5 weken Zuid Amerika
-
5 weken Zuid Amerika
Hallo,
Ik wil graag in de zomervakantie 5 weken naar Zuid-Amerika.
Landen/plekken die ik sowieso wil bezoeken zijn: Rio de Janeiro (aankomst vlucht), trekken door het Amazone gebied, Lima/Machu Pichu, Bolivia (Salar de Uyuni), Equador (eventueel Galapagos eilanden), relax moment in de vakantie met zon, zee stappen (zou leuk zijn;)).
Welke route raden jullie mij aan om te nemen op basis van mijn gewenste bestemmingen en welke plekken moet ik volgens jullie ZEKER meepikken als ik via deze route zou reizen?
Is het überhaupt mogelijk om in 5 weken tijd deze landen/plekken te bezoeken?
Alvast bedankt voor jullie hulp:)
Groetjes Henk
Ik wil graag in de zomervakantie 5 weken naar Zuid-Amerika.
Landen/plekken die ik sowieso wil bezoeken zijn: Rio de Janeiro (aankomst vlucht), trekken door het Amazone gebied, Lima/Machu Pichu, Bolivia (Salar de Uyuni), Equador (eventueel Galapagos eilanden), relax moment in de vakantie met zon, zee stappen (zou leuk zijn;)).
Welke route raden jullie mij aan om te nemen op basis van mijn gewenste bestemmingen en welke plekken moet ik volgens jullie ZEKER meepikken als ik via deze route zou reizen?
Is het überhaupt mogelijk om in 5 weken tijd deze landen/plekken te bezoeken?
Alvast bedankt voor jullie hulp:)
Groetjes Henk
Re: 5 weken Zuid Amerika
Als je met het vliegtuig tussen deze hoogtepunten vliegt, dan zou het in theorie kunnen. Ik zou liever één land in 5 weken bezoeken dan alleen maar vliegvelden en bussen zien.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plus, als je bij deze dingen blijft zie je alleen maar toeristen, zie je niets van een land en spring je van highlight naar highlight wat het allemaal totaal niet bijzonder maakt. Kies gewoon voor Brazilië óf Bolivia+Peru in 5 weken.
Ik heb tijdens mijn trip door Zuid Amerika zoooveel mensen gesproken die in 2 maanden alles hebben gedaan, volgens henzelf. Geloof me, deze mensen hebben echt helemaal niets gezien en dat werd duidelijk wanneer ik de diepte inging.
Ik heb tijdens mijn trip door Zuid Amerika zoooveel mensen gesproken die in 2 maanden alles hebben gedaan, volgens henzelf. Geloof me, deze mensen hebben echt helemaal niets gezien en dat werd duidelijk wanneer ik de diepte inging.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reiziger
Groot continent, heel groot. Heel veel te zien en te doen. Vijf weken is een mooie tijd, maar erg lang is het nou ook weer niet. Maak een selectie uit wat je allemaal zou willen en beperk je tot hooguit twee landen. Dan heb je ook wat meer kans dat je achteraf je nog goed kunt herinneren waar ook al weer wat was en waar dit of dat gebeurde. Peru/Ecuador en Peru/Bolivia zijn voor de hand liggende combinaties. Maar niet de enige.
Tenzij je een speciale belangstelling hebt voor de interieurs van bussen, vliegtuigen, busstations en luchthavens. Dan kan er nog wel wat bij.
Tenzij je een speciale belangstelling hebt voor de interieurs van bussen, vliegtuigen, busstations en luchthavens. Dan kan er nog wel wat bij.
-
Erg bedankt voor jullie reacties. Dat helpt me enorm!
De kans bestaat dat ik langer de tijd heb om te reizen, dat hangt af van wél of geen contractverlenging;) Ik heb sowieso 5 weken dat ik op reis kan, dus jullie tips neem ik zeker daarin mee!
Stel dat ik voor 5 weken vertrek, dan zou ik dus keuzes moeten maken. Zelf neig ik eerder naar Peru en Bolivia i.p.v. Peru en Equador. Delen jullie dit gevoel? Of verkiezen jullie Equador boven Bolivia? Ik begrijp natuurlijk dat het een persoonlijke vraag is, maar ik denk dat ervaringsdeskundigen toch wel een voorkeur hebben:)?
Dan nog enkele andere vragen:
Welke landen zijn volgens jullie het meest ingericht op backpackers?
Wat kost een gemiddeld (retour) ticket naar bv. Rio de Janeiro? Ik zie nu prijzen rond de €900,-
Groetjes!
De kans bestaat dat ik langer de tijd heb om te reizen, dat hangt af van wél of geen contractverlenging;) Ik heb sowieso 5 weken dat ik op reis kan, dus jullie tips neem ik zeker daarin mee!
Stel dat ik voor 5 weken vertrek, dan zou ik dus keuzes moeten maken. Zelf neig ik eerder naar Peru en Bolivia i.p.v. Peru en Equador. Delen jullie dit gevoel? Of verkiezen jullie Equador boven Bolivia? Ik begrijp natuurlijk dat het een persoonlijke vraag is, maar ik denk dat ervaringsdeskundigen toch wel een voorkeur hebben:)?
Dan nog enkele andere vragen:
Welke landen zijn volgens jullie het meest ingericht op backpackers?
Wat kost een gemiddeld (retour) ticket naar bv. Rio de Janeiro? Ik zie nu prijzen rond de €900,-
Groetjes!
Ik zou ook eerder kiezen voor Peru en Bolivia, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Ik vind de bestemmingen in Ecuador vervangbaar en Bolivia is wat dat betreft unieker. Galapagos is dan natuurlijk wel weer het pareltje van Ecuador dat wél echt uniek is. Ik hoor ook van velen dat ze Bolivia niet zo speciaal vonden. Dat kan dus ook. Beide landen vond ik overigens enorm vet.
Alle landen zijn ingericht op backpackers, behalve Paraguay, Guyana, Suriname en Frans-Guyana. De rest is ongelooflijk makkelijk te bereizen met vele mogelijkheden voor backpackers.
Je laatste vraag is natuurlijk onmogelijk te beantwoorden. Een gemiddelde prijs zegt helemaal niets. Wanneer wil je vertrekken? Van 6 juli tot 20 augustus kom ik bijvoorbeeld op 815 euro met KLM, een directe vlucht. Maar je bent sowieso al erg laat met boeken.
Alle landen zijn ingericht op backpackers, behalve Paraguay, Guyana, Suriname en Frans-Guyana. De rest is ongelooflijk makkelijk te bereizen met vele mogelijkheden voor backpackers.
Je laatste vraag is natuurlijk onmogelijk te beantwoorden. Een gemiddelde prijs zegt helemaal niets. Wanneer wil je vertrekken? Van 6 juli tot 20 augustus kom ik bijvoorbeeld op 815 euro met KLM, een directe vlucht. Maar je bent sowieso al erg laat met boeken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl