1 Jaar werken/reizen Australië met een 45L backpack

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
ThirzaJoy

1 Jaar werken/reizen Australië met een 45L backpack

Bericht door ThirzaJoy »

Hallo medereizigers,

Ik ga over 2 maanden reizen en werken in Australië, a dream come true.
Ik heb besloten om met een backpack te reizen omdat ik veel van het land wil zien en mijn vorige reis naar China met een zware koffer niet al te plezierig was. Ik ben nog niet bekend met het backpacken en ik hostels slapen dus dat word de eerste keer. Ik heb een dure 45L backpack gekocht, zwaarder lukt mij niet aangezien ik nogal petit ben. :)

Ik ben al wat spullen bij elkaar aan het rapen, en merk toch wel dat alle spullen die ik mee wil nemen, zoals schoenen en kleding, erg veel ruimte innemen. Hoe pakken jullie dit efficiënt in?
Verder wil ik ook nog een rugtas voor uitstapjes meenemen, waar ik mijn camera en laptop in kan doen. Ik ben wel bang dat deze gestolen worden en heb al een goede verzekering bij de hand. Vinden jullie het verstandig om deze mee te nemen of zijn er alternatieven voor een laptop? Camera om foto's te maken natuurlijk en laptop om de foto's op te zetten. Handig is het niet, maar best onmisbaar.

Bedankt alvast, tips zijn zeer welkom
Groetjes, Thirza *O*
Erik
Site Admin

Re: 1 Jaar werken/reizen Australië met een 45L backpack

Bericht door Erik »

Wat gaaf dat je naar Australië gaat! Australië is erg geschikt is om met de backpack rond te trekken. Over hoe groot deze moet zijn zal je waarschijnlijk vele meningen horen :) Over het algemeen geldt dat je het beste zo veel mogelijk thuis kunt laten. Los van dat dit gewicht scheelt zal je ook maar relatief weinig kleren nodig hebben en vaak hetzelfde dragen (omdat het zo prettig zit, omdat het mooi is etc).

Zelf kijk ik altijd naar kleren die je gemakkelijk met elkaar kunt combineren. Daarnaast kijk ik nu bij het kopen ook naar kleren die niet al te veel ruimte in nemen. Hier zou je dus ook een selectie op los kunnen laten. Verder zou ik als je zo lang gaat ook kijken naar kleren die gemakkelijk te wassen is. Alles wat met een speciaal programma gedaan moet worden lekker thuislaten. Als je voor max een paar dagen aan schone kleren hebt (dus één setje per dag) dan heb je al veel meer dan nodig bij je.

Een laptop en camera zijn inderdaad erg handig (en een camera ook nodig). Ik ga er altijd vanuit dat ik deze kwijtraak op reis. Met die gedachte zal je in eens hele andere dingen op je laptop zetten (dus geen persoonlijke bestanden e.d.) en foto's regelmatig backuppen. Je kunt eventueel de foto's naar huis uploaden of naar een dienst waar je ze online kunt opslaan. Zo heb je altijd een backup. Verder is de laptop ook handig om boekingen te maken en research te doen. Maar hij kan inderdaad gestolen worden. Hoe kleiner en lichter je laptop hoe fijner (vind ik).

Op deze site staat een inpak lijst, misschien dat je daar ook nog wat tips uit haalt.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi! Even kort vanaf m'n telefoon, heeft je rugzak een rits aan de voorkant die je rondom kunt openen? (frontloader dus)
Zo ja, dan heb ik een heel prettig systeem bedacht waar ik later even op terug zal komen als ik m'n laptop heb aangeslingerd...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Spijkertje

Bericht door Spijkertje »

Heey 'Travelater'

Ik was benieuwd naar wat voor prettig systeem je hebt bedacht voor het inpakken van een tas met frontloader?. Heb namelijk z'n tas aangeschaft en ga volgende week op reis dus kan alle tips gebruiken voor het inpakken van de backpack tas!
Travelator schreef:Zo ja, dan heb ik een heel prettig systeem bedacht waar ik later even op terug zal komen als ik m'n laptop heb aangeslingerd...
Groetjes *O*
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Dag @Spijkertje!

Fijn dat je volgende week al mag!! Lekker aan het aftellen?
Ik moest even zoeken naar een oude post en vond onderweg nog een paar andere topics over dit onderwerp. Misschien vind je mijn systeem wel bagger en heb je meer aan de andere ideeën.
spullen-backpack-onderverdelen-t27853-15.html
In onderstaande link staat een (oude) foto van hoe ik mijn rugzak inpak (inmiddels heb ik wat minder spullen en een kleinere rugzak haha):
hoe-pak-jij-backpack-t23004.html
Ik ben ondertussen al ruim 3,5 jaar aan het reizen en doe het nog steeds zo. Ik vind het ideaal. Het scheelt een hoop ruimte (meer dan oprollen, vind ik), en het is ook overzichtelijker. Ik ben nooit iets kwijt en het wordt nooit een zootje, want als ik dingen terug stop, leg ik ze gewoon weer bovenop ^O^

Fijne reis gewenst en veel (back)pakplezier ; )

Groeten,
Siem aka 'Travelator' :)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Spijkertje

Bericht door Spijkertje »

Hey @travelato!

Bedankt voor je verschillende tips en suggesties! Zal eens kijken wat ik het makkelijkst ga vinden ;)

Jij ook nog veel reisplezier!

Groetjes Joyce
Plaats reactie