Kleding en make-up
Kleding en make-up
Hallo,
Over 3 weken ga ik voor het eerst backpacken in maleisie. Hoe doen jullie (vrouwen) het met make-up? Wat voor kleding moet ik meenemen? Hebben jullie wat tips voor mij?
Alvast bedankt!
Groetjes
Over 3 weken ga ik voor het eerst backpacken in maleisie. Hoe doen jullie (vrouwen) het met make-up? Wat voor kleding moet ik meenemen? Hebben jullie wat tips voor mij?
Alvast bedankt!
Groetjes
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Kleding en make-up
Make-up blijft thuis. Zoveel mogelijk in iedergeval. Omdat ik gruwelijk blauwe kringen onder mijn ogen heb gaat er wel een camouflagestift mee en een mascara en dat is het wel. Omdat ik soms last heb van droge lippen gaat er een licht getinte lippenbalsem mee.
Reizen/backpacken en volledig in de plamuur zitten gaat voor mij niet samen. Daarnaast loopt het zweet in stralen van je gezicht dus het is toch een beetje verloren moeite.
Reizen/backpacken en volledig in de plamuur zitten gaat voor mij niet samen. Daarnaast loopt het zweet in stralen van je gezicht dus het is toch een beetje verloren moeite.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja hangt er ook een beetje af van wat je thuis gewend bent. Soms ben ik al backpackend wel jaloers op die meiden met leuke kleertjes, gefohn haar en lekker opgemaakt.. Maar ja als ik ze dan met hun tassen zie sjouwen.. nee mij teveel moeite.
Make-up neemt opzich niet zo heel veel ruimte in dus het is ook een beetje waar je je zelf prettig bij voelt. Ik neem altijd wel wat basis dingen mee, zoals een mascara, 1(of 2) oogschaduw met spiegeltje erin, 1 oogpotlood en 1 lipgloss en foundation.
Kleren, zorg dat alles een beetje met elkaar matcht en dat je gewoon 1 dingetje hebt waar je je leuk in voelt. De rest praktisch. 2 keer een lange broek (bij voorkeur afrits) en 2 korte dingen (rokje, of jurkje), iets warms met lange mouwen (bij voorkeur wat je open kan dragen zoals een fleece vest), iets cools met lange mouwen (linnen shirt ofzo, meer tegen muggen) en verder wat shirtjes (denk aan shouders bedekt) plus je bikini.
Make-up neemt opzich niet zo heel veel ruimte in dus het is ook een beetje waar je je zelf prettig bij voelt. Ik neem altijd wel wat basis dingen mee, zoals een mascara, 1(of 2) oogschaduw met spiegeltje erin, 1 oogpotlood en 1 lipgloss en foundation.
Kleren, zorg dat alles een beetje met elkaar matcht en dat je gewoon 1 dingetje hebt waar je je leuk in voelt. De rest praktisch. 2 keer een lange broek (bij voorkeur afrits) en 2 korte dingen (rokje, of jurkje), iets warms met lange mouwen (bij voorkeur wat je open kan dragen zoals een fleece vest), iets cools met lange mouwen (linnen shirt ofzo, meer tegen muggen) en verder wat shirtjes (denk aan shouders bedekt) plus je bikini.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Waarom heb ik toch het gevoel dat hier iemand zit te stoken met een nepaccount
.

Hoe bedoel je met een nepaccount?
Voor de rest bedankt voor de handige tips!
Voor de rest bedankt voor de handige tips!
- bolletjeom
- Reisexpert
El Nino doelt op een soortgelijke vraag die onlangs gesteld werd door iemand die een nepaccount had aangemaakt. Echte insiders info, zegmaar 

Ach, andere namen, mensen bannen, nepaccounts, er gebeuren wel meer rare dingenEl Niño schreef:Waarom heb ik toch het gevoel dat hier iemand zit te stoken met een nepaccount![]()
.

Maar om de vraag te beantwoorden: make up laat ik lekker thuis, al kan ik niet echt zonder lipbalsem in de zon en zou ik ook consequenter moeten zijn met het smeren van zonnenbrand (m'n neus is momenteel aan het vervellen!).
Qua kleren: dingen die je kan combineren, werk met laagjes. Zorg dat de kleuren allemaal een beetje bij elkaar passen, dat scheelt een hoopt. Zorg voor luchtige dingen, maar verzeker jezelf ervan dat je je ook kan bedekken. Maleisie is een islamitisch land en al te korte rokjes/broeken en topjes met blote schouders worden niet overal gewaardeerd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nu vind ik het leuk om tijdens reizen mij door dichte begroeiingen en ongerepte natuur te banen, edoch, dit geldt niet op het gebied van fysieke verkenning van vrouwelijke medereizigers. Aldus luidt mijn advies om tenminste een scheersetje mee te nemen 

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb wel eens mijn wimpers laten verven voor een niet al te lange reis.. hoef ik iig niet met mascara te klooien!
lippenbalsem gaat altijd mee.. heb anderhalve week geleden mijn lippen weer flink verbrand en dat is geen pretje...moet dus gewoon blijven smeren
lippenbalsem gaat altijd mee.. heb anderhalve week geleden mijn lippen weer flink verbrand en dat is geen pretje...moet dus gewoon blijven smeren

