Hiking in Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Bienk
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2015 10:06

Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door Bienk »

Hallo Allemaal ,

Ik vertrek 12 januari naar Nieuw zeeland voor een aantal maanden . Ik ben van plan veel te Hike en ook dus langere tochten te hike. Nou kan ik op het internet niet echt de "Hele'' lange hike tochten vinden meer waar je voor moet betalen en dan een gids krijgt. Graag wil ik wel een aantal weken achter elkaar Hike en vraag me dus af welke tochten hiervoor geschrikt / heel mooi zijn.

Alvast bedankt voor alle reacties en voor het lezen!

( Alle andere tips over nieuw zeeland zijn natuurlijk ook heel erg fijn en geaccepteerd :Y )
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door Moira »

Hoi,

Ik weet dat de Milford track echt geweldig schijnt te zijn. Ik vond deze website https://www.ultimatehikes.co.nz/en/guid ... vQod3iABUg
Ik denk dat je eerder kunt vinden dat je gaat wandelen voor een aantal dagen en dan doorreist naar de volgende lokatie en dan weer een aantal dagen gaat wandelen. Ik denk ook dat het praktischer zou zijn aangezien je af en toe ook wel eens kleding moet wassen etc.

Ik zou zeker voor guided tours gaan aangezien de gidsen de gebieden goed kent. Ik heb al vaak hier gelezen dat mensen zijn verdwaald en uiteindelijk zijn overleden omdat ze alleen aan het wandelen zijn gegaan.

Ik woon trouwens zelf in Nieuw Zeeland.
Tongariro crossing is trouwens ook erg de moeite waard om te gaan doen.

gr van Moira
postvoorwen
Reiziger
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 jul 2010 17:38
Locatie: Eindhoven

Re: Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door postvoorwen »

Hey Bienk,
Maar ervaring is dat je niet meteen aan gidsen vastzit hoor. Ik heb de Milford track gedaan en dat was een hele gave ervaring. Ik weet dat je daar ook met ultimate hikes kan komen (hoef je je bagage niet zelf te sjouwen, heel fijn hoor, maar daar betaal je uiteraard ook voor), alleen hebik het toen via het DOC geboekt en dan ben je in het geval van de Milford Track ook gebonden aan regels omdat ze de stroom wandelaars nou eenmaal goed willen sturen vanwege o.a. De bescherming van het reservaat.
De Abel Tasman heb je da veel meer vrijheid, maar DOC is nog altijd wel de organisatie waar je geregistreerd wordt (ook al sleep je je eigen tentje mee)
Mij tip is dus, kijk vooral op de site van het Department of Conservation. Is vast niet moeilijk te vinden.
Veel plezier!
JoKi
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 aug 2015 19:47

Re: Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door JoKi »

queen charlotte track is ook een hele mooie.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door Erik »

JoKi schreef:queen charlotte track is ook een hele mooie.
Waar ligt deze precies?
JoKi
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 aug 2015 19:47

Re: Hiking in Nieuw Zeeland

Bericht door JoKi »

Erik schreef:
JoKi schreef:queen charlotte track is ook een hele mooie.
Waar ligt deze precies?
Helemaal in het noorden van het zuidereiland. In de Marlborough regio.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten