Duiken in Koh Phi Phi of Koh Tao?
Duiken in Koh Phi Phi of Koh Tao?
Mijn vriend en ik willen rond september/oktober gaan duiken in zuid-Thailand.
Nu is onze vraag waar we dit het beste kunnen doen. Ik hoorde dat je op Koh Tao goedkoop kunt duiken, maar dat het bij Koh Phi Phi mooier maar wel wat duurder is om te duiken?
We hebben al een basis duikbrefet dus hoeven niet perse een heel duikdiploma meer te halen. We willen gewoon een paar dagen lekker duiken met een opfriscursus als dat mogelijk is. Geld speelt natuurlijk een rol, maar we willen ook graag duiken op een mooie plek als we er toch zijn..
Graag jullie tips en advies. Alvast bedankt!
Groetjes, Vajen
Nu is onze vraag waar we dit het beste kunnen doen. Ik hoorde dat je op Koh Tao goedkoop kunt duiken, maar dat het bij Koh Phi Phi mooier maar wel wat duurder is om te duiken?
We hebben al een basis duikbrefet dus hoeven niet perse een heel duikdiploma meer te halen. We willen gewoon een paar dagen lekker duiken met een opfriscursus als dat mogelijk is. Geld speelt natuurlijk een rol, maar we willen ook graag duiken op een mooie plek als we er toch zijn..
Graag jullie tips en advies. Alvast bedankt!
Groetjes, Vajen
Re: Duiken in Koh Phi Phi of Koh Tao?
Ik vond het koraal en zeeleven mooier en grootser in Koh Phi Phi. Niet dat het verschil gigantisch is maar als je voor het beste wil gaan dan kan ik je Koh Phi Phi aanraden. Op Koh Tao heb ik 3 dagen gedoken en op Koh Phi Phi maar 1.
-
- Reisexpert
Hoi! Even een korte reactie vanaf m'n telefoon, maar in september/oktober zit je aan de westkust van Thailand midden in het regenseizoen. Ik vind die kant zeker ook véél mooier, maar grote kans dat je in die periode niet of nauwelijks kunt duiken, dat de boten niet varen of dat je slecht zicht hebt...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Klopt het dat duiken op Koh Phi Phi wel echt heel veel duurder is dan op Koh Tao? Enig idee hoe groot dit verschil is?
Ik denk dat we er in oktober zijn, maar dan is het inderdaad heel zonde als je daar aankomt en blijkt dat je niet of nauwelijks kunt duiken of slecht zicht hebt. Ondanks dat Koh Phi Phi zoveel mooier is, dan maar toch voor Koh Tao gaan helaas..Travelator schreef:Hoi! Even een korte reactie vanaf m'n telefoon, maar in september/oktober zit je aan de westkust van Thailand midden in het regenseizoen. Ik vind die kant zeker ook véél mooier, maar grote kans dat je in die periode niet of nauwelijks kunt duiken, dat de boten niet varen of dat je slecht zicht hebt...
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Sorry niet correct.Travelator schreef:Hoi! Even een korte reactie vanaf m'n telefoon, maar in september/oktober zit je aan de westkust van Thailand midden in het regenseizoen. Ik vind die kant zeker ook véél mooier, maar grote kans dat je in die periode niet of nauwelijks kunt duiken, dat de boten niet varen of dat je slecht zicht hebt...
Als het op Koh Tao regent regent het in de Andaman Zee ook, belangrijker is de wind. En ja, die kan duiken in die tijd meer beinvloeden aan de Andaman kust dan op Koh Tao, maar: deze heeft geen invloed op de zichtbaarheid en de kans dat de boten niet varen is zeker geen grote kans.
Zie hier, http://www.phuket-scuba.com/diving-weather-october.htm een overzicht van het weer en duiken de afgelopen 7 jaren in october. Hou er ook rekening mee dat october in beide gebieden een overgangsmaand is met redelijk onvoorspelbare omstandigheden. Als je na 15 october komt zou je zelfs eerst een dag Andaman Zee een refresher kunnen doen en daarna op een liveaboard naar de Similans gaan.