- bolletjeom
- Reisexpert
mocht je oogschaduw mee willen nemen. De Etos verkoopt van het eigenmerk (geloof ik) vloeibare oogschaduw in een kokertje. Poeder overleeft het niet in een toilettas.
Bedankt voor jullie reacties.
Onlangs had ik al wat korte broekjes en topjes gekocht. Ik had op internet wat foto's opgezocht van mensen die aan het reizen zijn in maleisië en zij hadden ook gewoon korte broekje/rokje met topje aan. Ik neem aan dat het daar niet zoo streng is? Of heb ik dat verkeerd?
Mascara,lippenbalsem en foundation is het enige wat ik echt niet kan missen. Dus dat valt dus reuze mee
Onlangs had ik al wat korte broekjes en topjes gekocht. Ik had op internet wat foto's opgezocht van mensen die aan het reizen zijn in maleisië en zij hadden ook gewoon korte broekje/rokje met topje aan. Ik neem aan dat het daar niet zoo streng is? Of heb ik dat verkeerd?
Mascara,lippenbalsem en foundation is het enige wat ik echt niet kan missen. Dus dat valt dus reuze mee

- bolletjeom
- Reisexpert
pffff, sorry hoor maar baseer je kleding keuze aub niet op foto's van andere onwetende
Lees eerst iets over het land en zijn gewoontes voordat je er heen gaat. kleine moeite groot plezier
Maleisie is een behoudend en islamitisch land. Daar ga je dus niet in topjes en korte broeken of rokjes lopen. Tuurlijk kan het wel maar het toont niet echt respect voor de cultuur en de gebruiken van het land waar je op bezoek bent.
Als je er "beschaafd"bij wilt lopen draag je wijd zittende luchtige lange broeken. Dat is sowieso veel lekkerder dan die brandende zon op je blote huid! En shirts met mouwtjes. En dan niet van die superstrakke t-shirts die ieder vetbobbel dus ook je borsten tot in detail laten zien. Gewoon ietsje losser of wat nog lekkerder is: een bloesje. Hoe luchtiger en bedekter je bent hoe koeler je het zelf ook hebt.
Vergelijk de disco in Kuala Lumpur ook zeker niet met dorpjes. In de hoofdstad zijn er natuurlijk mensen die zich veel vrijer kleden maar daarbuiten kan het zijn dat moeders hun kinderen het huis in trekken omdat jij bijna naakt voorbij komt lopen.
Wanneer je moskees wilt bezoeken is het handig om altijd een sjaal of iets in je tas te hebben zitten. Op stranden en eilanden kan je natuurlijk wel een stuk bloter rond lopen maar zodra je het stran verlaat trek je iets aan. In je bikine de supermarkt in lopen is ook in Nederland ongepast

Maleisie is een behoudend en islamitisch land. Daar ga je dus niet in topjes en korte broeken of rokjes lopen. Tuurlijk kan het wel maar het toont niet echt respect voor de cultuur en de gebruiken van het land waar je op bezoek bent.
Als je er "beschaafd"bij wilt lopen draag je wijd zittende luchtige lange broeken. Dat is sowieso veel lekkerder dan die brandende zon op je blote huid! En shirts met mouwtjes. En dan niet van die superstrakke t-shirts die ieder vetbobbel dus ook je borsten tot in detail laten zien. Gewoon ietsje losser of wat nog lekkerder is: een bloesje. Hoe luchtiger en bedekter je bent hoe koeler je het zelf ook hebt.
Vergelijk de disco in Kuala Lumpur ook zeker niet met dorpjes. In de hoofdstad zijn er natuurlijk mensen die zich veel vrijer kleden maar daarbuiten kan het zijn dat moeders hun kinderen het huis in trekken omdat jij bijna naakt voorbij komt lopen.
Wanneer je moskees wilt bezoeken is het handig om altijd een sjaal of iets in je tas te hebben zitten. Op stranden en eilanden kan je natuurlijk wel een stuk bloter rond lopen maar zodra je het stran verlaat trek je iets aan. In je bikine de supermarkt in lopen is ook in Nederland ongepast
Net als wat Rudi zegt, kijk naar de mensen die in het land wonen en niet naar de toeristen/bakcpackers die er rond lopen. Misschien een beetje moeilijk vanuit Nederland, maar ter plekke kan je ook makkelijk wat kopen als je te beschaafde of te blote kleren mee hebt. Ik maak me eigenlijk nooit op op reis, veel te veel gedoe. Scheren doe ik wel.
P.S. ik ben wel nieuwsgierig naar die nepaccount, dexter misschien=
P.S. ik ben wel nieuwsgierig naar die nepaccount, dexter misschien=
Hotpants thuis laten. Net als je shirtjes met iets te veel inkijk. En je naveltruitjes zou ik ook thuis laten.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Dit geld trouwens niet alleen voor Maleisie hoor Thailand vind het ook maar niets. Ik heb altijd een driekwart broek aan en een shirt. Als je dan toch wat luchtigs aan wil doen zou ik dat aandoen daar kijken ze ook niet echt van op en dat accepteren ze nog wel.
Ik weet wel dat het aan de kust iets minder is maar in delen van Maleisie kun je het echt niet maken om zeer korte broeken te dragen en hempjes.
gr van Moira
Dit geld trouwens niet alleen voor Maleisie hoor Thailand vind het ook maar niets. Ik heb altijd een driekwart broek aan en een shirt. Als je dan toch wat luchtigs aan wil doen zou ik dat aandoen daar kijken ze ook niet echt van op en dat accepteren ze nog wel.
Ik weet wel dat het aan de kust iets minder is maar in delen van Maleisie kun je het echt niet maken om zeer korte broeken te dragen en hempjes.
gr van Moira