Thailand avondklok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Joost1983

Thailand avondklok

Bericht door Joost1983 »

Hallo,

Ik vlieg 4 juni naar BKK en vraag mij af of het verstandig is mijn reis (5 weken Thailand) te wijzigen in bijvoorbeeld Laos, Cambodja of Vietnam. Ik las namelijk op internet dat de avondklok ook in toeristische gebieden geldt.

Heeft iemand hier meer informatie over of zit momenteel in Thailand, ik hoor graag iets! :)

Gr Joost
Torra
Reisexpert

Re: Thailand avondklok

Bericht door Torra »

Ik heb verschillende berichten uit Thailand ontvangen. Het is wel zo dat de avondklok in het hele land geldt.
Uitzonderingen voor bepaalde werknemers van ziekenhuizen en zo. Ook kun je wel met speciale taxi's naar de luchthavens.
Maar het uitgaansleven is wel aan banden gelegd. Voor hoe lang is onduidelijk.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Klopt als een bus.
Ik zit momenteel in Pai en ook hier geldt een avondklok.
Aangezien het allemaal nog vrij vers is, is het even afwachten hoe streng het leger precies gaat zijn, maar ik heb al wel gehoord dat ze dagelijks controleren en ook mensen naar huis sturen die na de avondklok nog op straat zijn.
Maar wil je je reis helemaal van tevoren plannen dan?
Je kunt toch gewoon naar Thailand komen en zien hoe het voor jou voelt?
Als het je niet bevalt, kun je altijd nog besluiten om ergens anders naartoe te gaan.
Mogelijkheden zat vanuit elke hoek van het land...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Travelator schreef:Klopt als een bus.
Ik zit momenteel in Pai en ook hier geldt een avondklok.
Aangezien het allemaal nog vrij vers is, is het even afwachten hoe streng het leger precies gaat zijn, maar ik heb al wel gehoord dat ze dagelijks controleren en ook mensen naar huis sturen die na de avondklok nog op straat zijn.
Maar wil je je reis helemaal van tevoren plannen dan?
Je kunt toch gewoon naar Thailand komen en zien hoe het voor jou voelt?
Als het je niet bevalt, kun je altijd nog besluiten om ergens anders naartoe te gaan.
Mogelijkheden zat vanuit elke hoek van het land...
Ik heb wel een soort van planning gemaakt maar dat laat ik helemaal afhangen hoe het allemaal loopt. Maar dacht als ik nou veel negatieve verhalen hoor over die avondklok enzo (toch een btj jammer) dan reis ik ergens anders heen. Maar denk idd wat jij zegt dat ik gewoon die kant op ga en kijk hoe het voelt en even de sfeer proeven.

Maar was ook gewoon heel erg nieuwsgierig omdat ik het ook wel leuk vind om af en toe te gaan stappen *)

Maar in Pai is het na 22 uur dus ook helemaal stil op straat?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik las op een ander forum dat er ook plekken zijn waar mensen voor 22.00 u binnen moeten zijn in de bar of disco, en dan tot 5.00 u kunnen feesten. Zo omzeil je de avondklok, en kun je wel stappen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Las net dat de avondklok is ingekort van middernacht tot 4.00

Dus dat is al beter :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het was voorheen 22.00 tot 5.00 uur.

Nu: 00.00 tot 04.00 uur.

Dus alweer een stuk korter. Als je niet 's nachts hoeft te reizen is het nog wel te doen denk ik. Hopelijk is het ook snel weer opgeheven...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe kunnen ze het handhaven?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik denk dat het leger overal controleert. In het hele land zijn legerbases.
Misschien op het platteland minder controle. Maar in elke stad en redelijk groot dorp wel.
Ook beter om je er aan te houden als toerist.
rwprwp

Bericht door rwprwp »

Op de koasan road sinds vrijdag tot vandaag niks gemerkt van de avond klok. Kon om 4 uur nachts rustig van de kroeg naar hostel (500 meter) lopen. En overal stonden en liepen ook gewoon mensen buiten rondom de koa San road. Geen idee hoe het in andere delen van Bangkok is. Overdag merk je er weinig van in ieder geval!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Torra schreef:Ik denk dat het leger overal controleert. In het hele land zijn legerbases.
Misschien op het platteland minder controle. Maar in elke stad en redelijk groot dorp wel.
Ook beter om je er aan te houden als toerist.
Tuurlijk is het beter om je eraan te houden, maar 'in elke stad en redelijk groot dorp wel' is niet juist. Geen leger op straat in Phuket, en van wat ik hoor is dat overal hetzelfde, muv Bangkok. En ook daar valt het wel mee, een biertje drinken na middernacht is geen probleem.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dat is goed nieuws dus. Ik las net dat de avondklok nu ook opgeheven is in Pattaya, Phuket en op nog een toeristische plaats waarvan me de naam even ontschoten is. In Bangkok, Chiang Mai en op andere plaatsen dus nog wel.

Gelukkig woon ik in Laos, daar heb je geen avondklok meer (was er hele lange tijd wel) en gedoe met partijen al helemaal niet ;-)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik ben sinds zondag in Bangkok en heb van de hele staatsgreep nog niks gemerkt. Behalve de avondklok dan.
Ik zou zeker niet mijn reis omboeken en Thailand vermijden vanwege de situatie, dat is het niet waard.
Berichten dat soldaten de straten van Bangkok overspoelen zijn lichtelijk overdreven (ik heb er tot nu toe 0 gezien).

Op mijn site schreef ik over mijn eerste indrukken (na 30 uur) en later deze week zal ik er nog een blogpost aan wijden.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Thanks voor de berichten !

Ik vlieg vandaag en ga het ook niet omboeken 8-)

Heb er zin in ! *)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

24 juni ben ik daar. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ik er weinig van zal merken.
Plaats reactie