Op internet en in reisgidsen heb ik reeds wat info opgezocht. Dit met betrekking van onze reis van april tot eind december 2014
Myanmar: drogere maanden november-december. Kan mij voorstellen dat het dan ook wel 'hoogseizoen' is en de prijzen nog duurder worden. April zou een droge, maar zeer warme maand zijn met temperaturen +- 40 graden.
Zijn er hier reeds mensen die in april naar Myanmar afgereisd zijn.
Sabah, Sarawak (Borneo)
Van februari tot april, is het relatief droog omdat de wind dan van de Stille Oceaan komt. Het jaarlijkse orkaanseizoen die richting de Filippijnen waait heeft geen invloed op Sabah. Mount Kinabalu in Sabah heeft de koelste temperature en is een populaire toeristische bestemming. Het klimaat in Sarawak is vergelijkbaar met dat van Sabah, met iets minder regenval. Bovendien begint het regenseizoen in Sarawak één of twee maanden later dan het regenseizoen in Sabah. Van juni tot augustus ontvangt Sarawak het minste regenval en het regent het meest tussen december en maart.
Volgens mij is het wel ok om april-mei naar Sabah/sarawak af te reizen? Iemand ervaringen er mee?
Wat Sumatra en Sulawesi betreft: droge seizoen van mei tot september
Iemand ervaring met het reizen op de eilanden in april en mei?
Ramadan valt in 2014 tussen 28 juni en 27 juli en weinig zin om daar in verzeild te geraken.
De 'begrafenis' periode op Sulawesi, Tanah Toraja valt ook +- in juli. Vinden jullie het een must om zo ceremonies mee te maken? Of vinden jullie dat Sulawesi, Tana Toraja evenveel te bieden heeft buiten die 'begrafenis periode'?
Prijzen zullen hier ook wel duurder door worden lijkt me??
Concreet zoek ik nog een bestemming uit bovenstaande om naartoe te reizen in april/mei.
Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om Sumatra/Sulawesi te doen aangezien we op die manier in Belgie een 2 maanden visum kunnen aanvragen.

Wat zijn jullie ervaringen, advies??
Onze reisperiode valt tussen april en eind december, waarbij we ook nog - we weten nog niet wanneer - waarschijnlijk in het eerste deel van onze reis (dus voor augustus-september) +- 3 maand naar Australie zullen gaan
Groetjes Ellen