Great Ocean Road Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Eva123

Auto huren voor Great Ocean Road verzekering

Bericht door Eva123 »

Wij willen een auto gaan huren om de great ocean road te gaan rijden, maar elk verhuurbedrijf heeft een andere verzekeringsvoorwaarden en prijsklasses.

Heeft iemand ervaringen met het bedrijf Vroom,vroom,vroom
of van de verzekeringen Drive Easy Premium excess Motorhome of the almighty?

ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt
Kims
Reisexpert

Re: Auto huren voor Great Ocean Road verzekering

Bericht door Kims »

Hi,

Vroom vroom vroom is geen verhuurbedrijf maar een vergelijkingswebsite via welke je auto's kunt huren bij grote bedrijven zoals Avis, Budget etc. Dit zijn relatief zeer dure autoverhuurbedrijven.

Je zou ook eens bij Wicked, Britz, Maui, Kea of een lokaal verhuurbedrijf kunnen kijken.

Vaak ligt het bij de verzekeringen er aan hoeveel eigen risico je wil hebben en of je alles verzekerd wil hebben of niet. Ik zou de polissen lezen als je hebt besloten via welk bedrijf je wilt gaan huren.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Aanvullend: Zorg dat je een afweging maakt wat je wilt verzekeren. Dat wat je financieel zou kunnen dragen, dat hoef je niet perse te verzekeren, al het andere natuurlijk wel. Banden en de voorruit zijn bijna nooit meeverzekerd.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zal je vertellen dat wij nog nooit een verzekering hebben genomen bij onze auto. Inmiddels hebben wij de afgelopen jaren zo'n 20 auto's gehuurd in Nieuw Zeeland en in Australie.
Als je niet verzekerd dan ben je verantwoordelijk voor 2500 dollar als je een ongeluk krijgt.
Wij hebben nog nooit wat gehad gelukkig maar, wij hebben dit risico dus altijd gewoon genomen. Rede voor ons was ook dat het je huurprijs verdubbeld dus als je bv 30 euro betaald voor de huur moet je opeens zo'n 60 euro per dag gaan betalen. Dit tikt lekker aan als je voor 1 week huurt. De auto bedrijven verdienen ook flink aan deze verzekering.

Het is dus aan jou in hoevere je wilt verzekeren. Wij hebben zelf de Great Ocean Road gedaan in februari is echt zo de moeite waard om te doen je kunt er veel Koala's in het wild ook zien is echt supergaaf.

De prijzen die je bij vroomvroom krijgt zijn exclusief verzekering btw.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Moira schreef:Als je niet verzekerd dan ben je verantwoordelijk voor 2500 dollar als je een ongeluk krijgt.
Hoe kom je aan dat bedrag, Moira? Is dat het maximale bedrag waar je verantwoordelijk voor bent als je huurt?

Zorg wel dat je verzekerd bent voor schade aan de andere partij!!!
Ik heb verleden jaar een ongeluk gehad met mijn eigen auto hier in Australie en was niet verzekerd... Ik moest daarom $10.000 betalen omdat ik het ongeluk had veroorzaakt en de andere auto total loss was...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

oh ja sorry ik vergat er bij te vermelden dat het bij Hertz dat bedrag in NZ is. Je kunt dus het bedrag van 2500 NZ dollar bijverzekeren. Wij doen dit niet en nemen dat risico dus.
Maar goed wij huren nu niet meer in NZ want we hebben inmiddels een eigen auto.

Het is trouwens in NZ zo dat je niet verplicht bent als je een eigen auto hebt om een auto verzekering te hebben dus als iemand jou aanrijd en diegene heeft geen inkomen om terug te betalen dat het dan voor je eigen rekening komt, of dus voor de verzekering die jij hebt.
petergrunn

Great Ocean Road Australie

Bericht door petergrunn »

In November ga ik met een auto en tentje over de GOR. Wie heeft er leuke campingtips tussen Melbourne en Adelaide???
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Great Ocean Road Australie

Bericht door Globeskater »

probeer de natuurkampeerplaatsen te pakken, weinig luxe maar wel heerlijk kamperen.. wij waren met de camper en konden op de meeste van die plaatsen niet komen.. en hadden dus de luxere duurdere campings...
Plaats reactie