Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
FleurS
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2016 22:41

Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door FleurS »

Hallo !

Ik ben van plan om in November/December een grote reis te maken.
Ik ben een reislustig type en zeker niet bang om in mijn eentje op avontuur te gaan, ik heb zelf nog geen ervaring met backpacken dus al het advies dat ik kan krijgen is zeer welkom! Ik ben ook nog helemaal in het begin stadium met het plannen van de reis, op dit moment probeer ik zoveel mogelijk te lezen en informatie op te doen zodat ik een beter beeld krijg voor mezelf wat reeël is etc.

Ik zou graag Australië, Indonesië en de Filipijnen bezoeken. Nou is de eerste vraag eigenlijk hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Op verschillende sites, blogs etc. heb ik al gelezen dat het goedkoopste is om vanuit Nederland eerst naar Azië te vliegen, dus dat zal mijn startpunt zijn, denk ik. Wat is dan het meest praktische, eerst Indonesië of de Filipijnen, of zal dat weinig uit maken?

Ik ben van plan om ongeveer 5 à 6 maanden full-time te werken zodat ik genoeg geld kan sparen voor ik vertrek. Wat ik graag zou willen weten, of het mogelijk is om een tijd in Australië rond te reizen zonder daar nog te werken, aangezien het daar aardig prijzig is.. Zou het dan misschien beter zijn om i.p.v. Australië verder te reizen in zuid-oost Azië? Dit zijn wat gedachtes die rondgaan in mijn hoofd, ik zou heel graag wat advies willen! Alles is welkom.

Alvast bedankt :)

Fleur
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door Kims »

Hi,

Misschien kun je wat meer info geven over wat voor budget je hebt, hoe lang je wil gaan, wat je wil gaan doen op reis, hoe je wil gaan reizen etc. Daar is het allemaal van afhankelijk. Australie is inderdaad duur in vergelijking met Azie maar je kunt kosten drukken door samen met mensen te reizen, te kamperen etc etc. Er is veel info te vinden op dit forum over kosten en ook in de artikelen onder het Reisgids gedeelte hier.

Tot en met je 30e kun je een Working Holiday visum aanvragen in Australie waarmee je daar kan werken. Dat kan ook een optie zijn om je kosten te drukken en toch in Australie te kunnen zijn. Je kan er dan in ieder geval een jaar werken en reizen.

Succes met je voorbereiding!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door Tomm »

Hoi fleur.

Zoals kim als vertelde Is er veel te vinden op dit forum betreft Australië en mocht je vragen hebben, ik zit zelf momenteel in Australië :).
Via Azië vliegen is idd goedkoper en als ik in jou schoenen stond zou ik naar de filipijnen vliegen om vanuit daar naar Indonesië te vliegen en dan vanaf naar cairns of darwin te vliegen. Om vervolgens met een shared ride langs de oostkust af te zakken naar sydney bv. Op gumtree.au worden veel van dit soort ritjes aangeboden en vaak betaal je dan alleen mee voor de benzine. Maar mocht je meteen naar sydney willen dan zou je nog kunnen kijken naar relocation campervans, het idee hierachter Is dat je voor 1$ tot 5 dollar per dag een camper terug brengt naar een stad ergens in Australië en soms krijg je nog benzine geld mee. Google het is zou ik zeggen.
Werken in Australië is over het algemeen niet moeilijk, maar je moet er even wat energie insteken want elke backpacker zoekt wel een baantje, in sydney Is dit wat makkelijker dan bv cairns want daar zijn meer Backpackers dan inwoners.
Veel succes met de voorbereiding en mocht je vragen hebben er zijn genoeg forumleden hier die je kunnen helpen :).
Gr tom
FleurS
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2016 22:41

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door FleurS »

Hi Kim en Tom,

Super bedankt voor jullie reacties!
Kim, ik weet nog niet precies hoeveel geld ik kan sparen, ik ga uit van zo'n €10.000 en wil ongeveer 6 maanden wegblijven denk ik. Bedankt ! Ik ga rondneuzen hier op het forum en wat informatie verzamelen:)

Tom, ik ga eens even goed kijken naar de opties die je hierboven gegeven hebt, klinkt goed! Wat doe jij op dit moment in Australië, en waar zit je ergens? Hoelang ben/blijf je weg?

