Budget Australië + NZ (6 maanden)

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Buffalo

Budget Australië + NZ (6 maanden)

Bericht door Buffalo »

Hallo allemaal,

Alvast bedankt om mijn artikel te lezen!

In november 2014 wil ik graag voor 6 maanden naar Australie en NZ reizen.
Hierbij wil ik +/- 4 maanden Australië en 1,5-2maanden naar Nieuw Zeeland.
Indien het budget mij toelaat wil ik maar 1,5 maanden NZ doen en dan nog 2-3 weekjes naar Bali (Indonesië).

In Australië wil ik zeker een auto kopen, en liefst een busje waar ik dan een bed in zal maken om kosten te besparen. De route die ik zal doen zal als volgt luiden:
Sydney -> Melbourne -> buurt Uluru & Alice Springs -> Great Barrier Reef -> Brisbane. In Brisbane wil ik dan graag het vliegtuig nemen naar Christchurch op het zuidelijke eiland in NZ.
Het aantal kilometers zal zo al snel 10 000 bedragen in Australië alleen...

Over NZ ben ik nog niet helemaal zeker. Om voor 1,5 maanden een auto te kopen vind ik wat krap. Een huurauto voor die tijdspanne is al gauw 1200 dollar. In dit land wil ik graag de 2 eilanden doen, waarbij ik van zuid naar noord reis. Auckland zal mijn laatste halte zijn.

Zou iemand mij ongeveer kunnen zeggen wat mijn budget hiervoor moet zijn?

Enorm bedankt voor de feedback.
Erik
Site Admin

Re: Budget Australië + NZ (6 maanden)

Bericht door Erik »

Je zou voor nieuw zeeland natuurlijk ook voor bepaalde gebieden een auto kunnen huren en de rest met bussen of tours kunnen bereizen.
Plaats reactie