Aeroflot en overstap

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ananass
Reiziger

Aeroflot en overstap

Bericht door Ananass »

Hoi,

Er zijn momenteel heerlijk goedkope tickets van Amsterdam naar Bangkok met Aeroflot. Nu kan ik hier op het forum weinig ervaring vinden. Op het internet zijn ze wisselend; van mensen die het pure ellende vonden tot mensen die er door die reacties niets van verwacht hadden en het daardoor helemaal top vonden. Collega's hadden er ook goede ervaring mee!
Nu twijfel ik door het prijsverschil van ruim 100 euro steeds minder ;) Maar vroeg me af of jullie nog ideeën hadden?

En dan mijn 2e vraagje, als ze een vlucht aanbieden, met 'slechts' en overstaptijd van 1u en 25min, dan zijn ze toch verplicht om een vergoeding te regelen wanneer ik deze mis? Eerst staat er dat je een nieuwe vlucht en indien nodig hotel+eten krijgt. Terwijl er later op hun site staat: If tickets for connecting flights are issued on different forms, the passenger is not considered a transfer passenger. If a flight is delayed or cancelled, the airline is not liable for the late arrival of the passenger for the flight indicated in his/her ticket.
Bedoelen ze daarmee 2 losse boekingen?
Volgens hun website moet je (wanneer je zelf boekt) afhankelijk van het gebouw tussen de 50min en 1u en 10min aanhouden als overstap tijd.

Bedankt voor jullie input!
Kir87
Reiziger

Re: Aeroflot en overstap

Bericht door Kir87 »

Hi,
Afgelopen februari zijn wij met Aeroflot van Hong Kong naar Madrid gevlogen.. Prima reis, maar ik moet meteen zeggen dat Aeroflot niet het meest enthousiaste personeel heeft. Maargoed, dat is niet het belangrijkste natuurlijk. Als het echt zoveel scheelt zou ik geen reden weten om niet met ze te gaan vliegen! Het eten was wat mij betreft prima. Ik heb nooit erg hoge verwachtingen van het eten aan boord. Van Hong Kong naar Moskou was het vliegtuig nog lang niet vol en kon iedereen die graag een plekje aan het raam wilde een eigen plekje opzoeken. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over.

De volgende vlucht, van Moskou naar Madrid, was met een kleiner vliegtuig die wel bijna helemaal volzat. Wij hadden de pech dat we beide een stoel aan het gangpad hadden. Niet meteen naast elkaar dus. En aangezien wij graag een film/serie op ons tablet kijken tijdens de reis was dit niet ideaal. We hebben toen een stewardess gevraagd en mochten meteen verhuizen naar de laatste twee stoelen die naast elkaar waren en nog vrij waren. Prima service dus!

In Moskou hadden wij ook een korte overstappen.. Ook nog geen twee uur geloof ik, maar dit ging echt super makkelijk. Vliegtuig uit, paspoort en ticket laten zien bij een balie en zo doorlopen naar de gate voor het volgende vliegtuig. Wat de regels zijn als je te weinig tijd hebt weet ik helaas niet. Wij hadden trouwens wel beide vluchten met Aeroflot.

Kort maar krachtig: Boeken dat ticket als het zoveel geld scheelt! En veel plezier alvast! :)
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Heb meerdere keren 6+ uur op het vliegveld van Moskou moeten wachten voor een vlucht van Aeroflot. Altijd zwaar, aangezien het een vrij saai vliegveld is, al kan je zeker genieten van de Russen die daar rondlopen en de nodige Chinezen. Met een beetje fantasie schieten dan de uurtjes wel voorbij :)

Hele goede ervaringen met Aeroflot. Ik zou het personeel niet onvriendelijk noemen, maar ze zijn gewoon totaal niet spontaan/naar buiten gekeerd. Dat hoort bij de bevolking, maar vriendelijk zijn ze in ieder geval wel.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ananass
Reiziger

Bericht door Ananass »

Haha, chagrijnige Russen zullen vast goed leedvermaak zijn. Maar goed om te horen! Ik ga gewoon boeken :)
Ik vlieg het eerste stuk, amsterdam-moskou ook met een KLM toestel. En moskou-bangkok met een boeing 777.
Zal allemaal wel goed komen :) Dankje!
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Onlangs ook van Brussel naar Saigon gevlogen met aeroflot. Alles verliep goed, geen problemen, eten/stoel/entertainment systeem zoals bij andere economy maatschappijen. Enkel het eten is wat sober en typisch RUssich, maar daar voor vlieg ik natuurlijk niet. ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mag ik vragen om die mensen die recentelijk nog wat gevlogen hebben met Aeroflot (of een andere maatschappij) hier een review achter te laten? Dat helpt hopelijk andere reizigers weer in hun keuze.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vl ... 10202.html
Ananass
Reiziger

Bericht door Ananass »

Dankje! Ik zal ook even mijn vliegervaringen delen. Doe ik toch nog wat terug!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je wel!
Plaats reactie