bezienswaardigheden Ecuador, Peru, Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
eva2811

bezienswaardigheden Ecuador, Peru, Bolivia

Bericht door eva2811 »

Beste Reizigers!

Ik ga in februari/maart reizen door Zuid-Amerika. In eerste instantie drie maanden, Ik wil dan in elk geval Peru, Ecuador en Bolivia aandoen.

Als ik drie maanden ga zijn dit de dingen die ik echt wil zien. Er komt natuurlijk nog meer bij, maar dit zijn voor mij op dit moment echt de highlights. Graag krijg ik van jullie nog tips! Ik hou van avontuur, mooie uitzichten, hikes, fietstochten, wilde watersporten, maar ook van af en toe wat luieren met zon zee en strand. Ik ben van plan goed te genieten, maar ook lekker door te trekken.

Bolivia: Uyuni zoutvlakten, Laguna Colorada en Laguna Verde (ik hoorde dat deze als je vanaf Chili reist, bij de Uyuni tocht inzit, maar heb nog weinig gelezen over mensen die er echt geweest zijn), La Paz, Copacabana.

Peru: Huacachina, Cuzco, Machu Picchu, Titicacameer, Manu national park ( of in Bolivia naar Pampus gaan? Schijnt goedkoper, maar ook zo mooi?).

Ecuador: Quito, Isla de la Plata, Montanita, Galapagos afhankelijk van financien, Otavalo, Cuicocha.

Deze week hoor ik of ik langer weg kan. Ik hoop het ontzettend, want dan kan ik bijna 5 maanden vertoeven in Zuid-Amerika. Ik zal dan mogelijk nog Panama/Colombia of (noord)Chili/Argentinie aandoen.

Ook hierover ben ik op zoek naar goeie tips/ervaringen! Als ik deze vijf maanden heb, raden jullie dan (Noord)Chili en Argentinie, of Colombia en Panama aan? De zeiltocht van Panama naar Colombia lijkt me prachtig. De kosten van vluchten van Nederland naar Panama vallen op het moment wel mee, dus die kosten voor de zeiltocht zou ik best willen maken. Over Colombia heb ik hier op het forum ook veel enthousiaste verhalen gelezen, maar ik heb de echte highlights nog niet op een rijtje. Aan de andere kant zie ik zoveel filmpjes van de prachtige natuur in Chili en Argentinie.. Iemand ervaringen met een van de twee routes?

Groetjes Eva
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: bezienswaardigheden Ecuador, Peru, Bolivia

Bericht door stevenl »

Doe zeker Galapagos, een van de mooiste plekken die ik ook gezien heb, echt uniek.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Paracas (in Peru) zou je ook nog kunnen overwegen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Bolivia: zover ik weet zitten de laguna's in alle Uyuni tours van 4 dagen. Je komt immers op dezelfde route van die vanuit Chili, maar doet er een dag langer over omdat je ook weer terug moet naar Uyuni, als je vanuit Bolivia begint. Potosí is wat mij betreft de tofste stad van Bolivia. Prachtig hoe de hoogste stad ter wereld zo mooi ligt en hoe het voelt om rond te dwalen door zo'n hoogte.

Peru: Trujillo, Arequipa (Colca Cañon) en Huaraz mag je absoluut niet missen. Mancora ben ik zelf geen fan van, maar is op zich een best mooi strand.

Ecuador: Galapagos is niet zo duur als je denkt, maar ik raad een cruise af. Vlieg naar Isla Santa Cruz (Baltra airport), blijf daar een dag of twee, neem de ferry naar Isabella, blijf daar een dag of 4, neem de ferry naar San Cristobal voor een dag of 2 en vlieg vanuit daar weer terug naar Guayaquil in Ecuador. Alles is ontzettend makkelijk te regelen op Galapagos en ik betaalde voor 11 dagen ongeveer 1100 euro, inclusief vlucht en 4 duiken á 75 euro per duik.

Verder in Ecuador: Cuenca is prachtig, Montañita vond ik echt verschrikkelijk. Die tweede is een soort van stranddorpje vol met pretentieuze hippies die zich kleden en gedragen als hippies maar totaal niet de gedachte leven. Guayaquil is best oké, je moet er toch zijn voor Galapagos. Quilotoa loop schijnt mooi te zijn.

Voor je 5 maanden:
Ik zou kiezen voor Colombia (en daar is een maand zeker niet lang) en Panama (of mijn eigen voorkeur Venezuela, maar dat is wel iets andere koek qua veiligheid). Colombia is mijn favoriete Latijns-Amerikaanse land met prachtige en sfeervolle steden, natuur en vooral supervriendelijke mensen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
marjavdh
Vakantieganger

Bericht door marjavdh »

Hoi Eva,

Ga in Bolivia (la Paz) op bezoek bij de organisatie 'gravity assist'. Wij hebben met hun de 'death road' gefietst, maar ook een 6 daagse 'ride and river' trip gemaakt. De 'ride and river' trip was echt een van onze hoogtepunten van 6 maanden reizen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinië. Je mountainbiked 3 dagen down hill van La Paz naar de rand van de amazone om vanuit daar drie dagen op een bootje over de zijtakken van de amazone te varen en te kamperen in de jungle. Echt super gaaf!

Wij hebben de Uyuni trip van Bolivia naar Chili gedaan en alle plekken die jij benoemd gezien. Andersom kan dus ook.
Zelf waren we erg enthousiast over Chili. De Atacama woestijn is erg mooi. Zeker als je er sterren kunt gaan kijken. Het is de #1 stargazing spot in de wereld. Wij waren er helaas met volle maan :-( Ook waren we helemaal weg van de kuststad Valparaiso.

Op ons blog zou je nog meer tips, ideetjes en foto's op kunnen doen als je wilt: www.mimaopreis.nl

Have fun!

Groeten Marja
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Als je van wilde watersporten houdt, moet je zeker een 3-daagse rafting op de Rio Apurimac doen *O*
Staat in mijn top-10 lijst van beste rivieren ter wereld ^O^
(ps: dat is in Peru)
eva2811

Bericht door eva2811 »

Thanks voor alle tips! Ik ga er deze week nog goed naar kijken! Heeft een van jullie trouwens ook een idee hoe het zit met het feit dat je moet kunnen aantonen dat je binnen drie maanden het land uitgaat?

Ik kan uiteindelijk toch 4,5 maand weg. Ik hoor van veel mensen echter dat er bij de grensovergangen vaak gevraagd wordt naar een bewijs dat je het land weer uitgaat. Een vliegticket voldoet dan. Echter, ik vlieg niet binnen drie maanden naar huis. Voldoet het ook als ik in Ecuador, Colombia en Peru een vliegticket van Cusco naar La Paz/Sucre laat zien? Ik vlieg namelijk wel binnen drie maanden naar dat land. Voordat ik Peru uitga boek ik wel een ticket naar huis dus dat zou geen probleem zijn als ze in Bolivia willen weten of ik langer dan 3 maanden blijf.

Is er anders een andere oplossing? ik hoorde dat je bij tunafish (oid) ook offertes aan kan vragen voor dit soort problemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het veilig en is het veel duurder dan als je het zelf regelt?

Groetjes!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

eva2811 schreef:Thanks voor alle tips! Ik ga er deze week nog goed naar kijken! Heeft een van jullie trouwens ook een idee hoe het zit met het feit dat je moet kunnen aantonen dat je binnen drie maanden het land uitgaat?
Dit is meestal met een vliegticket het land uit. Als je deze niet hebt dan kun je kijken of je een goedkoop (annuleerbaar) ticket kunt kopen.
eva2811

Bericht door eva2811 »

Erik schreef:
eva2811 schreef:Thanks voor alle tips! Ik ga er deze week nog goed naar kijken! Heeft een van jullie trouwens ook een idee hoe het zit met het feit dat je moet kunnen aantonen dat je binnen drie maanden het land uitgaat?
Dit is meestal met een vliegticket het land uit. Als je deze niet hebt dan kun je kijken of je een goedkoop (annuleerbaar) ticket kunt kopen.

Dus ik moet echt voor elk land dat ik binnenkom een vliegticket naar het buitenland hebben?Zo had ik het nog niet meegekregen! Dat is vervelend/onhandig zeg.

Tips voor aanbieders met annuleerbare tickets?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

eva2811 schreef:
Erik schreef:

Dus ik moet echt voor elk land dat ik binnenkom een vliegticket naar het buitenland hebben?Zo had ik het nog niet meegekregen! Dat is vervelend/onhandig zeg.

Tips voor aanbieders met annuleerbare tickets?
Nee hoor, als je gewoon met de bus naar het land reist is dat sowieso geen probleem. Ik had zelf geen terugticket toen ik vloog van Amsterdam naar Rio (die binnen 3maanden van aankomst was), maar het kan gebeuren dat er wel naar gevraagd wordt. Bij de landsgrenzen vraagt niemand ernaar.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
rebeccafs
Reiziger

Bericht door rebeccafs »

Hee,

Wat gaaf al die dingen! Ik ga ook zeker wat van jullie tips doen.

En wat vliegtickets betreft zit ik een beetje met hetzelfde probleem. Ik vlieg vanuit Amsterdam naar Peru, waar je 6 maanden zonder visum mag zijn, en 4 maanden later gaat mijn vlucht vanuit Argentinië naar huis. Dan heb ik alles toch perfect gecovered? In peru mag je namelijk 6 maanden zijn en daar ben ik niet meer dan 4 en tegen de tijd dat ik in Bolivia ben, zijn er al 2 maanden voorbij, dus dan is mijn vlucht terug binnen 3 maanden? Zo klopt alles toch? Ze vinden een vlucht vanuit Argentinië toch niet erg als ik per bus in Bolivia kom?

Alvast bedankt!

ps sorry @eva2811 dat ik je topic overneem :@ O-)
Plaats reactie