Eiland?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Marleen90

Eiland?

Bericht door Marleen90 »

Hallo,

Over een klein maandje vlieg ik naar Thailand. Daar zal ik 2 weken met een georganiseerde reis in het noorden gaan rondtrekken. Helaas zaten alle georganiseerde reizen naar het noorden én het zuiden vol, dus nu heb ik besloten alleen naar het noorden te gaan, omdat ik opzoek naar cultuur. Toch wil ik na mijn tour nog een paar daagjes op een mooi eiland verblijven, maar ik heb geen flauw idee waar heen te gaan! Alles is zo mooi..
Ik zoek een eiland dat:
...vanaf Bangkok makkelijk te doen is (ik verblijf er zo'n 3/4 daagjes, dus het moet niet al te ver er vandaan zijn)
...niet al te duur is!
...ontzettend mooi en indrukwekkend is!

Er zijn vast wel een mensen die mij wat tips willen geven! Heel erg bedankt! ;)
Groetjes Marleen
bolletjeom
Reisexpert

Re: Eiland?

Bericht door bolletjeom »

ontzetten mooi en indrukwekkend en dicht bij bangkok gaan niet samen
Dat zullen de mensen zeggen die meerdere eilanden kennen in Thailand. Maar jij kent er niet 1 dus kan al helemaal onder de indruk zijn van een wat minder eiland ;)
Op een dag reizen vanaf Bangkok heb je eigenlijk maar 1optie en dat is ko Samet.
Ik weet niet of je 3/4 dagen hebt incl je reisdagen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marleen90

Bericht door Marleen90 »

And what about Koh Chang? Zou je dat aanraden?
bolletjeom
Reisexpert

is bijna niet te komen in 1 dag...maar het schijnt wel leuker/mooier te zijn
Maf

Bericht door Maf »

Als je één reisdag er voor overhebt om heen en één voor terug: Koh Phi Phi kan je bijvoorbeeld vliegen naar Phuket en daar op de ferry. Koh Tao of Kho Pha-Ngan kan je ook wel in een mooi tijdbestek. Je kan de nachttrein pakken en aansluitend de ferry. Of vliegen op Koh Samui, of daar blijven of daar de ferry pakken.
bolletjeom
Reisexpert

mijn ervaring met de nachtbus naar ko tao was toch dat we pas vrij laat de volgende middag aankwamen. Wanneer je terug komt in Bangkok en dezelfde avond op een nachtbus kunt stappen in Ko Tao een idee. Of idd vliegen op Phuket
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ko Chang heb ik wel gewoon gedaan in dag. Vond dat geen enkel probleem hoor. Gewoon naar busstation in de ochtend en dan de boot nemen.

Is een mooi eiland hoor.. zeker niet minder mooi dan ko phagnan of ko samui.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
RHNDTZ

Bericht door RHNDTZ »

Je zou kunnen overwegen om met Air Asia vanuit Bangkok naar Phuket, Krabi of Surat Thani te vliegen en van daaruit de boot te nemen naar een eiland. Vlieg je naar Krabi, dan heb je daar al geweldige hotelletjes aan het strand en je kunt er de veerboot of een lokale boot nemen naar de Phi Phi Islands. Tussen Krabi en Phi Phi liggen echter ook een paar onbewoonde eilandjes die zeker de moeite waar zijn om een keer te bezoeken. Vliegen met Air Asia is erg goedkoop, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je standaard maar 15 kg bagage mag inchecken. Overbagage is niet erg duur, maar het komt er wel bij.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Marleen90 schreef:Ik zoek een eiland dat:
...vanaf Bangkok makkelijk te doen is (ik verblijf er zo'n 3/4 daagjes, dus het moet niet al te ver er vandaan zijn)
...niet al te duur is!
...ontzettend mooi en indrukwekkend is!
Mooi en indrukwekkend zijn de eilanden rond Phuket en Krabi wel, maar je zit dan midden in 't regenseizoen. Ik weet niet of je dat bedoelt met "indrukwekkend". Als dat geen probleem is, zou ik kiezen voor Krabi omdat je dan op een half uurtje al op het strand van Ao Nang bent vanwaar je excursies kunt doen naar de mooiste eilandjes.
Vanaf Phuket is 't nogal tijdrovend en niet goed aansluitend op je vlucht om in jou tijdsbestek nog naar een mooi eilandje te varen.
Phi Phi (en wat klein grut daar rond) gedaan en in een ver verleden ook Koh Raya (of Koh Racha). Allemaal zéér mooi.
Bij de eilandjes voor Ao Nang liggen ook enkele toppertjes. Riley Beach was geweldig ... totdat ze daar een resort hebben neergepoot :(

Koh Samui en de andere ko's hebben in jouw periode een beter seizoen. Zover ik weet, vliegt Airasia niet rechtstreeks op Koh Samui maar op Surat Thani. Ik weet niet hoe het vanaf hier zit met de aansluitingen van de bus/ boot, maar je kan ook een 'pakketje' nemen vanaf het Hualampong station in Bkk en zo met de nachttrein/bus/boot naar één van die eilanden gaan. Zelfde manier terug. Maar ... erg vermoeiend hoor op 3 à 4 dagen.
In deze regio heb ik enkel Koh Tao gedaan en ik vond het niet wao.

