Reizen door Peru & Bolivia in 4 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
heckelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:37

in Juli naar Peru en terug van Bolivia in Augustus, VLUCHT??

Bericht door heckelman »

Hi Mensen!

Ik heb een vraagje. Ik ben een beetje aan het zoeken naar vluchten. Graag wil ik op of vlak na 1 juli vertrekken naar Peru, en dan ergens tussen 15 en 20 Augustus weer terug.
De goedkoopste vlucht die ik heb gevonden was 1200 Euri. Zijn vluchten naar ZA nu eenmaal zo duur of weten jullie nog iets anders? (heb alleen ervaring met Azië)

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: in Juli naar Peru en terug van Bolivia in Augustus, VLUC

Bericht door Tikva »

Vliegen naar zuid-amerika is nou eenmaal duur en je bent laat met boeken.

Bolivia is ook nog een van de duurdere landen. Ik weet niet waar je in bolivia uitkomt maar een optie zou kunnen zijn als je toch in la paz bent de bus terug te nemen naar puno in peru. (geloof dat het vliegveld eigenlijk in juliaca is ) vanaf daar een binnenlandse vlucht naar lima en dan door naar europa.

Een paar jaar terug was dat een goedkopere optie dan vliegen vanuit bolivia.

Een andere optie waar je naar zou kunnen kijken is een vlucht boeken naar ft lauderale/miami en vanaf daar met lowcostairline spiritairways naar lima.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
heckelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:37

Re: in Juli naar Peru en terug van Bolivia in Augustus, VLUC

Bericht door heckelman »

Hi Tikva
Merci voor je antwoorden! Ik zal eens zoeken op Miami en Co., dat had ik nog niet gedaan. Het is zoals gezegd mijn eerste keer Zuid Amerika, dus helemaal geen idee van prijzen. Azië is dan toch goedkoper qua vluchten. Maar ik kijk er erg naar uit ;-)
Conejo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2015 21:05

Route Peru en Bolivia

Bericht door Conejo »

Hallo!

Zeer binnenkort vertrek ik naar Peru en Bolivia om daar 10 weken rond te reizen.
Mijn doel is om voornamelijk met de bus te reizen.

De route die ik nu in gedachten heb is:

Lima
Ica
Nazca
Arequipa (taalschool een week)
Puno
Copacabana
La Paz
Uyuni
Potosi
Sucre
La Paz
Cuzco
Lima

Nu zit ik te twijfelen of het wellicht niet verstandiger is om via Arica, Chile te gaan.
Wat raden jullie aan?

Met vriendelijke groet,

Bart
Lodder
Reiziger
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2013 21:19

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Lodder »

Beste Bart,

De route die je voorstelt is volgens mij de meest gebruikte route in Zuid-Peru/Bolivia en dus prima te bereizen. Waar in je schema zou je Arica willen plaatsen? En wat is de reden dat je je afvraagt of dit niet verstandiger is?

Verder denk ik dat 9 weken (je week taalschool buiten beschouwing gelaten) zeer ruim is, maar dat hangt natuurlijk ook helemaal van jouw interesses en reisstijl af ;)

Lodder
Trinity
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 20:50

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Trinity »

Hi,

Ik vertrek binnenkort ook naar Zuid-Amerika maar ben er nog niet uit welke landen ik zal gaan bezoeken..
Wat is voor jou de reden om deze twee landen te bezoeken ipv bv Columbia en Equador?

Succes met de voorbereidingen en alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Susanne
Retse
Wereldreiziger
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 nov 2010 09:03

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Retse »

Conejo schreef:Hallo!

Zeer binnenkort vertrek ik naar Peru en Bolivia om daar 10 weken rond te reizen.
Mijn doel is om voornamelijk met de bus te reizen.

De route die ik nu in gedachten heb is:

Lima
Ica
Nazca
Arequipa (taalschool een week)
Puno
Copacabana
La Paz
Uyuni
Potosi
Sucre
La Paz
Cuzco
Lima

Nu zit ik te twijfelen of het wellicht niet verstandiger is om via Arica, Chile te gaan.
Wat raden jullie aan?

Met vriendelijke groet,

Bart
Wij zijn na Arequipa naar Arica gegaan, daar een nachtje geslapen en toen door naar San Pedro de Atacama. Vanaf daar een tour door de woestijn en over de zoutvlaktes naar Uyuni en daarna Potosi, La Paz, Copacabana, Puno, Cuzco, Lima aangedaan. Alleen Sucre hebben wij vanwege tijdgebrek (wij hadden 1 maand) niet bezocht. Ik zou zeker de tour van San Pedro de Atacama naar Uyuni doen. Ik vond dat het mooiste deel van de hele reis. Veel plezier!
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door ubiytsa »

10 weken is een hele mooi tijd! Ik zou als ik jou was van Lima eerst naar Huaraz gaan om daar te hiken naar Laguna 69 (echt heel erg mooi). Dan kan je de route doen zoals je hebt aangegeven. Ook Samaipata is zeker de moeite waard in Bolivia.

