Paspoortstempel verwijderen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Anoniem

Paspoortstempel verwijderen?

Bericht door Anoniem »

Hey,

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een stempel uit je paspoort?

Zo ja, hoe?
Erik
Site Admin

Re: Paspoortstempel verwijderen?

Bericht door Erik »

Dit lijkt mij een absolute no go :) Als men er namelijk achter komt dan heb je grote problemen in bepaalde landen. Beter had je kunnen vragen om de stempel op een apart briefje te zetten (wat soms kan) of om een nieuw paspoort aan te vragen.

Om welk land gaat het?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gewoon niet doen. Inderdaad een nieuw paspoort aanvragen
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Meh, hij is nog 9 jaar geldig :(

Gaat om Israël. Persoon wilde het niet op een papiertje doen.

Edit: Oh, zie dat je een tweede paspoort kunt aanvragen voor dit soort gevallen die 2 jaar geldig is.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou dat paspoort van 2 jaar niet gebruiken voor een land waar je niet heen mag met een stempel van Israël. Je krijgt dan meteen de vraag waarom je een paspoort hebt van 2 jaar in plaats van 5 of 10 jaar. Als ze een beetje moeilijk doen kom je alsnog het land niet in.

Toen ik in 2010 (net voor de oorlog) naar Syrië ging werd ik echt heel grondig gecheckt. Ik had geen stempel van Israël, maar zelfs stempels van buurlanden Jordanië en Egypte werden grondig bestudeerd. Caïro als entry point was geen probleem, Sharm el Sheikh of Taba wel. Ze kunnen echt flauw doen.

Naar welk land wil je?
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Gaat om Iran. Maar ik neem aan dat je met zo'n "zakenpaspoort" geen problemen krijgt? Daar zijn ze toch juist voor?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik was vorige maand in Iran, was super!

Over het tweede paspoort:
Voorwaarden tweede paspoort
Om een tweede paspoort te kunnen aanvragen, moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

Uw eerste paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
U moet aantonen dat u het tweede paspoort om zakelijke of beroepsmatige redenen nodig heeft. Uw gemeente, ambassade of consulaat kan u vertellen welke documenten u moet tonen.
Als dat lukt moet het geen probleem zijn :) Zorg echter dan Iran niet denkt dat je komt werken (ook niet als blogger/fotograaf) want dan is het lastiger een visum te krijgen.
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Oké, thanks.

Ik ga er eens achteraan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je je goed voorbereid en je papieren op orde hebt kun je heel makkelijk een visum on arrival krijgen (60 euro).
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Absolute no go inderdaad. In Nederland staan er al behoorlijke straffen op fraude met reisdocumenten, tot wel zes jaar gevangenisstraf (art. 231SR). In diverse andere landen kom je nog slechter weg.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Alleen het overwegen om een stempel te verwijderen is van de domme. Als je dan toch op het randje wil balanceren, laat hem per ongeluk op 60 graden in de wasmachine meedraaien en vraag een nieuwe aan. Verdient geen schoonheidsprijs maar alles beter dan knoeien met een stempel met de kans om een buitenlandse gevangeniscel van binnen te zien. Wel avontuurlijk.
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Vreemd bericht wel. Op Ben Goerion airport geven ze absoluut geen stempels meer in paspoorten. Ben je van Israël de grens naar Jordanië over geweest en heb je een Jordaanse grensovergang stempel gekregen?
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Plaats reactie