Rondtrip door Oost Europa met de trein

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Louiseb

Rondtrip door Oost Europa met de trein

Bericht door Louiseb »

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Louise en ik ben 22 jaar. Een aantal jaar geleden ben ik voor het eerst, samen met een vriendin, door Europa gereisd met de trein. Wij hebben, in twee weken tijd, Berlijn - Praag - Wenen - Milaan - Venetië - Nice en Parijs bezocht. Aankomende zomer heb ik helaas geen reisgenoot maar ik wil hoe dan ook op vakantie en nu lijkt het mij leuk om een reis door Oost Europa te maken, met de trein. Ik zal ongeveer twee weken onderweg zijn (vertrek 7 juli) . Naast het bezoeken van verschillende highlights in verschillende steden zou ik graag iets van de natuur willen zien.

Nu wil ik aan jullie vragen wat de plaatsen zijn waar ik ab-so-luut geweest moet zijn, hostels die jullie mij aanraden, plaatsen waar je leuk kunt gaan stappen en plaatsen waar je lekker kunt relaxen. :)

Mocht je opzoek zijn naar een leuke reisgenoot, voor de hele reis of misschien een aantal dagen, je kunt me altijd een berichtje sturen!

Ik hoor graag van jullie!
Erik
Site Admin

Re: Rondtrip door Oost Europa met de trein

Bericht door Erik »

Wat is ongeveer het budget dat je voor deze reis hebt? Kun je ook een klein beetje aangeven wat voor dingen je leuk vindt om te doen?
Louiseb

Bericht door Louiseb »

Mijn budget bestaat uit ongeveer 600 a 700 euro.
Ik vind het leuk om kennis te maken met de cultuur en natuur van het land maar daarnaast vind ik het ook fijn om te kunnen relaxen en savonds een drankje te drinken.
fofo
Vakantieganger

Bericht door fofo »

Hoi Louise,

Ik ben zelf in Budapest, Warschau en Krakau geweest. Vond vooral Budapest en Krakau erg mooi . Warschau vond ik wat minder mooi.
Mooie reis trouwens die van vorige keer. Veel steden in een korte tijd. Ikzelf blijf eigenlijk ook nooit heel lang in dezelfde stad. Met uitzondering van Berlijn. Wat een geweldige stad.
Ik reis zelf eigenlijk het liefst zonder reisgenoot.
Hou wel van de vrijheid om te doen wat ik zelf wil.
Als je alleen gaat heb je toch meer kans op het ontmoeten van nieuwe mensen wat ik zelf altijd wel heel gezellig vind.
Hoeveel steden zou je willen bezoeken?
Als je af en toe met de bus reis kan het je veel geld schelen.
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hi Louise,

Wat een gave plannen! Ik hou ontzettend van roadtrips. In de zomer van 2011 hebben wij een roadtrip gemaakt van bijna twee weken en waren we in Brno, Bratislava, Ptuj (slovenië), Siofok (Balatonmeer Hongarije), Budapest en Praag. Een erg mooie en veelzijdige route. Vooral Budapest vind ik een ontzettend mooie stad!
In mei gaan wij opnieuw een roadtrip maken van twee weken. Dit keer van Belgrado naar Tuzla (Bonië). Ons plan is om dan na Belgrado naar Montenegro te gaan en van Montenegro naar Mostar en Sarajevo in Bosnië. Het duurt nog even totdat we die kant gaan, dus helaas kan ik daar nog niets over vertellen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Stijn92

Bericht door Stijn92 »

Ikzelf wil ook nog een keer een treinreis door Oost-Europa maken, maar voor nu kan ik je over Sarajevo & Mostar 'vertellen'. in Bosnië en Herzegovina. Wat een prachtige steden, vooral Sarajevo waar ik nu 3x geweest ben is echt een plaatje, zowel het historische als compleet vernieuwde centrum, als alles eromheen (zoveel fascinerende maar huiveringwekkende plekken uit de oorlog van 1992, nog, zoals 'de markt', gigantische graven middenin de stad in de bergen en natuurlijk niet te vergeten dat het de stad is waar Franz Ferdinand vermoord werd en de 1ste wereldoorlog in gang, The Latin Bridge, waarop het drama zich voltrok, is dan ook een must om overheen te lopen.
https://lilisalca.files.wordpress.com/2 ... govina.jpg

Ik kan uren doorgaan over Sarajevo, Bosnië. Wat een prachtig land, prachtige bevolking en immense cultuur/geschiedenis. (Maar goed, dat geld voor 'heel' Oost-Europa) Ik denk niet dat ik ooit meer dan 2 jaar voorbij laat gaan, zonder minimaal een week in Bosnië te zijn geweest.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik vind reizen in Oost Europa echt heerlijk,

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Stijn dat Sarajevo en Mostar echt schitterend is. Ik heb die plaatsen op mijn voormalig joegoslavie reis bezocht, ben toen begonnen in Budapest, (waar ik destijds woonde) en gevlogen naar Split, daarna door naar Dubrovnik en met de bus naar Budva in Montenegro (wat ik ook echt schitterend vond) Vanuit Budva met de bus naar Sarajevo en de trein naar Mostar.. Vanuit Sarajevo ben ik naar Belgrado gegaan en vandaar de trein weer terug naar Budapest.

Later ben ik ook nog in Macedonie, Bulgarije, Turkije en Griekenland geweest op een interrail.

Ik vind Bosnie een hele grote aanrader net als Montenegro. Verder is Ohrid in Macedonie erg mooi en het rila klooster in bulgarije.
Plaats reactie