Ik zou de volgorde iets anders doen. Eerst heel Zuid-Peru doen (dus ook Cusco), daarna heel Bolivia en dan via Chili weer terug naar Peru. Anders is het wel heel omslachtig en met 9 weken kun je gewoon heel veel doen. Je kunt dan van Uyuni de tour doen naar San Pedro de Atacama, daar nog wat toffe shizzle doen, naar Arica, de grens over en weer naar Lima. Lijkt mij een vette route.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Jenny »

ubiytsa schreef: Ik zou de volgorde iets anders doen. Eerst heel Zuid-Peru doen (dus ook Cusco), daarna heel Bolivia en dan via Chili weer terug naar Peru. Anders is het wel heel omslachtig en met 9 weken kun je gewoon heel veel doen.
Wat zou je dan bezichtigen als je weer terug bent in Peru? (Ik ga er even van uit dat men niet terug naar Lima vliegt.) Ik vond het juist fijn om eerst de kust te volgen met wat stops naar Arequipa, dan de grens over te gaan (naar Chili of Argentinië) en op de terugweg via Lake Titicaca naar Cusco en weer naar Lima te reizen. Je legt zo niet twee keer dezelfde route af.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door ubiytsa »

Hij/zij vliegt toch retour Lima, of zie ik dat verkeerd?

Dan kan je van Arica naar Lima in plaats van weer helemaal via Bolivia en Zuid-Peru.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Jenny »

Je kan toch vanuit Arequipa naar Arica en dan naar Bolvia en afsluiten in Cusco?

Anyway, mogelijkheden zat dus. Er gaan voldoende bussen en als je in tijdnood komt zou je altijd kunnen vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door ubiytsa »

Jenny schreef:Je kan toch vanuit Arequipa naar Arica en dan naar Bolvia en afsluiten in Cusco?

Anyway, mogelijkheden zat dus. Er gaan voldoende bussen en als je in tijdnood komt zou je altijd kunnen vliegen.
Oh, op die fiets! Ik dacht dat je bedoelde dat je dan weer helemaal via Bolivia weer terug ging (zoals de topicstarter in het plan heeft staan). Van Arequipa naar Arica is natuurlijk ook mogelijk en dan de reis 'andersom' maken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
liefehhmii
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 jun 2014 12:05

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door liefehhmii »

ubiytsa schreef:
Jenny schreef:Je kan toch vanuit Arequipa naar Arica en dan naar Bolvia en afsluiten in Cusco?

Anyway, mogelijkheden zat dus. Er gaan voldoende bussen en als je in tijdnood komt zou je altijd kunnen vliegen.
Oh, op die fiets! Ik dacht dat je bedoelde dat je dan weer helemaal via Bolivia weer terug ging (zoals de topicstarter in het plan heeft staan). Van Arequipa naar Arica is natuurlijk ook mogelijk en dan de reis 'andersom' maken.
Andersom kan zeker maar als je van uyuni naar san pedro gaat zie je niet de zoutvlaktes met zonsopgang maar gewoon in de middag. een stuk minder mooi. Ik zou de tour vanuit chili naar bolivia doen als je makkelijk kunt kiezen.
Conejo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2015 21:05

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Conejo »

Hallo iedereen,

Hartelijk dank voor alle reacties. Tot mijn schaamte lees ik ze nu pas. :(

Momenteel zit in Potosi en ben er achter gekomen dat 10 weken lang is voor deze twee landen.
Ik heb (helaas) toch aan mijn plan vast gehouden en heb Cusco over geslagen. Achteraf gezien had ik toch beter langs Cusco kunnen gaan, omdat ik nu perse weer terug moet voor Cusco.
Maar ach, het zij zo en met een paar nachtbusjes komt ook dat wel weer goed.

Voor nu ga ik morgen naar Uyuni, zoutvlaktes en vanaf daar Noord Argentinie verkennen. Vervolgens ga ik naar San Pedro de Atacama en via Arica, Arequipa naar Cusco.

Nogmaals hartelijk dank iedereen.

Groeten,
Bart
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Reizen door Peru & Bolivia in 4 weken

Bericht door kevinmp »

Hallo forumgenoten.
Het is weer zover. Je ben nog niet terug en het voorspel kan weer beginnen.
Voordeel van een vriendin als Juf is dat je altijd weet wanneer je weg kan/moet.

Dit keer Zuid Amerika en twijfel nog erg over de bestemming..
of naar Peru en Bolivia of naar Colombia. Vandaar dat ik even twee topics geopend heb

Mijn vraag is is dit te doen in 4 weken voor een goed beeld van Peru & Bolivia. Wij zijn wel redelijk snelle reizigers.

De punten die wij graag willen bezoeken zijn:
Lima
Cuzco
Machu Pichu
Ica
Amazone gebied
Salar de Uyuni
Aguas Calientes
Lago Titicaca
en graag nog een beetje strand

Welke plekken mag ik sowieso niet overslaan of hebben jullie een super ervaring gehad?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast