Cursus Spaans... waarom zo duur?! Tips please!
Cursus Spaans... waarom zo duur?! Tips please!
Hallo! Ik hoop dat jullie mij ergens mee kunnen helpen..
Ik heb me een beetje aan het oriënteren op het volgen van een taalcursus in Spanje. Ik houd namelijk enorm van Spanje en het reisvirus steekt zich weer de kop op! Mijn voorkeur gaat uit naar het zuiden, Cadíz of Sevilla. Als ik hier op zoek, kom ik direct bij bemiddelingsorganisaties terecht. Erg handig, maar als bijna afgestudeerde, zonder baan en zonder perspectief op één, is dit bijna onbetaalbaar (voor 8 weken, 20 uur les p.w incl. housing ben je al snel zo'n 2500 euro kwijt.. pardon me?!). Daarnaast heb ik redelijk wat reiservaring en heb ik niet perse behoefte aan begeleiding, en georganiseerde culturele activiteiten etc.. al lijkt een gastgezin mij wel erg leuk!
Heeft iemand er ervaring mee, of kan mij tips geven over, het 'boeken' van zo'n cursus bij de taalschool direct? Waar vind ik bijvoorbeeld zoiets?
Daarnaast zou ik ook graag 'iets' er naast doen (het liefst wat ook de kosten een beetje dekt). Dus tips over werk vinden in Spanje, zoals au pair of in de horeca, zijn ook welkom.
Dank alvast!
Ik heb me een beetje aan het oriënteren op het volgen van een taalcursus in Spanje. Ik houd namelijk enorm van Spanje en het reisvirus steekt zich weer de kop op! Mijn voorkeur gaat uit naar het zuiden, Cadíz of Sevilla. Als ik hier op zoek, kom ik direct bij bemiddelingsorganisaties terecht. Erg handig, maar als bijna afgestudeerde, zonder baan en zonder perspectief op één, is dit bijna onbetaalbaar (voor 8 weken, 20 uur les p.w incl. housing ben je al snel zo'n 2500 euro kwijt.. pardon me?!). Daarnaast heb ik redelijk wat reiservaring en heb ik niet perse behoefte aan begeleiding, en georganiseerde culturele activiteiten etc.. al lijkt een gastgezin mij wel erg leuk!
Heeft iemand er ervaring mee, of kan mij tips geven over, het 'boeken' van zo'n cursus bij de taalschool direct? Waar vind ik bijvoorbeeld zoiets?
Daarnaast zou ik ook graag 'iets' er naast doen (het liefst wat ook de kosten een beetje dekt). Dus tips over werk vinden in Spanje, zoals au pair of in de horeca, zijn ook welkom.
Dank alvast!
Re: Cursus Spaans... waarom zo duur?! Tips please!
Voor dat bedrag kun je bijna beter naar Zuid of Midden Amerika reizen. Voor 600 euro kun je een ticket vinden naar bijvoorbeeld Nicaragua en daar een cursus volgen in een van de steden. Ook Guatemala en andere landen staan om hun taalcursussen bekend. Je leert dan wel Zuid Amerikaans Spaans
Heb je vraag ook op Facebook gezet: https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 8379734166 In de hoop dat daar ook wat antwoorden binnenkomen.
Heb je vraag ook op Facebook gezet: https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 8379734166 In de hoop dat daar ook wat antwoorden binnenkomen.
Jetairfly (BRU), week van tevoren boeken en voor 150-200 euro naar Mexico (CAN) vliegen. Erna naar guatamala en voor 150 dollar per week les+eten+inwoning.
Erbij gelijk even Guatamala \ Mexico zien
Erbij gelijk even Guatamala \ Mexico zien
Bedankt! Als je het zo bekijkt, is dat inderdaad een voordeliger plan... Ik ga zeker naar zuid/midden amerika kijken als optie. Maar eigenlijk wil ik wel heel erg graag naar zuid spanje. Dus tips zijn nog steeds welkom .
Ik houd de facebook ook in de gaten! Dankje Erik.
Ik houd de facebook ook in de gaten! Dankje Erik.
- zomersproetjes
- Reiziger
Misschien is deze reactie wat laat, maar mocht je nog steeds op zoek zijn wat tips:
Goedkope cursussen Spaans kun je volgen bij de EOI's (Escuela Oficial de Idiomas), dat zijn publieke (dwz door de overheid gesubsidieerde) scholen die betaalbare cursussen bieden. Afhankelijk van de regio waar je zit betaal je tussen de 100-250 euro voor een cursus van 120 lesuren, waarbij je meestal van ma-do dagelijks 2 uur les volgt gedurende een semester. Het diploma wat je bij de EOI kunt behalen is (binnen Spanje) officieel erkend en kan je bv gebruiken mocht je er willen blijven en gaan solliciteren.
Au pair werk is voor zover ik weet vrij gemakkelijk te vinden, oa via websites zoals Aupair World of via-via op verschillende facebook sites (zoek op au pair Spain, au pair Madrid of au pair+de stad waar je heen wilt). De zomervakantie is hier erg lang (half juni-half september), dus zijn er veel families die in die periode een nanny zoeken om op de kinderen te passen. Het is zelfs niet ongebruikelijk dat de au pair meegaat 'op vakantie' naar de kust! Meestal betaalt de familie je taalcursus en krijg je daarnaast wat zakgeld.
Ook zou je op een zomerkamp kunnen werken als camp counselor of als (bijles)leraar Engels. Als je een bachelor diploma hebt én goed Engels spreekt (+liefst wat ervaring met kinderen/lesgeven) en er een heel schooljaar tussenuit wilt dan kun je wellicht als taalassistent gaan werken (auxiliares de conversación extranjeros en españa). Dat is een programma van het Spaanse ministerie van onderwijs waarbij pas afgestudeerden (voornamelijk Amerikanen/Britten/Canadezen, maar er zijn ook een aantal plaatsen voor non native speakers waaronder Nederlanders en Belgen) helpen bij het vreemde talen onderwijs. Je helpt dan 12 tot 16 uur per week op een tweetalige basisschool of middelbare school en krijgt daarvoor een studiebeurs die je leefkosten dekt. Bij de sollicitatieprocedure kun je een voorkeursregio opgeven, bv Andalusië of Madrid. Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e jaar als auxiliar dus mocht je vragen hebben laat t me weten
Goedkope cursussen Spaans kun je volgen bij de EOI's (Escuela Oficial de Idiomas), dat zijn publieke (dwz door de overheid gesubsidieerde) scholen die betaalbare cursussen bieden. Afhankelijk van de regio waar je zit betaal je tussen de 100-250 euro voor een cursus van 120 lesuren, waarbij je meestal van ma-do dagelijks 2 uur les volgt gedurende een semester. Het diploma wat je bij de EOI kunt behalen is (binnen Spanje) officieel erkend en kan je bv gebruiken mocht je er willen blijven en gaan solliciteren.
Au pair werk is voor zover ik weet vrij gemakkelijk te vinden, oa via websites zoals Aupair World of via-via op verschillende facebook sites (zoek op au pair Spain, au pair Madrid of au pair+de stad waar je heen wilt). De zomervakantie is hier erg lang (half juni-half september), dus zijn er veel families die in die periode een nanny zoeken om op de kinderen te passen. Het is zelfs niet ongebruikelijk dat de au pair meegaat 'op vakantie' naar de kust! Meestal betaalt de familie je taalcursus en krijg je daarnaast wat zakgeld.
Ook zou je op een zomerkamp kunnen werken als camp counselor of als (bijles)leraar Engels. Als je een bachelor diploma hebt én goed Engels spreekt (+liefst wat ervaring met kinderen/lesgeven) en er een heel schooljaar tussenuit wilt dan kun je wellicht als taalassistent gaan werken (auxiliares de conversación extranjeros en españa). Dat is een programma van het Spaanse ministerie van onderwijs waarbij pas afgestudeerden (voornamelijk Amerikanen/Britten/Canadezen, maar er zijn ook een aantal plaatsen voor non native speakers waaronder Nederlanders en Belgen) helpen bij het vreemde talen onderwijs. Je helpt dan 12 tot 16 uur per week op een tweetalige basisschool of middelbare school en krijgt daarvoor een studiebeurs die je leefkosten dekt. Bij de sollicitatieprocedure kun je een voorkeursregio opgeven, bv Andalusië of Madrid. Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e jaar als auxiliar dus mocht je vragen hebben laat t me weten
Heel erg bedankt voor de info! Ik ga deze opties eens goed bekijken.
Hallo! Ik heb in september een maand Spaanse lessen gevolgd in Madrid. De school heette "La Aventura Española" en ik vond het echt een heel toffe school. De lessen waren in kleine groepen met andere studenten. De school ligt in het centrum van Madrid in een mooie, rustige buurt. De prijs viel goed mee. Anders moet je maar eens de site bekijken als je geïnteresseerd bent: [verwijderd]
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Als je dan toch beslist om naar Zuid-Amerika te gaan om Spaanse les te volgen, neem dan zeker eens een kijkje op de website van Proyecto Peru! Een Nederlands-Peruaanse organisatie. Het vliegticket kost mss meer dan een vliegticket naar Spanje, maar ter plaatse is alles veel goedkoper en uiteindelijk zal dit toch op hetzelfde neerkomen! Alleen denk ik dat een ervaring in Zuid-Amerika toch wel specialer is dan in Spanje (lijkt mij toch!). Veel succes!
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Ga vrijwilligerswerk doen tegen kost en inwoning bij Workaway.com Veel mensen zoeken hier iemand die hun kinderen of hunzelf Engels willen leren, in ruil voor Spaans. Lijkt me zelf net zo gaaf, om in ieder geval de basis van het Spaans via locals te leren..
Ik ga hierin mee. Workaway is hiervoor erg geschikt. En het is de ultieme ervaring om bij locals te kunnen wonen.
In de meeste landen zoals Peru, Guatamala, Colombia, etc, etc kan je Spaans leren bij de school terwijl je bij een familie verblijft. Beter oefenen en leren kan bijna niet. In de goedkopere landen betaal je tussen $150-$200 per week. Niet slecht voor een cursus en kost en inwoning.
Mijn volgende spaanse cursus gaat op die manier
Mijn volgende spaanse cursus gaat op die manier
-
Ik heb vorige maand een week les genomen in Madrid, de allergoedkoopste talenschool die ik kon vinden vroeg 130 euro voor 15 uur per week, dus met overnachtingen erbij (ik zat ergens voor Airbnb voor ongeveer 25/30 euro per nacht) kom je wel op dat bedrag wat jij noemt. Spreek je helemaal nog geen Spaans? Dan zou ik wel naar een goede, praktische talenschool gaan. Ik heb zelf ook nog een week priveklassen genomen (er zijn heel spaanse website waar je prive docenten kunt vinden zoals bv tus clases particulares) maar dit lijkt mij niet ideaal voor beginners. Misschien kan je wel bv. 4 weken naar school gaan en daarna om de dag een prive les? Voor prive les via zo'n website ben je door de crisis namelijk vaak nog minder geld kwijt dan op een talenschool voor een groepsles.
Ik heb ook gehoord dat je les kunt volgen bij http://ihworld.com/school/profile/ih_madrid_sagasta
van Spanjaarden die bezig zijn met teacher training. Dit schijnt heel goedkoop te zijn maar ik weet er het fijne niet van.
Ik heb ook gehoord dat je les kunt volgen bij http://ihworld.com/school/profile/ih_madrid_sagasta
van Spanjaarden die bezig zijn met teacher training. Dit schijnt heel goedkoop te zijn maar ik weet er het fijne niet van.