Aantal kampeervragen over reis naar Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Melanie1992
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 aug 2015 18:39

Aantal kampeervragen over reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Melanie1992 »

Hallo allemaal,

21 januari vertrek ik met mijn reismaatje naar Nieuw Zeeland om daar rond te gaan reizen voor 2 maanden. Op het zuidereiland zullen we rond gaan reizen met een auto en tent (kunnen we van kennissen lenen) en op het noordereiland gaan we met een SpaceShip (zo'n auto waar je in kan slapen). We zijn druk bezig met het plannen, nu vragen wij ons een aantal dingen af;

- Is het handig om een weekpas voor de DOC campings te kopen? We hoeven niet elke dag luxe campings, maar willen wel graag af en toe kunnen douchen etc.
- Mag je met een Spaceship op een DOC camping staan?
- Is het op het noordereiland toegestaan om in je auto te slapen?
- Wij willen de kayaktour doen bij Abel Tasman, wat kosten de hutten waar je dan in slaapt, of zit dat al bij de prijs van de tour in?
- Wat is de mooiste meerdaagse track?
- Als je een meerdaagse track loopt, hoe kom je dan weer terug? Lijkt me niet dat je het hele stuk terug ook weer moet lopen? :9
- Met zo'n meerdaagse track, hoe zit het dan met eten en drinken? Je kan moeilijk voor 4 dagen meenemen?

Alvast bedankt!

Groetjes Melanie
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Aantal vraagjes over reis naar NZ

Bericht door Erik »

Hoi Melanie, welkom op het forum en wat een mooie plannen heb je in het vooruitzicht!

Ik heb net even proberen te zoeken naar het antwoord, maar volgens mij staat het aangegeven met wat voor camper je mag overnachten op een DOC camping. Omdat een Spaceship vooral als auto gezien zal worden verwacht ik dat je bijna overal terecht kunt.

Volgens mij zijn de regels op beide eilanden hetzelfde. Ook zijn er bepaalde regels waar je wel en niet mag overnachten. Hier kun je daar wat meer over vinden: http://www.doc.govt.nz/parks-and-recrea ... m-camping/

Veel van het eten en drinken moet je volgens mij zelf meenemen. Dit betekent dus ook dat je jezelf goed moet voorbereiden en moet nadenken wat je wel en niet mee gaat nemen. Ongetwijfeld dat je op sommige plekken op de route ook toeristische voorzieningen tegenkomt waardoor je hier ook weer je voorraad kunt aanvullen. Hoe het precies werkt weet ik helaas niet.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Aantal kampeervragen over reis naar Nieuw Zeeland

Bericht door Kims »

Hi,

Ik raad je aan om een reisgids zoals de Lonely Planet te kopen, daarin worden zo goed als al je vragen beantwoord en meer!

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten