Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
aankomende zomer vertrek ik naar Bali en Lombok en daar heb ik een vraag over. Ik lees heel veel positieve verhalen over het beklimmen van de Rinjani op Lombok. Ik lees ook dat het gruwelijk zwaar is en dat zal zeker ook voor mij gelden. Toch zou ik het graag doen, maar ik wil weten wie hier ervaring mee heeft en dit aanraad of juist afraad. Mijn conditie is gemiddeld.
Mijn vraag is idd precies hetzelfde. Wanneer ga jij?
Ik heb eens goed rondgekeken op internet en ik zie dat er verschillende mogelijkheden zijn. Voor de minder gevorderde klimmer is het verstandiger om te starten in Sembalun en te eindigen in Senaru. De meeste tours zijn precies omgekeerd. De trotter (laatste editite van april 2014) geeft aan dat de Rinjani Trek Club goed bekent staat en deze route ook zo aanbiedt.
Ik ben in ieder geval zeker van plan om de klim te gaan maken. Ik vlieg op 24 augustus naar Denpasar en zal op 12 sept terugvliegen.
Mocht je nog een een klim maatje zoeken... PM me maar hoor!
Helaas land ik 24 augustus weer op Nederlandse bodem. Had leuk geweest om vast een maatje te hebben om deze klim te gaan maken Ik kan je dus alleen laten weten hoe het was, haha. Ik ben toch ook zeker wel van plan om het te gaan doen. Zwaar of niet. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga zeker even de route bekijken die je beschrijft
4uur geleden de klim beëindigd. Zwaar maar goed te doen. Indien mogelijk neem 4 ipv 3 dagen want op 3 dagen heb je wandeldagen van 10 a 12 uur. Zeer tevreden van green rinjani tours. Boek ter plaatse in senaru. Veel goedkoper dan op internet. Best te beginnen vanuit sembalung. Minder zwaar dan te vertrekken vanuit senaru. De tours regelen je transport naar sembalung. Wij zijn zeer tevreden vzn onze gids adi. Als je hem telefonisch wil contacteren zonder tussenpersoon, stuur pm voor het nummer. Groetjes ellen en bjorn. Aja...neem warme kleren mee.
Ik heb de Rinjani afgelopen zomer beklommen, dit was een driedaagse tocht. Mijn conditie is ook gemiddeld: het is zwaar, maar je komt daarmee wel boven. En als je boven bent, dan is het je allemaal waard geweest. Belangrijkste tips:
- Neem warme kleding mee;
- Een jas of iets dergelijks die de wind enigzins weghoudt;
- Ik had geen handschoenen of muts bij me, maar zeker aan te raden, vooral handschoenen;
- Stevige schoenen; heb genoeg mensen gezien die moesten afhaken omdat hun schoenen kapot waren.
En de belangrijkste tip: geniet van het uitzicht, dit maakt het allemaal waard!
Ik weet niet of ik hiermee de regels van atg doorbreek....maar anders verwijder je deze post maar. Het rechtstreeks telefoon nummer van onze gids adi voor de rinjani trekking. +6281917070037
Nou, zeker verschrikkelijk!! Ik stap a.s. woensdag in het vliegtuig
Ik heb mn muts en handschoenen ook vast klaargelegd en zal een zoeken of ik ergens nog degelijke wandelschoenen heb, haha. Ik denk dat de trekking enorm zwaar gaat worden, maar ook erg mooi. Ik zal laten weten hoe het was!