Beste reizigers,
Ik heb een korte vraag. Ik vertrek volgende week en ga 6 maanden door zuid en midden Amerika reizen. Ik heb een heenticket naar Buenos Aires en 6 maanden later een terugticket vanuit Nicargua. Ivm met de 90 dagen regel in Argentinië: Zouden we geen problemen moeten hebben met een extra enkel vliegticket binnen 90 dagen vanuit Buenos Aires naar Santiago.
Wanneer we deze binnenlandse vlucht ook daadwerkelijk willen nemen, hebben we dan wederom hetzelfde probleem met dat we op het luchthaven in Santiago niet kunnen aantonen dat we binnen 90 Chili verlaten. Of levert dit met een binnenlandse vlucht geen problemen op?
Ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.
Thom
Binnenlandse vluchten Zuid-Amerika
-
Re: Binnenlandse vluchten Zuid-Amerika
Ik zou zeggen dat je een ticket het land uit moet hebben als je Chili weer binnenkomt. Het feit dat je doorvliegt zou niet uit moeten maken, want je blijft immers in het land zelf.
Hoe de regels precies zijn weet ik helaas niet.
Hoe de regels precies zijn weet ik helaas niet.
-
- Reiziger
Re: Binnenlandse vluchten Zuid-Amerika
Hoi,
Soms heb je inderdaad vette pech dat zij het bewijs willen dat je op tijd eruit gaat. In buenos aires heb ik veel van deze verhalen gehoord. Je zou ter plekke dan een vlucht kunnen boeken of een boottocht naar uruguay.
Ik heb voor de rest in geen enkel land op de grens meegemaakt dat ik moest bewijzen dat ik er op tijd weer uitging. chili ben ik een aantal keer met de bus gearriveerd en ook met het vliegtuig, geen probleem. Je krijgt gewoon je dagen in de paspoort geschreven.
Sommige mensen maakten ook een nep ticket van buenos aires naar een ander land. Mvb paint etc. Maar dat is wel een risico.
Soms heb je inderdaad vette pech dat zij het bewijs willen dat je op tijd eruit gaat. In buenos aires heb ik veel van deze verhalen gehoord. Je zou ter plekke dan een vlucht kunnen boeken of een boottocht naar uruguay.
Ik heb voor de rest in geen enkel land op de grens meegemaakt dat ik moest bewijzen dat ik er op tijd weer uitging. chili ben ik een aantal keer met de bus gearriveerd en ook met het vliegtuig, geen probleem. Je krijgt gewoon je dagen in de paspoort geschreven.
Sommige mensen maakten ook een nep ticket van buenos aires naar een ander land. Mvb paint etc. Maar dat is wel een risico.