Beste land(en) groep meiden

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Sanne92

Beste land(en) groep meiden

Bericht door Sanne92 »

Hallo allemaal,

Juli 2016 willen wij met ca. 10 meiden een reis van ongeveer 2 a 3 weken maken. Welke van de volgende landen is daarvoor het meest geschikt? We willen het liefst een zo gevarieerd mogelijke reis en ons budget ligt rond de 2000 euro pp.

De opties die we in gedachten hadden zijn:
* Colombia
* Guatemala&Belize
* Nicaragua&Costa Rica
* Peru

Zijn deze landen allemaal goed te doen in Juli? En veilig voor een groep meiden?

Bedankt voor jullie tips!
HendrikHerman
Reiziger

Re: Beste land(en) groep meiden

Bericht door HendrikHerman »

Ik geloof dat je de vraag verkeerd stelt. Is die groep van tien meiden niet een gevaar voor de genoemde landen?
Zouden jullie voor Peru kiezen, dan moet je wel bedenken dat het daar in juli hoogseizoen is. Dat zal voor de andere landen wellicht ook gelden. Je zult de reis dan goed moeten (laten) plannen, want zo maar op late ogenblikken hostels, busreizen, vluchten, enz. boeken voor tien personen, dat is vragen om moeilijkheden.
Welke ideeën hebben jullie om het aan te pakken? Wat bedoel je met "zo gevarieerd mogelijk"? Bergbeklimmen, trekkings, archeologie (Machu Picchu), steden, zonzeezand, musea, nachtclubs en bars (uit je dak gaan), enz. enz.
Houd ons op de hoogte, zodat de alarmsignalen op tijd uitgezonden kunnen worden.
hostellima(dot)nl
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Hoi Sanne,

Je schrijft niet hoe je het wilt gaan doen. Mijn eerste verre reis was een reis met 8 meiden naar Brazilie. Van te voren hebben we allemaal opgeschreven wat we graag wilden zien/doen en op basis daarvan hebben we de reis samen laten stellen door een reisorganisatie. De route, hotels, vervoer etc. stonden dus al vast. Ik wil je adviseren dat ook te doen. Het is namelijk niet makkelijk om het ter plekke iedereen naar de zin te maken. De een wil dit en de ander wil dat. Je zult zien dat ondanks dat bijna alles vast staat er nog genoeg ruimte is voor discussies (waar gaan we eten, hoe laat gaan we weg en ga zo maar door). Hoe goed je het ook met elkaar kunt vinden, de kans dat er een ruzie ontstaat ligt op de loer. Met 1 vriendin een aantal weken op vakantie vraagt al aanpassingsvermogen, met een aantal meer vraagt het nog meer aanpassingsvermogen. Wat ik hierboven schrijf komt misschien wat negatief over terwijl ik juist heel positief ben over onze Brazilie reis. Het is gewoon iets waar je van te voren goed over na moet denken.

Ik denk dat alle landen die je noemt de moeite waard zijn. Heb zelf alleen ervaring met Peru, Nicaragua en Costa Rica. Peru staat in mijn ogen meer voor cultuur en Nicaragua en Costa Rica meer voor natuur. Costa Rica is duurder dan Nicaragua.

Wat betreft veiligheid; je moet overal alert zijn. Ik zou het wel belangrijk vinden dat minstens 1 van jullie spaans spreekt.

Heel veel plezier met de voorbereidingen! Ik kijk altijd nog met heel veel plezier terug naar onze Brazilie reis, net zoals mijn vriendinnen.
Sanne92

Bericht door Sanne92 »

We zijn inderdaad van plan om zoveel mogelijk van te voren vast te leggen. Vandaar dat we nu ook de locatie willen vast leggen, zodat we met de volgende stappen kunnen beginnen. Daarnaast is in ieder geval een deel ook van plan een Spaans cursus van te voren te volgen.
Met gevarieerd bedoel ik inderdaad mix van cultuur, natuur, stad, strand etc. Een land die dus een beetje van alles wat biedt.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Colombia biedt alles wat je vraagt. Noorden is strand, party en Cartagena voor de cultuur. De rest van het land biedt heel afwisselende natuur en steden/dorpjes (van woestijn tot gletsjers en de amazone en van koloniale dorpjes is oude staat tot moderne miljoenenstad). En dat combineer je dan met misschien wel de aardigste mensen ter wereld.

Je budget kan wel wat krap uitkomem als je wil feesten.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Edit: Ik lees dat het maar 2/3 weken is. Met 3 weken moet 2000 wel lukken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

@HendrikHerman

Hoe bedoel je je reis zo goed mogelijk (laten) plannen?
Is het in juli zo erg dan in peru?
Zelf wil ik er ook graag een keer heen en ben gebonden aan de zomervakantie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kevinmp schreef: Zelf wil ik er ook graag een keer heen en ben gebonden aan de zomervakantie
Ik was er er ook in de (onze) zomer en als je met 1-2 man reist is het prima te doen. Wel moet je je trip naar Machu Picchu op tijd boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
HendrikHerman
Reiziger

Re: Groep tien meiden

Bericht door HendrikHerman »

@kevinmp
Je vraagt: Hoe bedoel je je reis zo goed mogelijk (laten) plannen?
Is het in juli zo erg dan in peru?

Nee, juli is niet erg in Peru. Maar het is wel hoogseizoen. Als je alleen of met twee reist dan is er altijd wel plek te vinden in bussen, vliegtuigen, hostels, bezienswaardigheden, enz., zonder dat je ver van te voren moet reserveren. Je moet dan wel een beetje flexibel zijn (en afzien van de Inca Trail en beklimming van Huayna Picchu, die zullen zeker wel volgeboekt zijn).
Maar om dat met een groep van tien personen te doen, nee, dat gaat niet lukken. Dan kan je beter alles van te voren goed afspreken en regelen.
hostellima(dot)nl
Plaats reactie