Marleen90 schreef:Ik zoek een eiland dat:
...vanaf Bangkok makkelijk te doen is (ik verblijf er zo'n 3/4 daagjes, dus het moet niet al te ver er vandaan zijn)
...niet al te duur is!
...ontzettend mooi en indrukwekkend is!
Mooi en indrukwekkend zijn de eilanden rond Phuket en Krabi wel, maar je zit dan midden in 't regenseizoen. Ik weet niet of je dat bedoelt met "indrukwekkend". Als dat geen probleem is, zou ik kiezen voor Krabi omdat je dan op een half uurtje al op het strand van Ao Nang bent vanwaar je excursies kunt doen naar de mooiste eilandjes.
Vanaf Phuket is 't nogal tijdrovend en niet goed aansluitend op je vlucht om in jou tijdsbestek nog naar een mooi eilandje te varen.
Phi Phi (en wat klein grut daar rond) gedaan en in een ver verleden ook Koh Raya (of Koh Racha). Allemaal zéér mooi.
Bij de eilandjes voor Ao Nang liggen ook enkele toppertjes. Riley Beach was geweldig ... totdat ze daar een resort hebben neergepoot
Koh Samui en de andere ko's hebben in jouw periode een beter seizoen. Zover ik weet, vliegt Airasia niet rechtstreeks op Koh Samui maar op Surat Thani. Ik weet niet hoe het vanaf hier zit met de aansluitingen van de bus/ boot, maar je kan ook een 'pakketje' nemen vanaf het Hualampong station in Bkk en zo met de nachttrein/bus/boot naar één van die eilanden gaan. Zelfde manier terug. Maar ... erg vermoeiend hoor op 3 à 4 dagen.
In deze regio heb ik enkel Koh Tao gedaan en ik vond het niet wao.
Zelfde probleem met Koh Chang en co. Geen vlucht van Airasia op Trat zodat je een hele dag onderweg bent met bus/boot naar het eiland van je dromen ... en weer terug.
In deze regio enkel Koh Mak gedaan. Niks te beleven, strand helemaal voor jou alleen.
Maar om héél eerlijk te zijn ... ik vind het niet de moeite om voor 3 à 4 dagen zo'n inspanningen te doen om uiteindelijk één of anderhalve dag op een eiland te zijn. Zelfs de prijs van de vlucht (+-40€) zou me niet kunnen vermurwen.