tips voor 3 maanden backpacken in Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
mark33

tips voor 3 maanden backpacken in Zuid Amerika

Bericht door mark33 »

Ik vertrek 16 maart naar Zuid Amerika voor 3 maanden. Ik vlieg heen op Peru en vlieg terug vanuit Buenos Aires. Nu is het zo dat ik heb besloten zo weinig mogelijk vast te leggen en vooral mee te gaan met de flow. Ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben voor mij:
- plekken die je me zeer zeker aanraadt
- dingen die ik niet moet vergeten
- tips voor tijdens het reizen zelf

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips!

Groetjes,

Mark
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: tips voor 3 maanden backpacken in Zuid Amerika

Bericht door Tikva »

Kan je al spaans? anders eerst in Cusco minimaal een week spaanse les volgen. Salar Uyuni tour zeker doen. Niet vergeten goed stevige schoenen zijn wel fijn op de keien straten van zuid-amerika.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Spaans is zeker belangrijk. Kijk bij reisinformatie eens bij Peru, daar kun je heel wat praktische informatie terugvinden wat je kunt doen.

Zorg ook dat je niet al te dure spullen meeneemt, zowel in kleding als in elektronische apparatuur.
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

- Neem genoeg warme kleren mee of wees bereid ze daar te kopen. Grote delen van Peru en Bolivia liggen op hoogte en aangezien je in de herst/winter reist zal het daar koud zijn.
- zorg voor een ruime voorraad dollars voor in Argentinië, pinnen is daar erg onvoordelig en dollars wisselen (op de zwarte markt) geeft je meer waar voor je geld
- De afstanden zijn erg groot of de wegen slecht, dus hou rekening met lange reiswagen en-nachten. Neem iets mee dat je helpt te slapen, muziek, een kussentje of iets sterkers :)

Ik vond Cusco en omgeving erg mooi, het Titicacameer en Sucre in Bolivia en natuurlijk de Salar de Uyuni. Voor Argentinië heb ik geen tips, daar ben ik bijna niet geweest.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Plaats reactie