Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
minnedeirdre
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:52

Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door minnedeirdre »

Hallo allemaal,

25 mei '15 vlieg ik vanuit Nepal naar Nieuw Zeeland met een enkeltje. Ik ben van plan daar te werken voor een tijdje en ik zie wel wanneer en of ik terug ga. Nu is het zo dat de douane van Nieuw Zeeland het prima vindt als je met een enkeltje aankomt maar je moet wel kunnen aantonen dat je 2400 nieuw zeelandse dollars hebt.

Mijn vraag was; hoe mag je dit aantonen? Kan dit ook met een prepaid creditcard (dbcard)? Of checken ze gewoon je bankaccount? Hoe werkt dit?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door Erik »

Dit zou eventueel kunnen met een recente afschrift van je bank. Eventueel kun je vragen of ze je er eentje toesturen of een printje maken van je telebankieren.
minnedeirdre
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:52

Re: Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door minnedeirdre »

Oke, oke. Klinkt prima. Ik sta echter nog -1000,- op mijn studentenrekening (oeps) maar ik heb twee rekeningen. Als ik de 4200 $ dan op de rekening heb waarbij ik niet in het rood sta, dan kom ik er gewoon door heen, toch? Of rekenen ze dan 4200$ - 1000 omdat ik immers rood sta en dus een ''schuld'' heb?

Of moet ik niet zo moeilijk denken en gewoon 4200 $ op een creditcard zetten en daarmee door de douane?

Iemand hier ervaring mee?
Metor
Wereldreiziger
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:48

Re: Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door Metor »

Je maakt het nu wel heel moeilijk. Alleen de rekening die op het papiertje staat wat jij ze laat zien weten ze vanaf. Hoeveel rekeningen jij hebt en wat de bedragen zijn kunnen ze echt niet weten.
minnedeirdre
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:52

Re: Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door minnedeirdre »

Haha oke, heel fijn! Dankjewel!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Enkeltje nieuw zeeland & Douane?

Bericht door Erik »

Inderdaad, één rekening met voldoende geld (voor het afschrift) is voldoende. Je kunt zelfs je ouders of wie dan ook een x bedrag laten overmaken printje maken en dan weer terug storten.

Vraag is of het verstandig is om met niet al te veel geld op pad te gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten