Roadtrip LV-LA-San Fran

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
aaleks

Roadtrip LV-LA-San Fran

Bericht door aaleks »

Hi,

Mijn vriendin en ik gaan eind april voor drie weken naar Amerika toe. De eerste week gaan we naar NYC en dan vliegen we begin mei naar Las Vegas toe.

Graag vraag ik om tips/ideeen/ervaringen over de volgende route:

3-6 mei --> Las Vegas (1 dag trip heen en weer Grand Canyon)
7-8 mei --> Laguna Beach, New port en Santa Monica.
9 mei --> LA
10 mei --> Santa Barbara
11 mei --> tussenstop tussen santa barbara en monterey (Weten jullie een leuke tussenstop?)
12 mei --> Monterey en Carmel
13 mei --> uitloop dag
14 mei /m 17 mei --> San Fransisco (Nappa, Alcatraz, Muir Woods, Fishermans Wharf)

We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie nog goede tips hebben!

Thanks,
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Roadtrip LV-LA-San Fran

Bericht door WizardOfOss »

Enkele jaren geleden heb ik de Grand Canyon als dagtrip tijdens een weekje Vegas bezocht, het kan wel maar reken wel op een hele lange dag in de auto en maar weinig tijd bij de canyon zelf. Als het even kan zou ik daar toch een overnachting in de buurt plannen.

Wat me verder opvalt is dat het allemaal rond de steden gepland lijkt te zijn, en dat de talloze National Parks in die hoek van het land op de GC na totaal ontbreken. Nu heb ik zelf verder ook alleen Death Valley bezocht (dat is wel prima als dagtrip vanuit Vegas te doen), maar er is nog zoveel meer moois daar. Lijkt me zonde om daar aan voorbij te gaan.
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Dit gaat kennelijk over Noord Amerika (het werelddeel). Verkeerd geplaatst in de rubriek Zuid / Midden Amerika (de werelddelen). Waarschijnlijk als gevolg het aanduiden van het land "Verenigde Staten van Amerika" als alleen maar "Amerika".
Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Ik ben eind 2012 6 weken in Califonia geweest. Ik neem aan dat jullie een auto gaan huren?
Ik heb alles met de Greyhound-bus, trein en via rideshare (Craigslist) gedaan.
Ikzelf heb wel een dagtrip vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon gedaan. En ik vond het prima. Was prachtig, moet je wel gezien hebben.
Wat leuk is in SF is om een fiets te huren, de Golden Gate Bridge over te fietsen naar Sausalito en dan de pont terug te pakken naar SF.
Alcatraz is natuurlijk ook iets wat je gezien moet hebben. Wel is het handig de kaartjes daarvoor een aantal dagen daarvoor aan te schaffen/reserveren via internet. Op de dag zelf is het vaak al vol.
Je kunt ook (als je in LA bent) vanuit Venice een fiets huren en naar Santa Monica fietsen (of andersom). Lopen kan ook! Leuk om over de boulevard te lopen en langs het strand.

Succes en veel plezier!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is dat een beetje te doen met rideshares? Kun je eens wat meer uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat?
Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Craigslist is een bekende website in Amerika en wordt voor allerlei doeleinden gebruikt.
Je moet maar eens een kijkje nemen.
http://www.craigslist.org/about/sites#US
Je kunt hier de plek aanklikken waar je bent of waar je naartoe wilt.
Onder het kopje "community" heb je het onderwerp "rideshare".
Hier doen allerlei mensen oproepen om met elkaar mee te rijden en het benzinegeld te delen.
Succes!
Plaats reactie