Trein Boedapest - Zagreb

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
EmielT

Trein Boedapest - Zagreb

Bericht door EmielT »

Goedemiddag, Ik zit er sterk aan te denken deze zomer rond te trekken door Kroatië, maar daarbij ook nog een van mijn favoriete Europese steden Boedapest aan te doen. Ik kan op internet wel eea vinden dat er rechtstreekse treinen rijden tussen Boedapest en Zagreb (6 uur ongeveer). Maar kan nergens een prijs vinden, en vraag me af of het mogelijk is om deze ter plekke (1 of 2 dagen van te voren) te kopen. Ik verwacht eind mei/ begin juni aan de reis te beginnen.
Heeft iemand ervaringen met deze treinreis of andere ritten vanuit Boedapest?
Jenny
Reisexpert

Re: Trein Boedapest - Zagreb

Bericht door Jenny »

Ik ben vanuit Bulgarije per trein naar Nederland gereisd over Budapest.

Ik heb dus het traject Belgrado - Budapest en Budapest - Wenen per trein afgelegd.

De kaarten heb ik zeer kort vantevoren gekocht. Vroeg boeken is echter goedkoper.

Op www.db.de staan veel internationale prijzen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
EmielT

Bericht door EmielT »

Die site had ik inderdaad ook gevonden, maar krijg telkens de melding dat die tickets niet aangeschaft kunnen worden via internet.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je vroeg toch om prijzen? Die kun je daar vinden.

Boeken kan wellicht via ns internationaal.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
EmielT

Bericht door EmielT »

Ja dat klopt, maar ook die staan er niet vermeld. Vandaar dat ik vroeg of iemand ervaring had met de trein vanuit Boedapest en het verkrijgen van de tickets. Maar in ieder geval bedankt voor de moeite! :)
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik ben in 2012 van Boedapest naar Zagreb gereisd per trein. Mooie route, wel lang, zeker ook omdat je bij de grens nog even staat. Ik heb het kaartje op het station in Boedapest gekocht, omdat het volgens mij toen niet mogelijk was om dit vooraf te boeken. Ik weet niet of je per trein aankomt in Boedapest, maar als dat het geval is zou ik gelijk een reservering maken voor een trein naar Zagreb, als ik het goed heb gaan ze elke dag. En vertrekken ze 's morgens tegen zes uur, dan ben je begin van de middag in Zagreb.

Groetjes en succes!

Evelien
EmielT

Bericht door EmielT »

Super, bedankt!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Op deze site kan je de reis uitzoeken en boeken:
http://elvira.mav-start.hu/

Het tickets kost 310HUF wat omgerekend ongeveer 29 euro is. Je kan tickets wel online boeken maar niet printen en je moet het tickets afhalen bij de ticket collection points op het treinstation. Je moet voor de prijscalculatie wel je geboorte datum en reisdatum ingeven, ik heb reisdatum van vandaag gebruikt.
Plaats reactie