Hallo,
Een week geleden besloot ik spontaan voor een maandje naar India te gaan in Januari, helaas hebben de de visa procedure aangepast waardoor mn visa niet meer op tijd kan krijgen, en ik ben alleen in Januari vrij. Sinds dien zat ik te twijfelen tussen Marokko (lekker dicht bij en dus goedkoper, maar ben er wel al geweest), Thailand (Ook al geweest maar niet veel gezien en herhalen kan nooit kwaad), en Iran (Zelfde verhaal met het visa). Nu is mijn oog gevallen op Tanzania. Het lijkt me een mooi land om te bereizen maar wel een stuk duurder dan India, waar ik zo voor 15/20 euro per dag kan rondkomen.
Ik heb een ticket gevonden voor 430 Euro, wat ik vrij goedkoop vind. Voor de rest van de reis wil ik ongeveer 600 Euro uitgeven. Hoe lang zou ik het hier van vol kunnen houden als ik eet op straat en bij lokale tentjes, slaap in dorms etc en alleen lokaal OV gebruik (Ik haat die toeristenbussen sowieso)?
Ook zou ik graag de Kilimanjaro trek doen, ik heb in Nepal het Annapurna circuit gelopen, zonder gids en porter, dus dat was erg goedkoop. Uit de informatie haal ik dat een gids verplicht bij deze trek en ook nog eens erg duur. Nu weet ik dat er bij Annapurna ook mensen zijn die met package deals zo 1000 euro neergellen voor dezelfde trek waar ik slechts 20 euro per dag voor heb neergelegd gemiddeld. Maar ik vrees dat dit bij de Kilimanjaro niet het geval is?
Tanzania met backpackbudget
Tanzania met backpackbudget
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
-
- Wereldreiziger
Re: Tanzania met backpackbudget
Hallo,
De Kilimanjaro op eigen houtje kan je wel vergeten. De lokalen bestaan van het gidsen en die zorgen er wel voor dat je niet alleen het door hen geëffende pad betreedt. Tanzania is Serengeti, een park dat je niet moet missen. Alle grote jongens lopen daar rond en je ziet ze ook werkelijk. Maar ook hier geldt hetzelfde, alleen georganiseerd, in je uppie is bovendien te gevaarlijk, en dan hangt er een stevig prijskaartje aan. Qua prijspeil kom je nog niet in de buurt van India, maar daar noem je ook wat op. Het prijspeil in India is met bijna geen enkel land te vergelijken. Indonesië misschien, maar als je daarheen wilt moet je stevig betalen voor je ticket. Nog even een opmerking over Iran, ook niet echt goedkoop en bovendien in het noorden te koud om in Januari te reizen. Wel een aanrader voor de toekomst. Hele aardige en gastvrije mensen die heel blij zijn om een reiziger te ontmoeten.
De Kilimanjaro op eigen houtje kan je wel vergeten. De lokalen bestaan van het gidsen en die zorgen er wel voor dat je niet alleen het door hen geëffende pad betreedt. Tanzania is Serengeti, een park dat je niet moet missen. Alle grote jongens lopen daar rond en je ziet ze ook werkelijk. Maar ook hier geldt hetzelfde, alleen georganiseerd, in je uppie is bovendien te gevaarlijk, en dan hangt er een stevig prijskaartje aan. Qua prijspeil kom je nog niet in de buurt van India, maar daar noem je ook wat op. Het prijspeil in India is met bijna geen enkel land te vergelijken. Indonesië misschien, maar als je daarheen wilt moet je stevig betalen voor je ticket. Nog even een opmerking over Iran, ook niet echt goedkoop en bovendien in het noorden te koud om in Januari te reizen. Wel een aanrader voor de toekomst. Hele aardige en gastvrije mensen die heel blij zijn om een reiziger te ontmoeten.
Re: Tanzania met backpackbudget
Bedankt voor de reactie. Ik weet dat India een van de goedkoopste landen is om te reizen, en dat Tanzania een stuk duurder is. Ik wou alleen even een indicatie op hoeveel ik per dag zou moeten rekenen voor de basics; Hostel, ontbijt, vervoer, avondmaaltijd etc. Ik wil er toch wel erg graag heen dus denk dat ik toch snel een ticket ga boeken. Ik zie daar dan wel wat het allemaal kost. Daar nog een vraagje over, hoe zit het met pinnen? Ik neem liever niet al mn geld mee, maar in een reactie op de informatie op de site stond dat je niet meer kan pinnen met buitenlandse pinpassen. Dat zou erg onhandig zijn, dan moet ik dus van te voren bedenken hoeveel ik nodig heb.
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/