Zelfde probleem met Koh Chang en co. Geen vlucht van Airasia op Trat zodat je een hele dag onderweg bent met bus/boot naar het eiland van je dromen ... en weer terug.
In deze regio enkel Koh Mak gedaan. Niks te beleven, strand helemaal voor jou alleen.

Maar om héél eerlijk te zijn ... ik vind het niet de moeite om voor 3 à 4 dagen zo'n inspanningen te doen om uiteindelijk één of anderhalve dag op een eiland te zijn. Zelfs de prijs van de vlucht (+-40€) zou me niet kunnen vermurwen.
Snah
Contacteer:

Bericht door Snah »

Koh Samet is te doen vanuit Bangkok, maar de prijzen liggen iets hoger en verder is het eiland klein. Kun je in 1 dag zien. Misschien beter om met BangkokAirways naar Samui te vliegen. Door het lagere aantal toeristen, zijn hebben ze promotie tickets. Is maar een klein uurtje of 1,5 vliegen vanaf Bangkok. Is veel groter, dus meer te zien. En 's avonds kan je ook nog ergens een drankje pakken.
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt welk eiland je kiest. Je bent toch wel een hele dag zoet om er te komen. (dus terug ook).
Of je nu een dagbus pakt naar Ko Samet of Ko chang, het vliegtuig naar Samui of Phuket of een nachtbus en boot naar Ko Tao. Er gaat behoorlijk wat tijd zitten in een vlucht van 1,5 uur! je moet naar de luchthaven waar je zeker een uur voor mag uittrekken, dan mag je er 2 uur van te voren zijn, dan vliegen, bagage zoeken etc. en vervoer verder regelen....en weg is je dag.

Naar Ko Chang vanuit Bangkok kan volgens Moira dus wel in een dag. Wij hebben het toen niet gedaan omdat we niet zeker wisten of we er optijd zouden zijn voor de laatste boten. Ko Samet kan je met gemak binnen een dag zijn. Wij zijn van Ko samet vertrokken om een uur of 9 met de boot en toen de bus. Ik meen dat we rond 14.00 weer in Bangkok waren. we zijn die dag zelfs doorgereisd naar Kachanaburi.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op Khao Sarn Road zijn volop bureautjes die je een combi aanbieden van bus en boot naar Koh Chang. Zo hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je de boot mist ;)

Zelf had ik tijdens mijn eerste trip naar Thailand ook geen zin om ver te reizen en wilde ik toch zee zien, dat is toen Hua Hin geworden. Beslist geen bounty strand, maar wel OK om een dagje te vertoeven. En slechts op 3 uur vanaf BKK.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kiaora
Vakantieganger

Bericht door kiaora »

wij komen vanuit cambodja en willen dan naar koh chang en na een aantal dagen naar bangkok om terug naar nederland te vliegen. Heeft iemand deze route wel eens genomen? is dit handig of is een ander eiland dan makkelijker/leuker? Het eiland hoeft niet super toeristisch te zijn maar ook niet heel primitief

alvast bedankt

groetjes mirjam
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

kiaora schreef:wij komen vanuit cambodja en willen dan naar koh chang en na een aantal dagen naar bangkok om terug naar nederland te vliegen. Heeft iemand deze route wel eens genomen? is dit handig of is een ander eiland dan makkelijker/leuker? Het eiland hoeft niet super toeristisch te zijn maar ook niet heel primitief
Ik heb deze route een paar jaar in 2006 gedaan. Toen was de weg nog slecht dus namen we de boot,vanaf sihounoukville. Ook al is de weg nu beter zou toch de boot nemen. Leuke reis, je stopt ook bij wat eilandjes vol met paalwoningen. Bijzonder om te zien. Wij vertrokken in de middag, hebben toen de nacht in trat doorgebracht en de volgende ochtend naar ko chang. Gaat er een ochtend boot dan kan het prima in een dag.

Ko Chang is een leuk eiland hoor Als je nog een keer wat met olfianten wil doen wat nog een beetje autentiek aanvoelt dan moet je het daar doen. In een jungle setting is er een opvang kamp, riviertje in de buurt waar je ze kunt wassen.. super!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

RHNDTZ schreef:Je zou kunnen overwegen om met Air Asia vanuit Bangkok naar Phuket, Krabi of Surat Thani te vliegen en van daaruit de boot te nemen naar een eiland. Vlieg je naar Krabi, dan heb je daar al geweldige hotelletjes aan het strand en je kunt er de veerboot of een lokale boot nemen naar de Phi Phi Islands. Tussen Krabi en Phi Phi liggen echter ook een paar onbewoonde eilandjes die zeker de moeite waar zijn om een keer te bezoeken. Vliegen met Air Asia is erg goedkoop, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je standaard maar 15 kg bagage mag inchecken. Overbagage is niet erg duur, maar het komt er wel bij.
Je krijgt helemaal geen incheck bagage meer bij Airasia. Je moet nu altijd standaard bij betalen ook voor je 15 kilo. Je kunt nu kiezen voor 15,20 of 25 kilo en betaald daar extra voor. Dat is veranderd nog niet zo heel lang geleden.
Dus als je dat van tevoren niet boekt mag je alleen handbagage meenemen of flink betalen als je toch met incheck bagage komt aanzetten.
Verder betaal je er ook voor als je een stoel wilt uitkiezen als je dit niet doet dan loop je kans dat je niet naast elkaar zit.

gr van Moira
Plaats reactie