LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië

Bericht door bolletjeom »

Sommige vragen komen meedere keren per week terug en om het voor de mensen die geduldig antwoord geven leuk te houden zouden we het waarderen als je eerst de volgende tekst door leest en de links bekijkt. Heb je daarna nog een vraag over een visum of over tickets dan ben je van harte welkom om die te stellen in het forum.

Het belangrijkste eerst:
Met een ONE-WAY TICKET kom je de meeste landen (waar ook ter wereld) niet in en mogen de luchtvaartmaatschapijen je WEIGEREN.
De luchtvaartmaatschappij moet namelijk opdraaien voor de kosten van jou vlucht terug als je op de luchthaven door de locale douane geweigerd wordt.

Voor sommige landen in deze regio (Zuid-oost Azië) moet je een visum op zak hebben voordat je het vliegtuig in stapt of aan de grens verschijnt. In sommige gevallen kan je aan de grens een visum krijgen of op de luchthaven. Dit zijn zogenaamde VISA ON ARRIVAL. En juist voor deze Visa On Arrival is het over het algemeen essentieel dat je aan kan tonen dat je het land verlaat

Aangezien de meeste mensen op BANGKOK vliegen gaat het met name om het visum voor Thailand.
Als je voor vertrek uit nederland (of een ander land) niet kunt aantonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat moet je een visum regelen voordat je naar Thailand gaat. .
De adressen van de ambassades zijn te vinden in de tekst over visa Thailand

Een andere optie is om te zorgen dat je aan kunt tonen dat je het land weldegelijk binnen 30 dagen gaat verlaten. Dit kan je doen door te zorgen dat je een ticket hebt dat aantoont dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Goedkope Airasia tickets worden hiervoor vaak gebruikt. Je hoeft de vlucht dan niet daadwerkelijk te nemen. Het is wel zo netjes om even een telefoontje te plegen met airasia opdat je van de passagierslijst verdwijnt. Je mag ook over land de grens over.

Langer blijven dan op je visum kan een hele fikse boete opleveren!!

Visa / Visum informatie
Vliegtickets topics
note: aub als reacties alleen suggesties voor het verbeteren van deze tekst.
Vragen over dit onderwerp kunnen als nieuw onderwerp geplaatst worden in het forum
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: LEES EERST!: FAQ over visa en tickets Zuid-Oost Azië

Bericht door Moira »

Hoi hoi,

Fijn dat je het nog even hier op het forum hebt gezet. Het begint vervelend te worden die herhaling van die vragen.

Bedankt.

gr van Moira
mirandasilvius

Bericht door mirandasilvius »

Als je over land de grens naar Thailand over gaat, kun je alleen een visum krijgen voor maximaal 15dgn...
Daarnaast zijn de toeristenvisa (single entry) vanaf 11 maart 2010 gratis. de visa met multiple entry, 6 maanden geldig, kosten volgens mij nog wel 50euro als je hem bij de Thaise ambassade in A'dam aanvraagd.
bovenstaande tekst is in 2009 geschreven, wellicht handig om weer even te updaten?
Markess

Bericht door Markess »

Hoi!

Nu lees ik 2 tegenstrijdige dingen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
In de FAQ-tekst van bolletjeom staat het volgende:

Als je voor vertrek uit nederland (of een ander land) niet kunt aantonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat moet je een visum regelen voordat je naar Thailand gaat.

Hieruit maak ik op dat je dus voordat je naar Thailand gaat al een visum moet hebben (als je dus niet kan aantonen dat je na deze periode weer weggaat.

Nu lees ik het volgende bij een link die op deze zelfde FAQ-tekst is geplaatst:

Ben je van plan door Thailand te gaan reizen dan heb je een visum nodig! Een visum krijg je bij aankomst op het vliegveld (wanneer je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is) gratis voor 30 dagen. Is dit niet genoeg en wil je langer in Thailand verblijven dan kun je terecht bij deThaise ambassade:

Hier maak ik weer uit op dat je een visum ook in Thailand kan regelen, en dit niet persee in Nederland gedaan hoeft te worden.
Aangezien een visum aanvragen in Thailand gratis is en in Nederland niet zou ik hier nog wat meer duidelijkheid over willen hebben.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt :)

groeten Mark
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan bij aankomst in Thailand ALLEEN een gratis visum krijgen, MITS je aan kan tonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Kun je dat niet, dan moet je het vooraf regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mirandasilvius

Het klopt inderdaad dat je bij aankomst een 30 dagen on arrival visum kan krijgen. Wil je langer blijven of kun je niet aantonen dat je na 30dgn weer het land uitgaat, dan moet je een visum regelen bij de Thaise ambassade in Nederland. Het staat niet op hun site maar deze zijn tot maart 2011 in ieder geval gratis om Thailand te promoten. Als je het zeker wil weten dan kan je ze ook even bellen. Ze hebben ons alles prima uitgelegd aan de telefoon.
Wij hebben een 2 entry visum (2 maanden geldig) via de post aangevraagd en moesten alleen de verzendkosten betalen (wel aangetekend).
hoop dat het zo iets duidelijker voor je is!
Markess

Bericht door Markess »

bedankt voor jullie reacties.
Helemaal duidelijk!

Groeten mark
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Hoe zit het met maleisie?
mirandasilvius

Maleisië is een visum voor 90 dagen gratis en voor niks! :)
Ideaal dus! Tip: Sla Borneo niet over!
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

mirandasilvius schreef:Maleisië is een visum voor 90 dagen gratis en voor niks! :)
Ideaal dus! Tip: Sla Borneo niet over!
En als je er langer wilt verblijven? Ik heb een retour ticket kuala lumpur en de tijdsduur is meer dan 90 dagen.
Hoe gaat dat?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

dan moet je in en uit reizen naar een ander land en krijg je weer 90 dagen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Volgens mij had ik dat een paar weken geleden ook geantwoord :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Moira schreef:dan moet je in en uit reizen naar een ander land en krijg je weer 90 dagen.
Dus dan zou je al een ticket geboekt hebben naar een ander land voordat je Maleisie binnenkomt, of kan ik dat ook daar nog regelen in Maleisie?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voordat je het land binnen komt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
chrisreis

Bericht door chrisreis »

Ik heb net een one/way ticket naar Thailand gekocht.

Dit komt omdat ik een aparte vlucht terug ga beoken vanaf Medan (Indonesië)... Is dit een groot probleem?
Plaats reactie