Skydiven in NZ (ter nagedachtenis van opa)

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Domi
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2015 17:13
Contacteer:

Skydiven in NZ (ter nagedachtenis van opa)

Bericht door Domi »

Hi! Ik ga begin 2016 backpacken door NZ en AUS en wil no matter what skydiven in NZ ter nagedachtenis van mijn opa. Wie heeft dit ervaren, weet waar ik dit het beste kan doen in Nieuw-Zeeland/waar 't mooiste uitzicht is (en wanneer de beste tijd is) en aan wat voor bedrag moet ik ongeveer denken?

Ter info over mijn bijzondere opa:
Mijn opa heeft vroeger o.a. bij de commando's gezeten en heeft daardoor veel gezien en meegemaakt. Helaas heeft hij nooit de kans gehad om te skydiven tijdens zijn tijd bij de commando's en dat stond dan ook altijd op zijn bucketlist. Vooral de "wings" had hij graag verdient. Natuurlijk, als opa die op leeftijd is, neem je niet meer zo snel de beslissing om zoiets te doen. Tot hij op zijn 80e verjaardag een tandum-skydive-sprong cadeau kreeg van zijn kinderen. Na een aantal medische check-ups, controle aan de pacemaker etc. had hij goedkeuring om op zijn 81e de skydive sprong te wagen. Mocht je geïnteresseerd zijn in het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=G9ONCe1vZX0
Mijn moeder had zelfs geregeld dat hij alsnog originele "wings" van de commando's kon ontvangen. In het filmpje is ook te zien hoe trots mijn opa is dat hij het heeft gedaan en wij ook natuurlijk!

Helaas is hij eind vorig jaar totaal onverwachts overleden.

Aangezien mijn opa ons altijd heeft gesteund en gepusht om te doen wat je gelukkig maakt, ga ik ook met hem in gedachten mijn reis maken. Ik weet zeker dat hij trots op me zou zijn geweest, maar ik zou nog even wat dichterbij willen zijn bij hem, in de wolken en als eerbetoon skydiven in NZ. Als hij het doet op zijn 81e..kan ik het ook (moet ik vooral aan blijven denken voordat ik spring, voordat ik niet meer durf!) Ik weet dat zo een activiteit aan de prijs zal zijn, maar daar spaar ik met alle liefde voor!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Skydiven in NZ (ter nagedachtenis van opa)

Bericht door Erik »

Wat een bijzonder verhaal! Het zal de sprong waarschijnlijk nog spannender maken dan het al is.

Ik heb zelf nooit gesprongen in Nieuw-Zeeland maar heb destijds wel de opties bekeken. Ook heeft een goede vriend van mij een aantal jaar daarna wel gedaan waar ik de video van heb gezien. Hij heeft gesprongen in Taupo boven Lake Taupo, wat gegarandeerd mooie plaatjes oplevert :) . Ook Queenstown is erg populair om te skydiven, maar kan me even niet herinneren waar je dat precies doet.

Ik zou zeggen kijk eens naar wat filmpjes op internet van deze twee plaatsen en kijk welke je het leukste vind.
Verder kun je ook nog springen in Auckland, Wanaka en Abel Tasman National Park.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Skydiven in NZ (ter nagedachtenis van opa)

Bericht door Kims »

Bij Mount Cook kan het ook, dat zal ook erg spectaculair zijn. En de Bay of Islands :-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten