Waar oud en nieuw vieren in NZ?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Waar oud en nieuw vieren in NZ?

Bericht door panky »

Dag allen,

Met oud en nieuw ben ik in Nieuw Zeeland. Nu ben ik tickets aan het zoeken, maar bedacht mijzelf dat er een belangrijker vraag te beantwoorden is, namelijk: waar is het het leukst om Oud en Nieuw te vieren? Op basis hiervan bepaal ik in welke stad ik vlieg en van welke stad ik terug naar NL vlieg. Wellicht dat ik op 2 januari terugvlieg. Opties zijn daarom Auckland of Christchurch, tenzij iemand mij kan overtuigen dat Wellington (of elders) echt de 'place to be' is. Dan neem ik wel een extra vlucht.

In 2005-2006 heb ik oud en nieuw gevierd in Sydney. En ik zoek weer een beetje hetzelfde. Veel backpackers, grote feesten en mogelijk ook mooi vuurwerk.
ketting
Reisexpert

Re: Waar oud en nieuw vieren in NZ?

Bericht door ketting »

Sydney is natuurlijk wel wat anders dan iedere andere stad in NZ, NYE wordt er niet groots gevierd. Ik zou er geen extra vlucht voor boeken maar als je kunt kiezen tussen Auckland en Christchurch dan zou ik voor Auckland gaan (viaduct harbour).
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik woon in Auckland en stel je niets voor van het vuurwerk en feestje in Nieuw Zeeland. Het word hier absoluut niet heel groots gevierd. Auckland heb je wel de meeste kans om wat gezelligheid mee te maken. Door de droogte die hier rond die tijd heerst is het absoluut verboden om zelf vuurwerk af te steken. Het enige vuurwerk wat je hier te zien krijgt in Auckland is het vuurwerk vanaf de Skytower wat ongeveer 5 minuten duurt. Bij viaduct harbour zijn de meeste tentjes waar veel mensen zijn die flink aan het drinken zijn. Je zou kunnen kijken of je ergens een groep bij elkaar kunt vinden die ook in Nieuw Zeeland zijn of via een backpackers hostel.

Je krijgt nooit iets beter dan als in Sydney dat is echt de place to be voor vuurwerk spektakel en feest.

gr van Moira
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Ketting, Moira,

Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Ik heb er zeer veel aan. In die zin dat ik mijn plannen ga wijzigen. Ik wil nu een kleine 3 maanden gaan. NZ, Fiji en Australie. In Sydney wil ik dan weer oud en nieuw vieren. Wilde eerst naar Frans Polynesie i.p.v. Australie, maar dat wordt een extra ticket van €1500. Dus valt die af.
Plaats reactie