Groetjes Fleur
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door Tomm »

FleurS schreef:Hi Kim en Tom,

Super bedankt voor jullie reacties!
Kim, ik weet nog niet precies hoeveel geld ik kan sparen, ik ga uit van zo'n €10.000 en wil ongeveer 6 maanden wegblijven denk ik. Bedankt ! Ik ga rondneuzen hier op het forum en wat informatie verzamelen:)

Tom, ik ga eens even goed kijken naar de opties die je hierboven gegeven hebt, klinkt goed! Wat doe jij op dit moment in Australië, en waar zit je ergens? Hoelang ben/blijf je weg?

Groetjes Fleur
Wat ik doe! Rond reizen en vooral genieten :D, werken heb ik 2 weken gedaan ong en 1 feb vlieg ik naar thailand om daar wat vrienden op te zoeken. Hoelang ik weg blijf weet ik nog niet me visum Is een jaar geldig en ga die tijd wel volmaken, en heb tussen ondertussen ook "gehoord" dat een werk visum voor nz tot je 35ste kan!? Dus misschien word dat me volgende trip :).
FleurS
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2016 22:41

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door FleurS »

Tomm schreef:
FleurS schreef:Hi Kim en Tom,

Super bedankt voor jullie reacties!
Kim, ik weet nog niet precies hoeveel geld ik kan sparen, ik ga uit van zo'n €10.000 en wil ongeveer 6 maanden wegblijven denk ik. Bedankt ! Ik ga rondneuzen hier op het forum en wat informatie verzamelen:)

Tom, ik ga eens even goed kijken naar de opties die je hierboven gegeven hebt, klinkt goed! Wat doe jij op dit moment in Australië, en waar zit je ergens? Hoelang ben/blijf je weg?

Groetjes Fleur
Wat ik doe! Rond reizen en vooral genieten :D, werken heb ik 2 weken gedaan ong en 1 feb vlieg ik naar thailand om daar wat vrienden op te zoeken. Hoelang ik weg blijf weet ik nog niet me visum Is een jaar geldig en ga die tijd wel volmaken, en heb tussen ondertussen ook "gehoord" dat een werk visum voor nz tot je 35ste kan!? Dus misschien word dat me volgende trip :).

Ah, heerlijk! Geniet ervan, klinkt top!
Wat ik me trouwens afvroeg, zou ik niet beter kunnen beginnnen in melbourne en zo via de oostkust 'omhoog' reizen ipv andersom?
Ik las namelijk dat veel backpackers onderaan beginnen, en ik dacht, stel ik kom wat mensen tegen waar ik even mee wil reizen kan dat niet omdat we in tegengestelde richting gaan :{ ?
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door Tomm »

Je komt elke dag mensen tegen die een andere kant op gaan, en plannen wijzigen elke dag :).
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Advies over reis Australië, Indonesië, Filipijnen

Bericht door Kims »

FleurS schreef:Ah, heerlijk! Geniet ervan, klinkt top!
Wat ik me trouwens afvroeg, zou ik niet beter kunnen beginnnen in melbourne en zo via de oostkust 'omhoog' reizen ipv andersom?
Ik las namelijk dat veel backpackers onderaan beginnen, en ik dacht, stel ik kom wat mensen tegen waar ik even mee wil reizen kan dat niet omdat we in tegengestelde richting gaan :{ ?
Het ligt helemaal aan de seizoenen. In de Australische winter zijn er veel meer reizigers in het Noorden en niet in het natte, koude Zuiden. En in de Australische zomer precies andersom omdat het dan in het Noorden bloedheet en benauwd is en het cyclonenseizoen. Erg belangrijk dus om je trip naar de seizoenen te plannen want het kan je trip maken of breken.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten