Waarheen Thailand, Vietnam, Maleisie of Myanmar?
Waarheen Thailand, Vietnam, Maleisie of Myanmar?
Hallo allemaal,
Ik wil vanaf eind juni(helaas gebonden aan schoolvakanties) zo'n 4 a 5 weken gaan backpacken in Azie. Ik twijfel nogal tussen alleen Thailand, alleen Vietnam, Thailand&Maleisie of Thailand&Myanmar. Wat raden jullie aan voor die tijd van het jaar en voor die tijdsduur?
Zit ook te denken aan de Gibbon Experience. Lijkt me wel heel gaaf, maar is het het geld waard? Kan niet heel veel ervaringen hierover vinden.
Ik ben nog niet eerder in Azie geweest dus voor mij is alles nieuw en weet daarom niet zo goed waar ik als eerst heen moet gaan. Het lijkt me namelijk allemaal heel gaaf. Vorig jaar door Oost Europa wezen backpacken met Interrail, dus dit is pas mijn tweede backpackavontuur.
De enige voorwaarde voor mij deze reis is dat ik wel mijn PADI ergens wil halen en ik hoorde dat je in Thailand(bv Koh Tao) wel hele mooie eilandjes hebt waar je dit kunt doen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen!
Ik wil vanaf eind juni(helaas gebonden aan schoolvakanties) zo'n 4 a 5 weken gaan backpacken in Azie. Ik twijfel nogal tussen alleen Thailand, alleen Vietnam, Thailand&Maleisie of Thailand&Myanmar. Wat raden jullie aan voor die tijd van het jaar en voor die tijdsduur?
Zit ook te denken aan de Gibbon Experience. Lijkt me wel heel gaaf, maar is het het geld waard? Kan niet heel veel ervaringen hierover vinden.
Ik ben nog niet eerder in Azie geweest dus voor mij is alles nieuw en weet daarom niet zo goed waar ik als eerst heen moet gaan. Het lijkt me namelijk allemaal heel gaaf. Vorig jaar door Oost Europa wezen backpacken met Interrail, dus dit is pas mijn tweede backpackavontuur.
De enige voorwaarde voor mij deze reis is dat ik wel mijn PADI ergens wil halen en ik hoorde dat je in Thailand(bv Koh Tao) wel hele mooie eilandjes hebt waar je dit kunt doen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen!
Re: Waarheen Thailand, Vietnam, Maleisie of Myanmar?
Als je 4-5 weken hebt, je padi wilt halen en het je eerste keer in zuid-oost azie is dan zou ik voor alleen thailand gaan. Of heel misschien als je veel interesse hebt in oude ruines dan thailand + 1 weekje cambodja voor Ankor Wat.
De Gibbon Experience vond ik zelf echt wel de moeite waard maar het was toen wel een stuk goedkoper dan nu. Lastig is alleen dat je echt dan van te voren vast moet leggen. Check even welke kust het beste is aangezien je in juni wel in het regenseizoen zit.
De Gibbon Experience vond ik zelf echt wel de moeite waard maar het was toen wel een stuk goedkoper dan nu. Lastig is alleen dat je echt dan van te voren vast moet leggen. Check even welke kust het beste is aangezien je in juni wel in het regenseizoen zit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
De Gibbon experience zou ik ondanks de absurd hoge prijs iedereen willen aanraden.. Unieke ervaring.. wauw! Het ziplinen is heerlijk en de omgeving is prachtig. Ik zou dan wel voor 3 dagen gaan ipv. 2.. 2 dagen is echt te kort hoorde ik van veel mensen (omdat het ook al een halve dag kost om naar het Bokeo national park te rijden).
Een duikschool zou ik zeker op Koh Tao zoeken.. Dat is zo'n beetje de goedkoopste plek op aarde om te leren duiken en het onderwaterleven is er prachtig. Bijna iedereen op het eiland komt er dan ook om te leren duiken. Ik heb positieve ervaringen bij Golden Divers waar ik ook een Nederlandse instructeur had.
Een duikschool zou ik zeker op Koh Tao zoeken.. Dat is zo'n beetje de goedkoopste plek op aarde om te leren duiken en het onderwaterleven is er prachtig. Bijna iedereen op het eiland komt er dan ook om te leren duiken. Ik heb positieve ervaringen bij Golden Divers waar ik ook een Nederlandse instructeur had.
-
- Reisexpert
Duiken op Ko Tao met onze eigenste Smartties natuurlijk!
(zie o.a. dit artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si653.html)
Verder zou ik me inderdaad ook richten op één land, misschien met uitzondering van bezienswaardigheden die dicht aan de grens liggen, maar dat maakt ook het visum gebeuren weer wat ingewikkelder...
(zie o.a. dit artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si653.html)
Verder zou ik me inderdaad ook richten op één land, misschien met uitzondering van bezienswaardigheden die dicht aan de grens liggen, maar dat maakt ook het visum gebeuren weer wat ingewikkelder...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Hey,
Ik zou wel rekening houden met het regenseizoen! Een paar jaar geleden ben ik in die tijd een maand naar Thailand gegaan, waarbij het weer in het Zuiden prima was, maar in het Noorden regende het wel echt heel veel. Het was nog steeds te doen maar ik zou het niet aanraden als je de keuze hebt. Ook al regende het niet de hele dag, het was wel de hele dag zwaarbewolkt. Maar misschien had ik gewoon net pech.
Het jaar daarop ben ik in de zomer o.a. naar Maleisië geweest, en daar was het weer wel echt goed.
Als ik jouw was zou ik gaan voor de combi Thailand en Maleisië (bv van Bangkok naar Kuala Lumpur of Singapore). En dan gaan duiken op Koh Tao of de Perhentians (Maleisië). Thailand is namelijk ideaal om te beginnen als dit je eerste keer naar Azië is en Maleisië vond ik heel erg leuk met een goede afwisseling van stranden en natuur.
Ik zou wel rekening houden met het regenseizoen! Een paar jaar geleden ben ik in die tijd een maand naar Thailand gegaan, waarbij het weer in het Zuiden prima was, maar in het Noorden regende het wel echt heel veel. Het was nog steeds te doen maar ik zou het niet aanraden als je de keuze hebt. Ook al regende het niet de hele dag, het was wel de hele dag zwaarbewolkt. Maar misschien had ik gewoon net pech.
Het jaar daarop ben ik in de zomer o.a. naar Maleisië geweest, en daar was het weer wel echt goed.
Als ik jouw was zou ik gaan voor de combi Thailand en Maleisië (bv van Bangkok naar Kuala Lumpur of Singapore). En dan gaan duiken op Koh Tao of de Perhentians (Maleisië). Thailand is namelijk ideaal om te beginnen als dit je eerste keer naar Azië is en Maleisië vond ik heel erg leuk met een goede afwisseling van stranden en natuur.
Combi Thailand - Cambodja (1 week)
Vanuit Bangkok prima te regelen,Siem reap (Angkor Wat, Ton le sap meer), Phnom Phen (killing fields- tuol sleng gevangenis), en terug met de boot vanuit sihanoukville (mooie stranden) naar Thailand.
Of Thailand- Noord Laos(ruim 1 week ) staat niet op je lijstje maar is evt ook goed te doen.
Vanuit noord thailand met de Slow Boat (waanzinnige mooie boottocht van 2 dagen) naar Luang Prabang (super relaxed stadje), en dan naar beneden via Vang Vieng (Tubbing, en schitterende natuur.) en Vientiane met de nachttrein weer naar Bangkok.
Is perfect te doen in 4-5 weken.
In Thailand kun je nachttreinen nemen, scheelt je een overnachting en je verliest overdag geen tijd voor het reizen.
Heb je zelfs nog zat tijd over om in het zuiden wat eilanden van Thailand te bezoeken.
Zelf heb in 25 dagen met gemak de Cambodja combi gedaan,
en in 28 dagen de Laos combi.
incl relaxen op eilandjes.
Afgelopen nov-dec heb ik in 30 dagen vietnam gedaan.
Van noord naar Zuid. incl 5 dagen het eiland Phu Quoc. super mooie stranden.
Zeer de moeite waard.
Fantastisch land heerlijk eten, maar dat geldt voor bijna heel Azie.
Houd er wel rekening mee dat een visum vaak 30 dagen geldig is.
anders moet je voor een paar dagen best wat extra betalen. Zonde!
Ook vliegtickets met langer verblijf dan 30 dagen zijn duurder.
Dus als ik jou was zou ik daar rekening mee houden.
tip:
Must do in Bangkok:
Fietstocht (http://www.bangkokbiking.com) eigenaar is een nederlander. Andre
varen met een longtailboat door de Klongs van bangkok.
Grand Palace - What Pho (liggende boedha)
Koh San Road (gezellig in de avond)
Streetfood (voor de ingang van het WTC een heel plein vol. Erg gezellig, schoon en goed eten)
Chinatown.
Succes met plannen
Sandra
Vanuit Bangkok prima te regelen,Siem reap (Angkor Wat, Ton le sap meer), Phnom Phen (killing fields- tuol sleng gevangenis), en terug met de boot vanuit sihanoukville (mooie stranden) naar Thailand.
Of Thailand- Noord Laos(ruim 1 week ) staat niet op je lijstje maar is evt ook goed te doen.
Vanuit noord thailand met de Slow Boat (waanzinnige mooie boottocht van 2 dagen) naar Luang Prabang (super relaxed stadje), en dan naar beneden via Vang Vieng (Tubbing, en schitterende natuur.) en Vientiane met de nachttrein weer naar Bangkok.
Is perfect te doen in 4-5 weken.
In Thailand kun je nachttreinen nemen, scheelt je een overnachting en je verliest overdag geen tijd voor het reizen.
Heb je zelfs nog zat tijd over om in het zuiden wat eilanden van Thailand te bezoeken.
Zelf heb in 25 dagen met gemak de Cambodja combi gedaan,
en in 28 dagen de Laos combi.
incl relaxen op eilandjes.
Afgelopen nov-dec heb ik in 30 dagen vietnam gedaan.
Van noord naar Zuid. incl 5 dagen het eiland Phu Quoc. super mooie stranden.
Zeer de moeite waard.
Fantastisch land heerlijk eten, maar dat geldt voor bijna heel Azie.
Houd er wel rekening mee dat een visum vaak 30 dagen geldig is.
anders moet je voor een paar dagen best wat extra betalen. Zonde!
Ook vliegtickets met langer verblijf dan 30 dagen zijn duurder.
Dus als ik jou was zou ik daar rekening mee houden.
tip:
Must do in Bangkok:
Fietstocht (http://www.bangkokbiking.com) eigenaar is een nederlander. Andre
varen met een longtailboat door de Klongs van bangkok.
Grand Palace - What Pho (liggende boedha)
Koh San Road (gezellig in de avond)
Streetfood (voor de ingang van het WTC een heel plein vol. Erg gezellig, schoon en goed eten)
Chinatown.
Succes met plannen
Sandra
Je kan ook gewoon alleen voor Maleisië (incl. Maleisisch Borneo en Singapore) gaan. Genoeg te doen voor zo'n 4 tot 5 weken, zoals duiken, stranden, mooie eilandjes, jungles, theeplantages, beklimmen van een berg, trekkings, orang oetan opvangcentrum, grote steden, kleine historische steden, genoeg andere reizigers en backpackers en vrij goedkoop.