Bezoek aan Brazilië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Unioner

Bezoek aan Brazilië

Bericht door Unioner »

Hallo Forumgenoten,

In 2016 wil ik graag naar Brazilië om vrienden die ik hier in Berlijn ontmoet heb op te zoeken. Afgesproken met hun dat ik dan naar Sao Paulo kom. Eentje komt daar vandaan, de andere komen uit Brasilia en Porto Alegre. Sao Paulo schijnt het makkelijkste te zijn voor hun om heen te komen en deze miljoenenstad lijkt mij ook fantastisch om te bewonderen. Als de drukte van Carnaval *O* *O* voorbij is, ergens in maart dus, is volgens hen de beste periode om daar te komen aangezien het daar dan zomer is.
Maar wat is volgens jullie Nederlandse ervaringsdeskundigen de beste maand om deze stad te bezoeken? En voor hoeveel dagen? Graag zou ik ook nog enkele dagen in Rio door willen brengen, als ik er toch ben. Of hebben jullie nog andere (Braziliaanse) tips?

Danke!
Groeten,
Elrosso
Reisexpert

Re: Bezoek aan Brazilië

Bericht door Elrosso »

Steden doen mij niet heel veel dus ik heb geen tips voor je wat betreft Sao Paulo en RdJ. Maar andere tips zijn de natuur. Bezoek in het zuiden Iguacu en in het westen de Pantanal of Amazone. Maar ook Olinda is het zeker waard te bezoeken.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Jenny
Reisexpert

Re: Bezoek aan Brazilië

Bericht door Jenny »

Ik was vorige maand 4 dagen in Iguazu (vanuit Argentinië en Brazilië) en het is zo de moeite!

Helaas is het schooljaar net begonnen en heb ik even geen tijd het filmpje te monteren, maar dat komt volgende maand ofzo.

Mocht je gaan: investeer US$ 100 voor een helikoptervlucht over de watervallen. Niet echt goedkoop, maar ZO gaaf.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie