Route Colombia +/- 1 maand?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
eva2811

Route Colombia +/- 1 maand?

Bericht door eva2811 »

Hoi! Ik ben mijn route door Colombia aan het plannen.

De plekken die ik in elk geval wil bezoeken:
- Bogota (kort, enkel Salto del Tequendama en mogeljk graffiti fietstour?)
- San Gil (Paragliden)
- Santa Marta
- Barranquilla
- Cartagena
- Medellin
- Tatacoa woestijn
- Land uit en naar Quito (Ecuador)

Ik kom aan in Bogota, en ben opzoek naar een hostel die relatief dichtbij/makkelijk te bereiken is (in de avond) vanaf de luchthaven van Bogota. Iemand tips?

Hoe raden jullie aan van San Gil naar Santa Marta te reizen? Gewoon per bus? Dit lijkt me niet minder tijd consumerend dan eerst de bus naar Bacaramanga te nemen en dan het vliegtuig naar Santa Marta. Wat denken jullie?

Verder: hoeveel tijd denken jullie dat het verstandig is uit te trekken voor Santa Marta tot Cartagena? Ik wil in elk geval de Lost city trek doen, naar Tayrona national park, naar El Totumo en de Rosario Islands.

Daarna denk ik te gaan vliegen van Cartagena naar Medellin. Vonden jullie Medellin de moeite waard? Hierna zak ik af naar de Tatacoa woestijn en dan steek ik de grens over naar Quito.

Nog aanvullingen of tips voor mijn reis door Colombia? Ik hoor het graag! Ik zit gelukkig niet aan een strak tijdschema gebonden, aangezien ik +/- 4.5 maand in zuid amerika blijf. Wel wil ik sowieso nog naar Ecuador, Peru en Bolivia.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Colombia +/- 1 maand?

Bericht door hildo »

Leuk om colombia te bezoeken. Je zult in ieder geval een goed begin hebben van je trip door zuid-amerika doordat colombianen als een van de vriendelijkste personen in zuid amerika bekend staan.

Voor een hostal is het makkelijkste om er een te zoeken in la candelaria. De eenvoudigste manier is om een taxi van het vliegveld naar la candelaria en je hostal te nemen. Er zitten er een hele serie in die wijk en je kunt er gemakkelijk een vinden in o.a. de lonely planet. De kosten zijn ongeveer 25000 cop. Maar dat was een paar jaar terug en inflatie is hoog hier. Maar je weet ongeveer de richtprijs. Taxi's rijden op de meter, maar let op, ze willen nog wel eens 'verdwalen' in la candelaria om extra kilometers te maken. Dichterbij heb je alleen opties voor in de buurt van de universiteit en het kerkhof, maar makkelijker is het niet.

In feite ben je alleen in de buurt van cartagena en santa marta. Voor cartagena zelf zou ik twee dagen nemen om door de oude stad te slenteren en te genieten van de muur. Daarnaast kost rosario je een dag en de modder vulkaan je een halve dag met een tour. De trip van santa marta naar cartagena kun je het beste met een collectivo doen. Makkelijk te regelen in een hostal in santa marta en ze hebben opties om je in het centrum bij een hotel/hostal af te zetten. De lost city kost je normaal gesproken 5 dagen, maar je moet e.e.a. het regelen. Maar je zou het ook in 4 kunnen doen, dan doe je twee dagen in een dag.

Van bucaramanga kun je niet direct naar santa marta per vliegtuig, je gaat eerst terug naar bogota en dan naar santa marta. Beter is het om een nachtbus van bucaramanga naar santa marta te nemen. Als je alleen naar san gil gaat voor het paragliden, dan kun je dit ook doen in bucaramanga. Afgezien van alle extreme sport activiteiten is san gil geen prettige stad. Het heeft geen oud centrum oid. Je zou vanuit San Gil Barichara kunnen bezoeken en de camino real wandelen naar Guane. Als je dat van plan bent, dan raad ik je wel aan om een nacht in barichara te overnachten.

Van Cartagena naar medellin geldt hetzelfde (als is er wel een directe vlucht van avianca). Maar een nachtbus is over het algemeen goedkoper. Andere plekken om te bezoeken zijn de koffie regio (armenia/salento), zipaquira, villa de leyva, popayan, mompox, las lajas
Sandervh
Reisexpert

Re: Route Colombia +/- 1 maand?

Bericht door Sandervh »

Zelf vorig jaar 4 weken door Colombia getrokken. Route die ik gevolgd heb:
Bogota
Villa de Leyva (aanrader!!)
San Gil (paragliden en raften)
Taganga (4 day Lost city trekking & Tayrona National Park)
Cartagena
Medellin
Guatapé (dag trip)
Salento (cocora Valley)
Bogota

Dit alles was goed te doen in 1 maand en heb nooit hoeven te haasten. Aantal plaatsen die jij wilt aandoen komen overeen, wel wil ik je aanraden om zeker Villa de Leyva op je lijstje toe te voegen. Rustig dorpje met leuke dingen te doen in de buurt.

Antwoorden op je vragen:

Ik kom aan in Bogota, en ben opzoek naar een hostel die relatief dichtbij/makkelijk te bereiken is (in de avond) vanaf de luchthaven van Bogota. Iemand tips?
Zoals Hildo aangaf zijn er veel hostels in La candalaria, zelf vebleef ik daar in La chocolate Hostel (http://www.chocolatehostel.com/)
Op het vliegveld een taxi nemen vanuit de officiële taxi standplaats en deze dropt je netjes voor de deur af.

Hoe raden jullie aan van San Gil naar Santa Marta te reizen? Gewoon per bus? Dit lijkt me niet minder tijd consumerend dan eerst de bus naar Bacaramanga te nemen en dan het vliegtuig naar Santa Marta. Wat denken jullie?
Zelf de nachbus genomen, uiteindelijk reis je dan heel de nacht en kom je rond 9 a 10 uur aan in Santa Marta. (slapen kan in het begin wat lastiger zijn door dat de rit door bergachtig gebied gaat.

Verder: hoeveel tijd denken jullie dat het verstandig is uit te trekken voor Santa Marta tot Cartagena? Ik wil in elk geval de Lost city trek doen, naar Tayrona national park, naar El Totumo en de Rosario Islands.
Lost city minimaal 4 dagen, Tayrona national parc 2 dagen.
El totumo en rosario islands niet geweest, maar zag dat hildo daar iets over kon zeggen.

Daarna denk ik te gaan vliegen van Cartagena naar Medellin. Vonden jullie Medellin de moeite waard? Hierna zak ik af naar de Tatacoa woestijn en dan steek ik de grens over naar Quito.

Vliegen vanuit Cartagena naar Medellin is goed te doen. Zeker als je op tijd boekt kan het zelf nog een stuk voordeliger zijn dan de bus.
Vond zelf Medellin een leuke stad. Zeker aan te raden voor een paar dagen. Leuke dingen om te doen:
"Free" Walking tour, dag trip naar Guatapé, Voetbal wedstrijd kijken bij 1 van de 2 grote clubs, dagje rond gaan met metrocable en ook door de wijken die deze verbind lopen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie