India, Nepal, Tibet & China.
India, Nepal, Tibet & China.
Ik heb deze vraag ook in het China topic geplaatst maar ik dacht probeer het hier ook even (aangezien de helft v/d landen in dit deel van het forum past).
Ik heb een maand (of iets langer) de tijd en ik zit met de volgende route in m'n hoofd: New Delhi naar Beijing of Hong Kong via Nepal en Tibet.
Is dit haalbaar qua tijd? En is het goed te doen om van Delhi naar Kathmandu te komen om daar een permit voor Tibet te krijgen?
Bedankt!
Oh, ik heb niet opgelet, er staan al een aantal van deze fora. Excuus. Ik heb gelezen dat het beter is om deze reis andersom te doen, dat is ook een prima optie. Ben echter wel benieuwd naar up to date informatie omtrent Tibet/Nepal.
Ik heb een maand (of iets langer) de tijd en ik zit met de volgende route in m'n hoofd: New Delhi naar Beijing of Hong Kong via Nepal en Tibet.
Is dit haalbaar qua tijd? En is het goed te doen om van Delhi naar Kathmandu te komen om daar een permit voor Tibet te krijgen?
Bedankt!
Oh, ik heb niet opgelet, er staan al een aantal van deze fora. Excuus. Ik heb gelezen dat het beter is om deze reis andersom te doen, dat is ook een prima optie. Ben echter wel benieuwd naar up to date informatie omtrent Tibet/Nepal.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: India, Nepal, Tibet & China.
Hoi Joost.
welke informatie zoek je precies m.b.t. Tibet/Nepal?
Zeker qua Nepal kan ik je ongetwijfeld verder op weg helpen.
Van Delhi naar Kathmandu is in ieder geval erg makkelijk. Dagelijks zijn er vele vluchten tussen Delhi en Kathmandu, tevens kun je gemakkelijk per nachtbus naar Nepal reizen of v.v.
Heb je nog andere vragen, hoor ik het graag.
Mvg,
Rudy
welke informatie zoek je precies m.b.t. Tibet/Nepal?
Zeker qua Nepal kan ik je ongetwijfeld verder op weg helpen.
Van Delhi naar Kathmandu is in ieder geval erg makkelijk. Dagelijks zijn er vele vluchten tussen Delhi en Kathmandu, tevens kun je gemakkelijk per nachtbus naar Nepal reizen of v.v.
Heb je nog andere vragen, hoor ik het graag.
Mvg,
Rudy
Rudy,
Ik heb inmiddels besloten het plan andersom te doen dus van China naar India. Een aantal dingen die ik me afvraag:
- Hoe is het weer in Juli/Augustus in Tibet/Nepal? Ik weet dat het regent, maar is het te doen?
- Hoeveel tijd zal ik uittrekken om van Chengdu naar de grens Nepal-India te reizen?
- Toevallig aanraders mbt tours in Tibet?
Bedankt!
Ik heb inmiddels besloten het plan andersom te doen dus van China naar India. Een aantal dingen die ik me afvraag:
- Hoe is het weer in Juli/Augustus in Tibet/Nepal? Ik weet dat het regent, maar is het te doen?
- Hoeveel tijd zal ik uittrekken om van Chengdu naar de grens Nepal-India te reizen?
- Toevallig aanraders mbt tours in Tibet?
Bedankt!
Ik heb in juli/aug door Tibet en Nepal gereisd, zie m'n website. Qua regen prima te doen, maar door de bewolking heb je minder vergezichten. Ik heb vanuit Everest Basecamp de mount Everest nauwelijks gezien...
Mijn trip heb ik geboekt via Asian Heritage Treks. Zij zitten in KTM, maar je zou ook via internet kunnen boeken.
Mijn trip heb ik geboekt via Asian Heritage Treks. Zij zitten in KTM, maar je zou ook via internet kunnen boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ah goed om te horen dat het te doen is!
Is 5 weken genoeg tijd om van Peking naar Delhi te komen of is dit echt te kort? In dat geval zal ik nog wat moeten schrappen ergens..
Is 5 weken genoeg tijd om van Peking naar Delhi te komen of is dit echt te kort? In dat geval zal ik nog wat moeten schrappen ergens..
-
- Reiziger
- Contacteer:
Zoals Jenny al zegt, over het algemeen valt het weer mee in de zomer maanden, wel zul je weinig van de Himalayas zien omdat deze meestal bedekt zijn door wolken. Persoonlijk vindt ik 5 weken erg krap voor een dergelijke grote reis. Alleen in Nepal al, kun je gemakkelijk vijf weken doorbrengen. Een combinatie van China, Tibet, Nepal en India, dwingt je forse keuzes te maken in de plekken die je zult kunnen bezoeken. Van alle landen zul je maar een beetje kunnen zien.
Voor Tibet zou ik minimaal 8 dagen uittrekken, je hebt dan genoeg tijd om Lhasa, Drepung, Khumbum, Gyantse, Shigatse, Shegar en Everest Base Camp te bezoeken alvorens door te reizen naar Nepal.
In Nepal heb je ook minimaal 8 - 10 dagen nodig om de Kathmandu Vallei, Pokhara, Lumbini en Chitwan te bezoeken. Wil je ook nog een korte trekking maken, dan heb je nog minimaal 4 dagen extra nodig.
In India en China zal je geen probleem hebben de 2 weken die je dan nog resten op te vullen.
Succes met de voorbereidingen,
Rudy
Voor Tibet zou ik minimaal 8 dagen uittrekken, je hebt dan genoeg tijd om Lhasa, Drepung, Khumbum, Gyantse, Shigatse, Shegar en Everest Base Camp te bezoeken alvorens door te reizen naar Nepal.
In Nepal heb je ook minimaal 8 - 10 dagen nodig om de Kathmandu Vallei, Pokhara, Lumbini en Chitwan te bezoeken. Wil je ook nog een korte trekking maken, dan heb je nog minimaal 4 dagen extra nodig.
In India en China zal je geen probleem hebben de 2 weken die je dan nog resten op te vullen.
Succes met de voorbereidingen,
Rudy
Ik kan India in principe ook overslaan, dan vlieg ik gewoon van kathmandu naar Delhi (goedkoopste vlieg optie is vanaf delhi terug). Dan zou ik nog zo'n twee a twee en halve week hebben om van Beijing naar Chengdu te reizen. ik snap dat ik niet heel China in twee en halve week kan zien maar is dit een redelijke tijd voor een mooie route?