Ik vlieg binnenkort naar Nieuw Zeeland. Ik heb een enkeltje Christchurch geboekt, maar om het land binnen te komen heb ik een onward ticket nodig.
Nu zat ik te denken om begin maart naar Samoa, Fiji of Rarotonga te gaan. Het ticket hiervoor moet ik ivm mijn reis naar NZ al snel boeken.
Welk eiland zouden jullie aanraden en waarom?
Wat meer informatie dat wellicht handig is om advies te kunnen geven:
- ik ben 35 en reis alleen
- reis over het algemeen low budget (alhoewel ik voor zo'n eiland ook wel wat extra budget heb)
- heb een tent bij me, dus zou evt ook kunnen kamperen
- zou graag een betaalbaar ticket willen vanaf Auckland (heb nu zelf tickets gezien van rond de € 125 voor Samoa en Rarotonga en € 205 voor Fiji)
- zou het liefst meteen vanuit dat eiland doorvliegen naar Indonesië of Nieuw Guinea. Weet iemand of dat (enigszins betaalbaar) kan? (zover ik nu kan zien moet je weer terugvliegen naar Nieuw Zeeland of Australië.)
- ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar hoef niet persé tussen de feestende backpackers dan wel verliefde honeymooners te zitten
- ik hou van plekken die niet super toeristisch zijn. En als ze dat wel zijn, dat er dan ook nog plekken te vinden zijn die nog redelijk 'authentiek' zijn (of moet ik dan sowieso niet naar één van deze eilanden? Ik las ergens dat dit in Samoa nog wel te vinden is. ? )
Rarotonga, Samoa of Fiji?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Rarotonga, Samoa of Fiji?
Fiji is een bestemming die heel goed alleen kan. De andere bestemmingen weet ik niet. Ik ben vanuit Australië naar Fiji gevlogen en heb op het hoofdeiland via Couchsurfing bij Nico en Anna overnacht, Zij wonen in het mooie dorpje Viseisei en er zijn goede Busverbindingen over het eiland. De buurvrouw is ook een couchsurfer en zij heeft voor mij en enkele andere couchsurfers een overtocht naar de Yasawa eilanden met een lokale boot geregeld ipv met de dure toeristenboot. Het eerste eiland was Nanuya LaiLai en daar heb ik in de gold coast inn geslapen, zij hebben super leuke slaaphutten en van daaruit kan je ook leuke excursies maken. Daarna ben ik met de toeristenboot naar Kuata eiland gegaan, deze vond ik iets minder, maar er zijn genoeg andere eilanden die je kan kiezen. De overnachtingen lijken duur als je boekt maar houd er wel rekening mee dat de maaltijden bij de prijs inzitten op de eilanden omdat de yasawa eilanden zo klein zijn dat er eigenlijk geen restaurantjes zijn en ze koken gewoon meteen voor alle gasten. Zo leer je dus ook meteen andere reizigers kennen Op het hoofdeiland is ook voldoende te beleven maar het eiland hoppen is wel aan te raden!
Re: Rarotonga, Samoa of Fiji?
Fiji is prachtig en ik heb zelf de drie verste eilanden gezien, aanrader.