Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Svlinder
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2014 19:31

Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door Svlinder »

Volgend jaar ga ik 2 maanden naar nieuw zeeland.
Meerdere mensen maken mij een beetje bang dat ik echt met stray of magic moet gaan omdat ik anders nergens kom, aangezien. Het lokale vervoer niet overal komt en niet net zoals hier in nl elke dag om de zoveel minuten rijdt .
Nou vind ik stray best prijzig.
Ik wil graag zelf alles ontdekken ipv lekker achterover leunen en de bus brengt me wel . En dan op bezienswaardigheden niet de tijd hebben om nog even verder te kijken. Of dat ik het niks aan vind maar moet blijven omdat de bus pas over een uur vertrekt.
Iema d ervaring met zelf reizen, en zo af en toe via stray?
Of zeggen jullie ook dat ik beter maar met stray of magic kan gaan???
En alle andere tips en adviezen en ervaringen zijn ook van harte welkom.
Zoals bijv. De kleine weetjes... Dat die winkel even goedkoper is, of lekkerder is.
Wat absoluut de moeite waard is. Enz.
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door Moira »

Hoi,

Naked bus of intercity kun je ook naar kijken misschien zijn die goedkoper dat is ook per rit te boeken als je wilt.
Lokale vervoer bestaat voor een groot deel niet eens dus zul je bovenstaande bus maatschappijen moeten gebruiken.
Je kunt ook nog naar de trein kijken die van Auckland naar Wellington gaat. Verder is vliegen ook niet heel duur maar dan zie je niet veel Jetstar is hier vrij groot.
semplar

Re: Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door semplar »

http://www.kiwiexperience.com/ die heeft Magic bus overgenomen.
Ze hebben momenteel leuke deals, wellicht zit er wat leuks voor jou bij.
dutchgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 05:44

Re: Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door dutchgirl »

Hi!

Op dit moment loop ik stage bij Kiwi Experience en ik heb in de afgelopen maanden Nieuw Zeeland ontdekt tijdens mijn busreizen door het noord- en zuid eiland. Ondanks dat ik natuurlijk wat bevooroordeeld ben kan ik met zekerheid zeggen dat dit mijn mooiste en leukste rondreis is geweest die ik tot nu toe heb gedaan!

Kiwi Experience is een busbedrijf dat reizigers alle hotspots van Nieuw Zeeland laat zien. Ze werken via een hop-on, hop-off systeem wat jou als reiziger de mogelijkheid geeft elke stop op eigen tempo te ontdekken. Het makkelijke aan reizen met Kiwi Experience is dat de buschauffeur (of driver guide) alles voor je regelt. Bij iedere stop heb je minimaal 1 nacht gegarandeerde accommodatie en daarnaast brengt de buschauffeur je op de hoogte van de beste activiteiten waar je je voor kunt inschrijven terwijl je in de bus zit! Daarnaast zijn alle buschauffeurs 100% Kiwi’s en weten ze jou dus alles over Nieuw Zeeland te vertellen!

Ik ben zelf 23 jaar en heb ervaren dat er over het algemeen een grotere groep Engelsen voor Kiwi Experience kiest. Daarnaast heb ik echter ook veel Duitsers, Zweden, Denen, en Amerikanen leren kennen. Iedere bus is anders en ik heb zeker ook Nederlanders tijdens mijn reis ontmoet. De meeste mensen in de bus waren alleen of met z’n tweeën dus het was erg makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen.

De highlights van mijn trip waren mijn kajak tour door het Abel Tasman National Park bij Kaiteriteri, mijn surf les in Westport, de hike over de gletsjer in Franz Josef, mijn bezoek aan Milford Sound, sterren kijken bij Lake Tekapo, Black Water Rafting in Waitomo, mijn verblijf voor 1 nacht bij Tamaki Maori Village, de Tongariro Crossing, en ondanks dat het enorm eng was mijn skydive in Taupo.

Ik heb een geweldige tijd gehad met Kiwi Experience en ik zou het zeker aanbevelen! :)
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Re: Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door Nanneke »

Zelf ben ik met Stray door NZ gereisd. Heb er goede ervaringen mee en kan het wat dat betreft aanraden. Destijds (2009) zei men dat Magic meer voor de feestvierende jongeren was en Stray meer werd gebruikt door iets oudere reizigers. Ik vond de groepen van Stray erg diverse qua leeftijd en nationaliteit. Heb er leuke contacten aan overgehouden. Veel plezier, het is sowieso een prachtig land!
EmielT
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:33

Re: Nieuw Zeeland Lokaal vervoer of stray???

Bericht door EmielT »

Beschik je over een rijbewijs?

Ik heb destijds een auto 'relocation' gehuurd via deze website: https://www.transfercar.co.nz/

Het idee van een relocation is dat bedrijven die aan 'one-way' verhuur doen op een gegeven moment vaak te veel auto's in Wellington of Christchurch hebben staan, waar de meeste reizigers in Auckland beginnen. Zij geven mensen vervolgens de optie om enkele dagen gratis een auto mee te laten nemen en weer terug naar Auckland te rijden.
Ik ben destijds in 6 dagen van Wellington naar Auckland gereden door een auto 4 dagen gratis mee te krijgen en vervolgens nog 2x 25 NZD te betalen voor de andere 2 dagen. (50 NZD dus voor 6 dagen autohuur, leek mij een prima deal :) )

Het nadeel is alleen dat je vaak pas enkele dagen van te voren weet of er auto's beschikbaar zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten