geld overmaken van ING naar Westpac nz

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
evafeather
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2014 15:05

geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door evafeather »

Hi guys,

Ik ben in nieuw zeeland en heb net een bankaccount geopend bij Westpac. Aangezien er geen extra kosten bijkomen bij het pinnen van geld met mijn nieuw zeelandse bankrekening, wil ik geld overmaken van mijn ING naar Westpac. Nu kan ik alleen een IBAN nummer invullen bij het online bankieren.. iemand enig idee hoe ik mijn westpac account number in moet vullen bij het overmaken? Ik heb ook een SWIFT nummer.

Somebody??? Thanks a lot (: :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door Jenny »

Even vanaf m'n telefoon:

Bij 'mijn ING' is volgens mij een aparte optie (zie menu onderin) voor geld overmaken naar het buitenland. Hier kun je aangeven welke land het is, woe de kosten draagt, en ook de swiftcode.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rebec
Reisexpert
Berichten: 456
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:44
Contacteer:

Re: geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door Rebec »

Wat ik in Australie altijd heb gedaan is geld pinnen van mijn Nederlandse rekening en dan weer op mijn Australische rekening storten. Dan komt er maar een klein percentage aan transactiekosten bovenop. Als ik geld wilde overmaken tussen mijn twee rekeningen werd er eerst 22 dollar gerekend vanuit australie en in nederland nog eens 7 euro. Weet natuurlijk niet hoe dit bij jou bank is geregeld.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door Kims »

Hi,

Ik maak vaak geld over naar het buitenland via hifx.com of xe.com. Je krijgt een veel betere wisselkoers via die websites en de kosten zijn voor mij altijd lager. Zeker de moeite waard als je het regelmatig doet of grotere bedragen wilt overmaken.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
evafeather
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2014 15:05

Re: geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door evafeather »

Super thanks ik ga het allemaal even na! ^O^
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: geld overmaken van ING naar Westpac nz

Bericht door Moira »

Hoi,

Ik woon in NZ en ik zou adviseren niets met de ING over te boeken naar NZ kost 20 euro vanaf de ING en de bank hier neemt ook fee van je af. Ik adviseer je om NZForex te gebruiken dan betaal je al die fee niet.

gr van Moira
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten