Budget NZ, Australië & ZO-Azië

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Travel23
Reiziger

Budget NZ, Australië & ZO-Azië

Bericht door Travel23 »

Hallo allemaal,

In september vertrek ik voor +/- 9 maanden naar NZ (2 maanden), Australië (2.5 maand) en ZO-Azië (4 maanden).
Landen in Azië:
Taiwan, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisië en Singapore.

Ik heb nu het volgende qua budget begroot:
NZ: €68 per dag
Aus: €71 per dag
Azië: €33 per dag

Dit is exclusief vliegtickets, voor de rest alles. Dus ook activiteiten (duiken, boottours, skydiven, bungeejumpen). Ik ben van plan om goedkoop te gaan reizen, dus gezellige hostels e.d..

Ik heb het vermoeden dat ik aan de hoge kant zit.

Iemand een mening over m'n budget?

Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Budget NZ, Australië & ZO-Azië

Bericht door Kims »

Hi,

Denk dat je voor Australie zeker niet aan de hoge kant zit, zeker niet als je dure activiteiten gaat doen zoals je hebt beschreven. Australie is een duur land. Een hostel kost snel $15-$25 per bed, vervoer is niet goedkoop mits je mee kunt liften met andere backpackers en eten/drinken/uitgaan zijn relatief duur vergeleken met de andere plekken die je gaat bezoeken. Als je zou kamperen en meeliften zou dat aanzienlijk schelen in je kosten maar die activiteiten kosten al snel $100$200 dollars.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik weet dat dit topic alweer een paar maanden oud is maar toch nog even (voor de topic opener als hij/ zijn nog niet vertrokken is en anders voor anderen). Ik denk dat 33 euro per dag voor Zuidoost Azië aan de hoge kant is. Accommodatie zal op veel plaatsen rond de 6 euro per nacht zijn, maar kan goedkoper als je wilt. Eten en drinken moeten per dag prima onder de 12 euro te houden zijn in Laos, Thailand, Vietnam en Maleisië etc. Dan heb je nog ruim 15 euro over. Uiteraard slimmer om ruim te begroten en als je alleen op duurdere plaatsen eet, niet zonder frisdrank en bier kunt en dure activiteiten onderneemt is het budget natuurlijk prima, of zelfs te laag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sander, ik ben het niet helemaal met je eens.

Slapen is in Maleisie op veel plekken lastig voor 6 euro per nacht (als je niet in een dorm slaapt - die zijn er niet overal) en in Singapore is het onmogelijk. Ik denk dat 30 euro een hele redelijk schatting is voor iemand die alleen reist. Reis je samen en kun je kosten delen dan kan het budget iets omlaag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Singapore rekende ik ook niet mee. Maleisie is in mijn beleving ook niet zo duur, maar wellicht moet je voor dat land meer rekenen inderdaad :-)

De 33 euro die ze rekent is ruim en moet prima mogelijk zijn in Laos, Thailand en Vietnam en wat lastiger in Maleisie dus.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie