Werken Nieuw-Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Yoni

Werken Nieuw-Zeeland

Bericht door Yoni »

Hoihoi,

Een jaar geleden ben ik naar Australië getrokken met een WHV als een onderdeel van mijn wereldreis. Om een lang verhaal kort te maken, was ik helemaal niet voorbereid en heb ik geleerd dat ik er goed aan doe om mij deze keer wel voor te bereiden. -O-

Dus, mijn vraag is of dat iemand mij tips kan geven, ervaringen kan delen met het zoeken en vinden van werk in Nieuw-Zeeland terwijl je nog niet bent vertrokken :). Waar kun je het beste werk zoeken? Wanneer is het beste om op zoek te gaan? Zijn er bepaalde sectoren waar ze meer werk zoeken dan anderen?

Liefs,

Yoni.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Werken Nieuw-Zeeland

Bericht door Moira »

Hoi,

Ik woon in Nieuw Zeeland. Wat voor werk zoek je er is natuurlijk aardig wat werk in de zomertijd in tourisme of fruit plukken is ook bepaalde seizoenen aardig wat werk in. Maar dat regelen vanaf afstand kan vrij lastig zijn omdat bedrijven je liever hier zien.
Ik weet niet of je in Australie gewerkt heb maar die werkervaring is erg handig om te gebruiken in NZ.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is het over het algemeen het gemakkelijkst om seizoenswerk te vinden. Kantoorbanen zitten er niet altijd op te wachten aangezien ze weten dat je na een tijdje weer weg bent. Tegen de tijd dat je ingewerkt bent ben je misschien al weer weg. Mocht je jezelf voor een wat langere tijd willen vastleggen dan kun je wel kijken of je zo'n baan kunt krijgen.

Een goed CV en goede brief kan een groot verschil maken. Wat voor soort werk had je zelf in gedachte om te gaan doen?
AmberBoxie
Contacteer:

Bericht door AmberBoxie »

Hoi Yoni,

Wij zijn net een maand geleden verder getrokken na WHV NZ. Er was aardig veel werkaanbod, vooral fruitplukken in Te Puke regio en Blenheim regio. Horeca is meer in de toeristische gebieden als Russel en Queenstown. In de winter kun je veel werk vinden in de skigebieden. Wij hebben ons werk gevonden via backpackerboard, maar er zijn ook heel veel mensen die met CV restaurants en motels aflopen, werkt ook goed.

In de fruitpluk heb je veel hostels die werk aanbieden. Boek een hostel en die 'garanderen' je dan werk. Hebben wij niet gedaan, maar is wellicht van tevoren een optie. Hairy Barry is zo'n hostel.

Geniet ervan, wij hebben een toptijd gehad! En niet veel moeite met het vindem van werk.

Amber
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Iemand ervaring met social work baantjes in Nieuw Zeeland?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Plannen om naar Nieuw-Zeeland te gaan?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Rebec schreef:Iemand ervaring met social work baantjes in Nieuw Zeeland?
Hi,

Net als in Australie moet je je in Nieuw-Zeeland registreren als "social worker" bij de Social Workers Registration Board voor je uberhaupt kan werken in je beroep: http://www.swrb.govt.nz/. Hou er rekening mee dat de meeste social work banen permanent zijn en je zeer waarschijnlijk op een tijdelijk visum/WHV niet zomaar in aanmerking zult komen. Als je op een werkvisum wil gaan door middel van je beroep, is het een idee om op de Department of Immigration website te kijken wat je opties zijn: http://www.immigration.govt.nz/

Er zijn verschillende banenwebsites zoals bijvoorbeeld Indeed: http://nz.indeed.com/Social-Worker-jobs

Voor hoe lang ga je? Emigreren of tijdelijk?

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Meer orientatie. In australie heb ik vakanties begeleid met mensen met een verstandelijke beperking. Erg veel geluk mee gehad. Je weet dus nooit waar ze iemand aannemen. Ik wil sowieso tijdelijk. Kan helaas niet meer lang terug naar Australie, dus dan is nieuw zeeland een goede optie!
Plaats reactie