Casablanca

Stel hier je vragen over Marokko
Plaats reactie
Tamaraa
Reiziger

Casablanca

Bericht door Tamaraa »

Hey allemaal! Jammer dat er geen subgroepen zijn.. mensen die niet naar marokko gaan/zijn geweest worden vast niet goed van de topics hierover ;)

Toch nog een vraagje van mij:

Casablanca.. hier komen we aan en vertekken we weer, maar ik vergeet het steeds een beetje in mn planning. Heeft iemand ervaring met hier een slaapplek vinden? De eerste 2 nachten hebben geregeld, maar de voorlaatste dag moeten we natuurlijk ook nog slapen. Gaat dit lukken of kunnen we beter hier wat boeken? Over andere steden maak ik me niet echt druk, maar omdat ik bij de hostel op deze site niets zag staan vroeg ik me het ineens af.

Verder kleed ik me altijd naar de cultuur van het land, maar nu las ik dat er ook een mooi strand in Casablanca is. Kun je hier gewoon in je bekini zonnen?? Tis best een moderne stad toch? Ik zal het ter plekke wel zien, maar ik had gelijk zin om lekker lui te doen de eerste dag voordat we vanalles gaan ondernemen.

Groetjes Tamara
bolletjeom
Reisexpert

Re: Casablanca

Bericht door bolletjeom »

Hi Tamara

grappig dat je het zegt, er waren subgroepen maar toen vonden andere weer dat er te weinig topics waren voor Marokko..haha. Dat is ondertussen wel anders 8-)
Ik ben niet in Cassablanca geweest. Als ik het voor het gemak vergelijk met andere grote steden kan je op de bonnefooi aankomen en een slaapplek regelen. Alleen bestaat er wel een kans dat ze niet allemaal bij elkaar in de buurt liggen en in het hoogseizoen kan het zoeken dan wat tegevallen. Ik zou voor de aankomst dag misschien wat vooruit boeken. Voor de laatste dagen kan je dan ter plekke kijken of je alvast wat reserveert of niet

Bikini's ? In tanger niet gezien maar het was ook nog koud. Ik zou het echt niet weten of dat kan in Casablanca maar ik denk haast van wel. Er komen zoveel europeanen daar voor een strandvakantie.

Trouwens: je MOET het boek "huis van de Kalief" lezen voordat je naar Casablanca gaat!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Heey! Bedankt voor je reactie. Wat een handige site is dit toch ^O^

De eerste 2 nachten hebben we inderdaad geboekt, twijfel alleen nog een beetje over de laatste nacht, omdat we verwachten dat we best laat aankomen. Aan de andere kant willen we zo min mogelijk vast leggen.. Iemand nog advies?

Dat boek ga ik kopen denk ik! Ik zocht nog een leuk boek over Marokko.. leest het een beetje als een roman?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is het verhaal van een redelijk welgestelde engelsman (een schrijver) die een zeer oud en vervallen paleisje koopt en gaat opknappen. Hij komt met heel veel bijzondere aspecten van de locale bevolking in aanraking en met name hun bijgeloof. Heel leuk geschreven en je gaat het hele land anders bekijken en veel herkennen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie