Australie bankrekening zonder creditcard

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Wiljen
Vakantieganger

Australie bankrekening zonder creditcard

Bericht door Wiljen »

Hoi ik heb iets ontzettend stoms gedaan aan't begin van m'n reis in Australia.

Ik kreeg van iemand de tip om de eerste de beste bank in te lopen en een account aan te maken omdat het toch niet uit maakte. Nu achteraf weet ik wel beter en dat noemt zichzelf een reisorganisatie.. -O- (Goed het is ook ergens mijn eigen schuld. )

Ik heb een account geopend bij de P&N bank in WA. Beroerde van deze bank is ze hebben alleen vestigingen in WA. Nu wil ik binnenkort Australia verlaten om naar NZ of Asia te gaan. Alleen ik heb aardig wat geld op deze rekening staan wat ik wil gaan gebruiken om te reizen. Ik heb geen creditcard van deze bank en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet.

Wat zou in mijn geval het beste zijn?
- creditcard bij een andere partij? (zoveel!!welke?)
- geld overmaken naar Nlse rekening en oude creditcard van de ANWB gebruiken. (een hoop fees)

Thanks alvast voor tips, ik zoek online maar snap er niet heelveel van.
Metor
Wereldreiziger

Re: Australie bankrekening zonder creditcard

Bericht door Metor »

P&N zal jou vast (net als alle andere banken in Oz) een debetcard (visa of mastercard) hebben gegeven. Daarmee kan je wereldwijd gewoon pinnen en betalen.

Andere optie, geld naar NL overmaken en gebruik maken van je huidige bankpas of creditcard.
Wiljen
Vakantieganger

Re: Australie bankrekening zonder creditcard

Bericht door Wiljen »

Thanks voor je reactie, ik heb alleen een pinpas gekregen het is echt een waardeloze bank.

Ik probeer nog ergens op te zoeken hoeveel het me gaat kosten om geld over te maken naar mijn Nederlandse rekening. Aangezien een creditcard aanvragen bij deze bank onmogelijk wordt gemaakt als je geen baan meer hebt.
Plaats reactie