probably langs ga. Dat maakt het reizen met een organisatie niet ideaal. Plus na een beetje inlezen kom je een heel eind, echter loop ik nu vast op deze enige vraag :p.
Maar geen idee dus??
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je zit binnen termijn van 90 dagen. Dat betekent dat een Esta toestemming volstaat. Natuurlijk kan de douane vragen naar je plannen maar je hoeft niet voor jouw reis elke nacht te verantwoorden. Ze zullen wel kunnen vragen hoe je je reis denkt te betalen maar toen ze mij dat keer vroegen gaf ik aan dat ik oa een credit card had. Dat was voldoende. Laatste keer vroegen ze doel van reis, wat ik wilde zien en wat mijn baan was. Kortom. Zou geen terugvlucht eerder boeken.
RobinP

Bericht door RobinP »

Oh kijk super! Ik heb ook een creditcard en een aardig budget. Tevens ken ik veel mensen in Amerika en woont mijn neef er. Overal heb ik eventueel contact gegevens van, moet dan goed komen lijkt me :D. Bedankt voor je reactie.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

RobinP schreef:Heb ik overwogen, maar spreekt me niet aan. Ik ken veel mensen in de gebieden waar ik naar toe ga en waar ik probably langs ga. Dat maakt het reizen met een organisatie niet ideaal. Plus na een beetje inlezen kom je een heel eind, echter loop ik nu vast op deze enige vraag :p.
Maar geen idee dus??
Hehe, die reactie was een advertentie ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ahhhhhh, goed gezien Ubi. Ik snapte het al niet _O-
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie